Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το υβριδικό Mondeo μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα, ενώ η συνολική ηλεκτρική αυτονομία είναι περίπου 32 χλμ.
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το υβριδικό Mondeo μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα, ενώ η συνολική ηλεκτρική αυτονομία είναι περίπου 32 χλμ.

Ford EcoDrive Event

2.930 Επισκέψεις στο άρθρο (8/12/2014)

Προσκεκλημένοι της Ford, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το 1ο υβριδικό Ford που περνάει τον Ατλαντικό, αλλά και να παρακολουθήσουμε ένα ενδιαφέρον μάθημα οικονομικής οδήγησης.

Το νέο χρώμα στην αυτοκίνηση είναι το πράσινο. Και -βέβαια- δεν εννοούμε το χρώμα του αμαξώματος, αλλά αυτό της τάσης που επικρατεί. Ποια είναι αυτή; Μα φυσικά η… οικολογία, η οποία έχει προκύψει τόσο ύστερα από απαίτηση των καταναλωτών, όσο και από την ανάγκη για την προστασία του πλανήτη (βλ. μόλυνση του περιβάλλοντος) καθώς και τις προσταγές των ανά το κόσμο επιτροπών (βλ. νόρμες Euro6).Σε αυτό το «πράσινο» πλαίσιο, λοιπόν, οι εταιρείες πασχίσουν συνεχώς να μειώσουν τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων τους και να… «γίνουν η αυτοκινητοβιομηχανία που θα κάνει τον ουρανό στην Κίνα πάλι μπλε», αφού «οι προσδοκίες ότι οι πολιτικοί θα βρουν μια λύση, έχουν πέσει μάλλον στο κενό».Με βάση τα παραπάνω λειτουργεί και η Ford, η οποία σύμφωνα με την Interbrand είναι η πιο πράσινη μάρκα παγκοσμίως και αυτό μάλιστα γίνεται αντιληπτό από τον ίδιο τον καταναλωτή (σ.σ. μέσα από πολυάριθμους παράγοντες, ακόμη και από το marketing). Πώς, τώρα, έχει καταφέρει η Ford να γίνει πρωτοπόρος στην οικολογική-οικονομική οδήγηση; Η απάντηση είναι απλή. Μέσα από μία πληθώρα τεχνολογιών τις οποίες η εκδήλωση στην οποία ήμασταν προσκεκλημένοι σκοπό είχε να γνωρίσουμε τόσο στη θεωρία, όσο και στην πράξη. Και επειδή η θεωρία είναι λίγο πολύ γνωστή… (βλ. EcoBoost κινητήρες, συστήματα Start&Stop, ηλεκτρικό τιμόνι, ανάκτηση ενέργεια κατά την πέδηση, ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, ενεργές γρίλιες για καλύτερη αεροδυναμική, πράσινα ελαστικά, σύστημα θερμικής διαχείρισης, ενιαία πολλαπλή εξαγωγής κτλ.) περνάμε στην πράξη, παραθέτοντας τις οδηγικές μας εντυπώσεις από το Ford Mondeo Hybrid, το πρώτο υβριδικό μοντέλο της Ford το οποίο κατασκευάζεται και πωλείται στη Γηραιά Ήπειρο.Με εκπομπές 99 γρ./χλμ. και κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ.Το Mondeo Hybrid χρησιμοποιεί την τρίτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας της Ford (εδώ να αναφέρουμε πως στην αγορά των H.Π.Α διατίθεται το υβριδικό Fusion ήδη από το 2009) συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα απόδοσης και αθόρυβης λειτουργίας ενός ηλεκτροκινητήρα με την αυτονομία και ελευθερία που παρέχει ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης.Πιο συγκεκριμένα, κάτω από το καπό του εδρεύουν ένας 2λιτρος βενζινοκινητήρας κύκλου Ατκινσον, ένας τοποθετημένος σε σειρά ηλεκτροκινητήρας που υποστηρίζει τον πρώτο στην κίνηση των τροχών, και ένας δεύτερος ηλεκτροκινητήρας ο οποίος ανακτά ενέργεια κατά την πέδηση για τη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου 1.4 kW, η οποία είναι τοποθετημένη πίσω από τα πίσω καθίσματα, καταλαμβάνοντας έτσι ένα μέρος από το πορτ-μπαγκάζ (142 λτ. από τα 525 λτ. της απλής έκδοσης).