-Η Alpine με κινητήρες Mercedes από το 2026
-Έκανε το ντεμπούτο της το 1977 στο Silverstone
-Η μεγάλη επιτυχία ήρθε τις δεκαετίες του 90΄ και του 2000
-Το κύκνειο άσμα ήρθε τη δεκαετία του 2010
Η Alpine με κινητήρες Mercedes από το 2025
Η Renault αποτελεί ένα από τους πιο επιτυχημένους κατασκευαστές κινητήρων στην ιστορία της F1, κατακτώντας 11 πρωταθλήματα οδηγών, 12 κατασκευαστών, ενώ μετράει 168 νίκες, 459 βάθρα, 213 pole positions και 175 ταχύτερους γύρους. Όλα αυτά όμως θα λάβουν τέλος μετά το πέρας της επόμενης σεζόν, αφού η F1 ομάδα της γαλλικής μάρκας με το όνομα Alpine, αποφάσισε να εγκαταλείψει τους γαλλικούς κινητήρες και να συμφωνήσει με τη Mercedes για την παροχή κινητήρων.
Έκανε το ντεμπούτο της το 1977 στο Silverstone
Πριν όμως τα πρωταθλήματα, τις νίκες και τα βάθρα, πρέπει να γυρίσουμε 47 χρόνια πίσω, για να θυμηθούμε το ντεμπούτο της γαλλικής ομάδας στα σαλόνια του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αυτό, έγινε το μακρινό 1977 στο Grand Prix του Silverstone, όταν ο Jean-Pierre Jabouille οδήγησε την Renault RS1, η οποία εξοπλιζόταν με έναν υπερτροφοδοτούμενο V6 1,5 λτ. κινητήρα. Μάλιστα, αυτός αποτελεί τον πρώτο κινητήρα με turbo στην νεότερη ιστορία της F1, τον οποίον και υιοθέτησαν όλες οι ομάδες του Grid. Βέβαια, αυτός αντιμετώπιζε πολλά προβλήματα αξιοπιστίας και αγωνίστηκε μόνο σε 5 Grand Prix εκείνης της σεζόν. Το μεγάλο βήμα έγινε την επόμενη χρονιά, όταν τα μονοθέσια της ομάδας έτρεξαν τους 14 από τους 16 αγώνες πετυχαίνοντας μάλιστα και τους πρώτους πόντους της ομάδας στην Formula 1 με μια τέταρτη θέση στις ΗΠΑ. Η πρώτη νίκη δεν άργησε, αφού ήρθε το 1979 στο GP της Γαλλίας.
Η μεγάλη επιτυχία ήρθε τις δεκαετίες του 90΄ και του 2000
Πρέπει να περάσουν 12 χρόνια για να γευτεί την γεύση της επιτυχίας η ομάδα, κάτι που κατάφερε τη σεζόν τη δεκαετία του 1990, όταν κέρδισε 5 παγκόσμιους τίτλους οδηγών και έξι κατασκευαστών από το 1992 μέχρι και το 1997, ως προμηθευτής κινητήρων για τις Williams και Benneton. Μάλιστα, ένας από αυτούς αποτέλεσε και τον πρώτο τίτλο του μετέπειτα επτάκις πρωταθλητή Michael Schumacher, ενώ άλλοι παγκόσμιοι πρωταθλητές οι οποίοι κέρδισαν πρωτάθλημα με κινητήρες Renault ήταν o Damon Hill,ο Jacques Villeneuve, o Alain Prost και o Nigel Mansell Τη δεκαετία του 2000, η Renault επέστρεψε ως εργοστασιακή ομάδα αυτή τη φορά στην F1 και κατάφερε να κερδίσει δύο σερί παγκόσμιους τίτλους με τον Fernando Alonso. Αυτός, κατάφερε να κερδίσει 8 από τους 19 αγώνες τις σεζόν, κατακτώντας και τους δυο τίτλους του 2005 αλλά και του 2006, ρίχνοντας στο καναβάτσο την μαχητική Ferrari (ερχόταν από 5 σερί τίτλους) των Michael Schumacher και Jean Todt.
Το κύκνειο άσμα ήρθε τη δεκαετία του 2010
To κύκνειο άσμα ήρθε τη δεκαετία του 2010 όταν και η Renault αποτέλεσε τον προμηθευτή κινητήρων της Red Bull. Η δεκαετία ξεκίνησε εκρηκτικά για την γαλλική ομάδα, η οποία είδε τον Sebastian Vettel να κατακτάει 4 σερί παγκόσμιους τίτλους με τα χρώματα της αυστριακής ομάδας. Μετά από αυτό όμως δεν έχει να επιδείξει κάτι, πέρα από μερικές νίκες. Το 2016 επέστρεψε στο σπορ και 8 χρόνια αργότερα, με το όνομα Alpine πλέον, συμφώνησε με την Mercedes για κινητήρες.
Η Renault αποτελεί πραγματικά ένας από τους μεγαλύτερους συντελεστές για να μεγαλώσει η F1 και να γίνει αυτό που είναι σήμερα, με τους Γάλλους να έχουν διδάξει πολλάκις τους υπόλοιπους κατασκευαστές, φέρνοντας πολλές αλλαγές όχι μόνο στο σπορ καθαυτού αλλά και στην αυτοκίνηση γενικότερα.