Euro 7: Έρχεται το 2030 με καθυστέρηση 5 ετών... τουλάχιστον
- Γεγονός η αναβολή του Euro 7, έρχεται 5 χρόνια αργότερα
- Τα προηγούμενα όρια ήταν το 2025 και το 2027 για τα επιβατικά και τα φορτηγά
- Παρελθόν η πρόβλεψη για αυστηρότερες δοκιμές ρύπων στα νέα μοντέλα
- Οι εταιρείες πιστεύουν ότι έτσι μπορούν να συνεχίσουν να επενδύουν στα ηλεκτρικά
Γεγονός η αναβολή του Euro 7, έρχεται 5 χρόνια αργότερα
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει δώσει το πράσινο φως για την αναβολή της εφαρμογής των νέων κανονισμών για τους ρύπους Euro7 μέχρι το 2030, κάτι που σημαίνει πως μέχρι την συγκεκριμένη ημερομηνία, τα όρια που ισχύουν τώρα για τα επιβατικά αυτοκίνητα θα διατηρηθούν στο ίδιο επίπεδο.
Τα προηγούμενα όρια ήταν το 2025 και το 2027 για τα επιβατικά και τα φορτηγά
Πιο συγκεκριμένα, το ισχύον πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6 για τα επιβατικά αυτοκίνητα θα συνεχίσει να ισχύει μέχρι την 1η Ιουλίου 2030 για τα αυτοκίνητα και τα ελαφριά επαγγελματικά και μέχρι την 1η Ιουλίου 2031 για τα λεωφορεία και τα φορτηγά. Η αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που δημοσιεύθηκε πίσω στο 2022, είχε ορίσει τις ημερομηνίες εφαρμογής το 2025 και το 2027 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, αντίστοιχα και θα επέβαλε επίσης αυστηρότερα όρια ρύπων για τα επιβατικά και τα φορτηγά.
Παρελθόν η πρόβλεψη για αυστηρότερες δοκιμές ρύπων στα νέα μοντέλα
Μια ακόμη σημαντική αλλαγή σε σχέση με την αρχική συμφωνία, ήταν ότι αφαιρέθηκε η παράγραφος που προέβλεπε αυστηρότερες δοκιμές, σε πραγματικές συνθήκες, για τους ρύπους που παράγουν τα νέα μοντέλα. Αυτό έγινε, γιατί, σύμφωνα με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, σε διαφορετική περίπτωση, η τιμή ενός μικρού αυτοκινήτου σαν το VW Polo θα αυξανόταν ακόμη και 5.000 ευρώ.
Οι εταιρείες πιστεύουν ότι έτσι μπορούν να συνεχίσουν να επενδύουν στα ηλεκτρικά
Από την πλευρά τους, οι εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων ισχυρίζονται ότι η συμμόρφωση τους με το Euro 7 αυτή την περίοδο θα ήταν ιδιαίτερη δαπανηρή και θα τους δυσκόλευε στο να μειώσουν στο μηδέν τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων τους στο μέλλον, γιατί θα έπρεπε να περιορίσουν τις επενδύσεις τους στην ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Φυσικά, δεν είναι λίγοι οι οργανισμοί και οι ομάδες με περιβαλλοντικές ανησυχίες που ανησυχούν για την προστασία της δημόσιας υγείας και πιέζουν το πρότυπο Euro 7 να εφαρμοστεί όσο το δυνατόν νωρίτερα και να γίνει ακόμη πιο αυστηρό.