Ο τελευταίος των φθηνών SUVοειδών μας... τελειώνει!
Μικρό αλλά χωράει τα πάντα, πρόθυμο αλλά οικονομικό, SUV χωρίς να είναι SUV, το Fiat Panda, δεύτερης και τρίτης γενιάς, είναι το αμάξι-θαύμα. Αν το έχεις, κράτα το, αν το θες, πάρΆτο τώρα, γιατί αυτό που έρχεται στη θέση του, πιθανώς να μη σου αρέσει. Γιατί;
Το Panda θα είναι πάντα φθηνό, υπόσχεται η Fiat, όμως η λέξη φθηνό έχει αλλάξει έννοια τα τελευταία χρόνια. Από το αμάξι-θαύμα με κάτω από 9.000 ευρώ όταν λανσαρίστηκε η δεύτερη γενιά του, μέχρι τα 13.600 του τρέχοντος μοντέλου, το Panda παραμένει φθηνό σε σχέση με τον ανταγωνισμό και τα άλλα αυτοκίνητα της αγοράς, όμως αυτό μάλλον θα αλλάξει.
Η Fiat υπόσχεται πως το Panda θα μείνει πιστό στις ρίζες του. Φθηνό, χρηστικό, διασκεδαστικό, μοντέρνο, απλό. Όμως η επόμενη γενιά του δεν θα μπορέσει να παραμείνει πιστή σε ένα βασικό στοιχείο του: το μέγεθος.
Βλέπεις τα μίνι αυτοκίνητα είναι υπό εξαφάνιση. Οι πιέσεις στην οικονομία κλίμακας, τα μικρά περιθώρια, οι νόρμες παθητικής ασφάλειας, και το πιο σημαντικό, η υποχρεωτική πλέον ηλεκτρική προοπτική (ή έκδοση) των μοντέλων, «απαγορεύει» αυτοκίνητα κάτω από 4 μέτρα. Και έτσι το επόμενο Panda θα ανέβει σε μέγεθος, πράγμα που σημαίνει πως μαζί θα ανέβει και η τιμή.
Η Fiat λέει πως το επόμενο Panda που μάλλον θα δούμε στις 11 Ιουλίου του 2024, για τα 125 χρόνια της μάρκας, θα βασίζεται στην πλατφόρμα του Jeep Avenger και του νέου 600, πράγμα που σημαίνει αμέσως πως μιλάμε για σημαντική αύξηση σε διαστάσεις. Μιλάμε δηλαδή για ένα κανονικό μικρό, και όχι για μίνι μοντέλο.
Η αισθητική θα παραπέμπει στις «τετράγωνες» γραμμές που περιμένουμε να έχει ένα Panda, και θα φέρνει στο πρωτότυπο Centoventi που είδαμε πρό Κόβιντ, το 2019. Οι κινητήρες δεν έχουν επιβεβαιωθεί και δεν ξέρουμε καν αν θα έχουμε συμβατική έκδοση, ή θα πάμε απΆευθείας σε ηλεκτρικό, που όμως η ίδια η Fiat ξέρει πως δεν θα μπορεί να είναι πολύ κάτω από τις 30.000 ευρώ.
Η μόνη ελπίδα για φθηνό Panda είναι η πρόθεση της Fiat να το φέρει απέναντι στο Dacia Sandero, μοντέλο με το οποίο πλέον θα ανταγωνίζεται, ως μικρό. Που σημαίνει πως στην καλύτερη, θα έχουμε ένα Panda κάτω από 19.000 ευρώ. Ποια 13.600 που έχει σήμερα, ή τα 9.000 που είχε όταν λανσαρίστηκε η 2η γενιά του.
Οπότε αν έχεις Panda, καλύτερα κράτα το. Ή αν θες Panda πάρΆτο τώρα. Μετά το Panda θα είναι αλλιώς. Καλύτερο, ναι, πιο σύγχρονο, ναι, αλλά μεγαλύτερο και ακριβότερο. Οπότε, τι λες, δεν είναι καλή ιδέα να το κρατήσεις;