Αν και η Ferrari τηρεί σχεδόν σιγή ιχθύος, κατόπιν εντολών του Sergio Marchionne, για τα μελλοντικά της σχέδια στην Formula 1, υπάρχουν αρκετές ενδείξεις ότι η Ιταλική εταιρεία πιθανόν να κάνει κάτι ριζοσπαστικό και πέρα από κάθε πεπατημένη, στο άθλημα. Με την επίσημη αποκάλυψη του μονοθεσίου του 2017 να πλησιάζει επικίνδυνα –έχει οριστεί για τις 24 Φεβρουαρίου- γίνεται λόγος για μεγάλες αλλαγές στον κινητήρα, με σκοπό μια μεγάλη αύξηση σε απόδοση.
Πιο συγκεκριμένα, ο Mattia Binotto, τεχνικός διευθυντής της Ferrari, έχει κάνει λόγο για σημαντική αύξηση της πίεσης καύσης, μέσα στους κινητήρες. Αυτό θα αυξήσει κατά πολύ την ισχύ, ενώ ακόμα και η κατανάλωση των συνόλων θα μπορεί να πέσει, λόγω πιο αποδοτικής ανάφλεξης. Όμως, ως αντίτιμο, οι δυνάμεις και οι θερμοκρασίες στα σωθικά του κινητήρα θα αυξηθούν τόσο, ώστε θα θέσουν σε κίνδυνο την αντοχή του.
Για ακριβώς αυτό το πρόβλημα, η Ferrari σκέφτεται την χρήση κράματος ατσαλιού, αντί για αλουμίνιο, στην κατασκευή των νέων της πιστονιών. Πρόκειται για μια ριζοσπαστική απόφαση, καθώς το ατσάλι έχει εγκαταλειφθεί εδώ και χρόνια στην κατασκευή πιστονιών, λόγω του βάρους του. Η Ferrari κάνει λόγο για κατασκευή των νέων πιστονιών με 3D εκτύπωση, προκειμένου το απαιτητικό τους σχήμα να «χτιστεί» χωρίς προβλήματα.
Περιμένουμε και περισσότερες πληροφορίες για το εγχείρημα, ενώ αν κάτι τέτοιο συμβεί, είναι πιθανόν να δούμε μελλοντικά, μεγάλες αλλαγές στην κατασκευή τμημάτων κινητήρων, σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία.