autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Είναι όμως τόσο εμφανείς αυτές οι περικοπές; Όχι όλες, και πολλές για να τις καταλάβεις πρέπει να κοιτάξεις όλες τις εκδόσεις ενός μοντέλου, όχι μόνο αυτό που σε ενδιαφέρει. Έτσι μπορείς να καταλάβεις τι συμβαίνει, βλέποντας για παράδειγμα τη μεγαλύτερη διάσταση τροχού με την οποία μπορεί να εξοπλιστεί ένα μοντέλο. Οι μεγαλύτερες ζάντες δεν είναι απλά ακριβότερες, αλλά απαιτούν μεγαλύτερους θόλους, που με τη σειρά τους είναι πιο ακριβοί στη σχεδίαση και παραγωγή. Απαιτούν επίσης πιο προχωρημένη ανάρτηση, συνδέσμους και εξαρτήματα. Που έχουν επιπλέον κόστος.
Φυσικά υπάρχουν οι προφανείς τρόποι που κόβεται το κόστος. Στα εμφανή υλικά, στα άβαφα μέρη (προφυλακτήρες/χερούλια/καθρέπτες), στην απουσία μεγάλων οθονών και εξοπλισμού. Όμως και αυτά μπορούν να «κρυφτούν» με διάφορους τρόπους, ή να γίνουν σχεδιαστικά πιο «χαριτωμένα». Όπως τα πλήκτρα των παραθύρων στην κονσόλα αντί στις πόρτες, ή η κεραία στο εμπρός αντί το πίσω μέρος της οροφής. Πόσο να «κόβει» μια κοντύτερη πλεξούδα; Κι όμως.
Και μετά είναι τα «κρυφά» υλικά. Ένα αλουμινένιο καπό έναντι ενός χαλύβδινου, ή μία πλαστική πίσω πόρτα έναντι, ξανά μιας μεταλλικής. Και το ίδιο ισχύει και για άλλα μέρη του αυτοκινήτου. Ακόμη και η εξάτμιση, πιο κοντή, απλή και ίσια για μικρότερες αποδόσεις, την κάνουν πιο φθηνή.
Και τέλος ακόμη και η σχεδίαση μπορεί να έχει κόστος. Μια πολύπλοκα σμιλευμένη επιφάνεια θέλει πολλά στάδια πρεσαρίσματος της λαμαρίνας. Κάθε ένα που αποφεύγεται, μειώνει και το κόστος, κάνει όμως και τη σχεδίαση πιο λιτή.
Τι λέτε λοιπόν; Σε ποιά μοντέλα βλέπετε που έχουν κόψει γωνίες οι κατασκευαστές; Και είναι όλα οικονομικά ή μήπως βλέπετε τέτοια «κοψίματα» και στα premium και mainstream μοντέλα; Τι λέτε; Φαίνεται όταν κόβουν λεφτά οι μάρκες;