Το Fiat Panda είναι μια δημοφιλής επιλογή για αυτούς που θέλουν να κινηθούν μέσα στην πόλη ευέλικτα και χωρίς να κάψουν ένα ρεζερβουάρ. Η τιμή των 12.950 ευρώ στην βασική έκδοση City Life το κάνει, μάλιστα, ένα από τα πιο προσιτά μοντέλα της αγοράς.
Ήπια υβριδικό Fiat Panda City Life από 12.950 ευρώ
Tα αυτοκίνητα της μίνι κατηγορίας αποτελούν την ιδανική λύση για όσους θέλουν να κινούνται καθημερινά στον αστικό ιστό της πόλης καθώς είναι ευέλικτα, παρκάρουν πανεύκολα και παράλληλα έχουν χαμηλό κόστος αγοράς. Η κατηγορία αυτή είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην Ελλάδα και προτιμάται ιδιαίτερα από τους νέους οδηγούς που θέλουν κάτι μικρό για να μάθουν να οδηγούν.
Ένα από τα πιο προσιτά και οικονομικά σε κατανάλωση μοντέλα της ελληνικής αγοράς είναι το Fiat Panda Hybrid στην έκδοση City Life που προσφέρεται με τιμή από 12.950 ευρώ και 5ετή εργοστασιακή εγγύηση. Πάμε να το γνωρίσουμε καλύτερα:
Σχεδίαση: Aμεσα αναγνωρίσιμο ως Panda
Το Fiat Panda ακολουθεί πιο ιδιαίτερες σχεδιαστικές γραμμές, με περισσότερες καθαρές επιφάνειες, ενώ το αυξημένο ύψος του δημιουργεί ένα ιδιαίτερο και άμεσα αναγνωρίσιμο παρουσιαστικό. Στο τελευταίο συμβάλουν και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, με το παιχνιδιάρικο στρογγυλεμένο αμάξωμα.
Eσωτερικό: Μεταφέρει 4 επιβάτες, επαρκής ο χώρος αποσκευών των 225 λτ.
H γενική αρχιτεκτονική στο εσωτερικό τόσο του Panda με τη νέα υβριδική τεχνολογία δεν έχει αλλάξει. Στο Panda θα συναντήσουμε γνώριμα τετραγωνισμένα σχήματα με καμπύλες γραμμές στις ακμές και γενικά η καμπίνα του είναι πολύ λειτουργική και πρακτική. Τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό έχουν καλή συναρμογή και θετικό φινίρισμα, ενώ εύχρηστος είναι ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας που αποτελεί χαρακτηριστικό του και στην τελευταία του γενιά. Οι χώροι του ικανοποιούν με τα διαθέσιμα επίπεδα που προσφέρουν σε έως και 4 επιβάτες ενώ το πορτ-μπαγκάζ χωράει 225 λίτρα.
Κινητήρας: Αποδίδει 70 άλογα και «καίει» λίγο
To Fiat Panda Hybrid τροφοδοτείται από έναν ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο που αποτελείται από ένα τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ με δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο, έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής αλλά και συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό και επανακυκλοφορία καυσαερίων και υψηλή σχέση συμπίεσης 12:1. Η ισχύς είναι 70 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ. και 92 Nm στις 3.500 σ.α.λ. και το μοτέρ συνεργάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, κάτι όχι τόσο συνηθισμένο για την κατηγορία του αυτοκινήτου. Δίπλα στο μοτέρ υπάρχει η μονάδα μίζας-γεννήτριας συν μια μπαταρία λιθίου στα 11 αμπερώρια. Η βοήθεια που δίνει το ηλεκτρικό σκέλος της εξίσωσης είναι σχεδόν 5 ίπποι και στόχος του είναι αφ ενός να κάνει ανάκτηση ενέργειας, να ενεργοποιεί ξανά το μοτέρ στη Stop & Start διαδικασία και φυσικά να δίνει την έξτρα αυτή ισχύ κατά την επιτάχυνση. Με τη μπαταρία λιθίου να μπορεί να δίνει ισχύ σε όλα τα περιφερειακά ώστε να έχει τον έλεγχο ο οδηγός, το θερμικό μοτέρ μπορεί να σβήσει ακόμα και κάτω από τα 30 χλμ./ώρα και να μπαίνει σε μια λειτουργία coasting όταν βάζεις νεκρά στο κιβώτιο και οι συνθήκες το επιτρέπουν. Απόρροια όλων των παραπάνω είναι η κατανάλωση να φτάνει τα 4,9 λτ./100χλμ(εργοστασιακή μέτρηση), ενώ οι ρύποι του (112γρ.C02/χλμ) του δίνουν ελεύθερη πρόσβαση στον Δακτύλιο.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Στον δρόμο: Ανετο στον δρόμο, βοηθάει όπου χρειάζεται η μπαταρία
To Panda είναι ένα άνετο μίνι αυτοκίνητο που προσφέρει τρομερή ευελιξία μέσα στην πόλη ωστόσο δεν κρύβεται η τρικύλινδρη φύση του κινητήρα, χωρίς όμως ο ήχος να γίνεται ιδιαίτερα ενοχλητικός. Το ήπια υβριδικό σύνολο είναι γραμμικό σε λειτουργία, με την ηλεκτρική βοήθεια να μην γίνεται αντιληπτή ως κάποια ώθηση αλλά περισσότερο σαν ένα «γέμισμα» στις χαμηλές στροφές, καλύπτοντας έτσι τις τυχόν αδυναμίες που θα εμφάνιζε το ατμοσφαιρικό 1000άρι μοτέρ. Πιο αισθητό είναι φυσικό το πέρασμα στην coasting λειτουργία η οποία έχει και αρκετά ευρύ παράθυρο λειτουργίας, η κεντρική μονάδα δε διστάζει να σβήνει το θερμικό μοτέρ όσο πιο συχνά του επιτρέπεται.
Αμάξι ιδανικό για την πόλη!
- Αποδίδει 70 PS, «καίει» λίγο (4,9λτ./100χλμ) και μπαίνει Δακτύλιο
- Ανετο στον δρόμο, βοηθάει όπου χρειάζεται η μπαταρία
- Κοστίζει από 12.950 ευρώ και έχει 5ετή εργοστασιακή εγγύηση
Ποια είναι η γνώμη σου για το ήπια υβριδικό Panda; Θα προτιμούσες αυτό ή το Hyundai i10;