Αναφορικά με τις επιδόσεις, η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 187 ίππους και η ροπή στα 173 Nm στις 4.000 σ.α.λ., με αποτέλεσμα τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 9,2 δλ. Ωστόσο, πιο σημαντικό είναι ότι η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 4,2 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 στα 99 γρ./χλμ. Επιπλέον, το μοντέλο μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα, ενώ η συνολική ηλεκτρική αυτονομία είναι περίπου 32 χλμ., ένα νούμερο που δεν καλύπτει τις καθημερινές απαιτήσεις, ωστόσο είναι αρκετά μεγάλο δεδομένου του όγκου και βάρους του οχήματος (1.579 κιλά).Κατά την οδηγική επαφή που είχαμε με το Mondeo Hybrid στην Κολωνία της Γερμανίας, έχουμε να παραθέσουμε πως βενζινοκινητήρας και ηλεκτροκινητήρας συνεργάζονται απρόσκοπτα, χωρίς ουσιαστικά να καταλαβαίνει ο οδηγός πότε σβήνει ο πρώτος. Επιπλέον, το μοντέλο διαθέτει σύστημα Αναγεννητικής Πέδησης (Regenerative Braking) το οποίο ανακτά το 95% της ενέργειας που διαφορετικά χάνεται στο φρενάρισμα. Μάλιστα, στην προσπάθειά του το ίδιο το μοντέλο να «νουθετήσει» τον οδηγό στην οικολογική οδήγηση διαθέτει το σύστημα «Brake Coach» που εκπαιδεύει τον οδηγό να φρενάρει ομαλά και απαλά. Φρενάρεις λοιπόν απότομα; Χάνει ηλεκτρική ενέργεια… Φρενάρεις ομαλά; Κερδίζεις σε χιλιόμετρα και ρίχνεις την μέση κατανάλωση. Και μιας που ήρθαμε σε αυτήν, να σημειώσουμε πως στα 100 χλμ./μικτής διαδρομής καταφέραμε με το υβριδικό Mondeo να αγγίξουμε την εργοστασιακή κατανάλωση. Και αυτό είναι αξιοσημείωτο.Τα μυστικά της οικολογικής οδήγησηςΕκτός από την οδήγηση του Ford Mondeo Hybrid, η εκδήλωση της Ford στην Κολωνία της Γερμανίας περιλάμβανε και ένα ενδιαφέρον μάθημα σχετικά με τα μυστικά της οικονομικής οδήγησης, τα οποία -να είμαστε ειλικρινείς- δεν είναι και τόσο μυστικά όπως έχει φανεί από τους Γύρους Οικονομίας που κάνει το περιοδικό μας κάνει τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, ενδιαφέρον έχει να πούμε ότι σύμφωνα με μελέτες της Ford ο οδηγός μπορεί να εξοικονομήσει μέχρι και 33% σε καύσιμο αλλάζοντας 4 βασικές συνήθειες:1. Αφαιρώντας την μπαγκαζιέρα οροφής (20%)2. Ψάχνοντας για την καλύτερη τιμή καυσίμου (7%)3. Ελέγχοντας κάθε μήνα τα ελαστικά (4%)4. Αφαιρώντας κάθε περιττό βάρος από το εσωτερικό (2%).Το πότε πρέπει να αλλάζεις ταχύτητα, τι κάνεις στα φανάρια, πόσο δυνατά πρέπει να πατάς γκάζι – φρένο, πως θα χρησιμοποιείς το A/C κτλ. είναι γνωστά σε όλους. Όμως, το δύσκολο είναι να έχεις την επιμονή και την υπομονή… 

Το Ford Mondeo στο δρόμο ξεχωρίζει με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, την προσφερόμενη άνεση και την εξαιρετική ηχομόνωση.

Το Ford Mondeo στο δρόμο ξεχωρίζει με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, την προσφερόμενη άνεση και την εξαιρετική ηχομόνωση.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
Skoda