Η επιτηδευμένα πολυτελής έκδοση Vignale του Ford Fiesta στέκεται με σθένος απέναντι στο A1, την τσουχτερή premium πρόταση της Audi για την μικρή κατηγορία. Μπορούν οι διαφορές τους να κρίνουν τον τελικό νικητή;
Ένα από πλεονεκτήματα του νέου Ford Fiesta είναι η πολυσχιδής προσωπικότητά του, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από τις πολλαπλές του εκδοχές, αφού πέραν των κλασικών εξοπλιστικών εκδόσεων προσφέρεται με σπορ υπαινιγμούς ως ST Line, με crossover διάθεση ως Active και με premium βλέψεις ως Vignale. Aπό την άλλη το A1 είναι ξεκάθαρα μια premium πρόταση στη μικρή κατηγορία κάτι που τονίζει το ολοκαίνουργιο, 2ης γενιάς, μοντέλο της Audi. Η σύγκριση παρά την διαφορά τους σε τιμή (από 1.250 έως 5.490 ευρώ περισσότερα θέλει το A1 αναλόγως την έκδοση με τη μικρότερη διαφορά να αφορά τις βασικές χειροκίνητες εκδόσεις βενζίνης) μπορεί να εξελιχθεί σε έναν ευχάριστο πονοκέφαλο.
Εμφάνιση: Αιχμηρό το Α1, πιο ουδέτερο το Fiesta Vignale
H αποκλειστικά 5θυρη έκδοση Vignale έχει μήκος 4.065 χλστ και εκφράζει το πιο πολυτελές ύφος του Fiesta μέσω επεμβάσεων στα σημεία: H μπροστινή γρίλια και άλλα μέρη ενσωματώνουν χρωμιωμένες λεπτομέρειες, ο προφυλακτήρας έχει πιο στρογγυλεμένη αισθητική, οι ζάντες των 17 ιντσών είναι πολυάκτινες, ενώ το παζλ συμπληρώνεται και από την ιδιαίτερη απόχρωση του γκρι (Milano Grigio) ειδικά για αυτή την έκδοση. Έχοντας μεγαλώσει αισθητά, το νέο A1 έχει φτάσει στα 4.029 χλστ και σε συνδυασμό με τη νέα γραμμή σχεδίασης δείχνει πιο αιχμηρό, ειδικά στην έκδοση S-Line με τους επιθετικούς προφυλακτήρες. Όλα τα λεφτά βέβαια είναι η θεόρατη εξαγωνική μάσκα μπροστά.
Εσωτερικό-Χώροι: Πιο executive το A1
H εικόνα στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων προσαρμόζεται ανάλογα με το ζητούμενο του κατασκευαστή. H καμπίνα του A1 είναι άκρως ελκυστική και σούπερ ποιοτική με τη χρήση ακριβών υλικών, που είναι γεροδεμένα και άριστα φινιρισμένα. Από τη βασική κιόλας έκδοση υπάρχουν ψηφιακά όργανα με οθόνη 10,25 ιντσών, ενώ το Virtual Cockpit κοστίζει λίγα ευρώ επιπλέον (173 ευρώ). Το MMI Navi Plus έρχεται με έγχρωμη οθόνη αφής 10,1 ιντσών και εξτρά κόστος. Αριστη θέση οδήγησης και κεντρική κονσόλα στραμμένη προς τον οδηγό συμπληρώνουν την εικόνα.
Από την άλλη, η έκδοση Vignale του Fiesta δεν δείχνει το ίδιο executive, αλλά εμφανίζει πολυτελή εικόνα μέσω των καλύτερων χρησιμοποιούμενων υλικών στα βασικά μέρη. Οι υψηλής ποιότητας δερμάτινες επενδύσεις σε ταμπλό, καθίσματα και εσωτερικές επενδύσεις θυρών και το πιο προσεγμένο φινίρισμα συνολικά αναδεικνύουν τον πιο premium χαρακτήρα αυτής του της έκδοσης, ωστόσο θα θέλαμε αυτή η αναβάθμιση της έκδοσης να περνάει και στα πιο «κρυφά» σημεία. Σε κάθε περίπτωση ο εκάστοτε διαμορφωμένος χαρακτήρας, συνδυάζεται με τον high tech αέρα που χαρίζει η οθόνη του συστήματος infotainment SYNC3 και το εκπληκτικό ηχοσύστημα της B&O.
Αμφότερα προσφέρονται μόνο σε πρακτικές 5θυρές εκδόσεις με το παιχνίδι ευρυχωρίας να είναι ουσιαστικά ισόπαλο και το A1 να υπερέχει σε χώρο αποσκευών (335 λτ. έναντι 292 λτ. στο Fiesta).
Κινητήρες-Επιδόσεις: Και με diesel το Fiesta
To Audi Α1 προσφέρεται με 3κύλινδρο 1,0 TFSI κινητήρα με 95 ή 116 ίππους και με 1,5 TFSI 150 ίππων. Το Vignale σε βενζίνη έχει μόνο τον 1,0 Ecoboost με 100 ή 140 ίππους, ωστόσο προσφέρει και diesel επιλογή με τον 1,5 turbodiesel των 120 ίππων. Έχοντας δοκιμάσει το A1 των 116 ίππων (με S-tronic κιβώτιο διπλού συμπλέκτη) και το Vignale με τον 1,0 Ecoboost 100 PS διαπιστώσαμε πιο ήσυχη και ραφιναρισμένη λειτουργία στον τελευταίο, ενώ παρά την διαφορά ιπποδύναμης η διαφορά στο 0-100 είναι μικρή (9,8`` στο Α1 και 10,4`` στο Fiesta). Bέβαια στα λεφτά του χειροκίνητου Α1 30 TFSI των 116 ίππων παίρνεις Fiesta Vignale με 140 άλογα και 0-100 σε 9,1 δλ). Aυτόματο κιβώτιο στο Vignale (κλασικό με μετατροπέα ροπής) προσφέρεται μόνο στην έκδοση των 100 ίππων.
Οδική συμπεριφορά: Απαιχτο και ως Vignale
Αν και η έκδοση Vignale απευθύνεται σε πιο «ώριμους» οδηγικά ανθρώπους, διατηρεί σχεδόν αναλλοίωτο το DNA των Fiesta, είναι δηλαδή ικανό και πολύ ευχάριστο στην γρήγορη οδήγηση. Εμφανίζει όμως πιο εκλεπτυσμένα οδικά χαρακτηριστικά που προκύπτουν από την αυξημένη ηχομόνωση και τις αλλαγές στα σινεμπλόκ της ανάρτησης. To Audi A1 Sportback «πατάει» αρχοντικά σε σημείο που θυμίζει μικρό Audi A3 ή ένα μεγαλύτερο VW Polo, το πιο λαϊκό αδερφάκι του. Η πιο σφιχτή ανάρτηση της έκδοσης S-Line διαχειρίζεται με μεγάλη αυτοπεποίθηση τις καμπές, αλλά και πάλι δεν έχει την «κοψιά» και το τιμόνι του Ford Fiesta.
Συμπέρασμα
Αν και τα χωρίζουν αρκετά, τα δύο πολυτελή μικρά που συγκρίνουμε έχουν αυτό το κάτι που τα κάνει ξεχωριστά. Το Audi A1 σίγουρα έναν άλλο «αέρα» χωρίς το ωστόσο το Fiesta Vignale να πηγαίνει πίσω προσφέροντας παράλληλα τα ξεχωριστά προνόμια στο after sales που συνοδεύουν τις πολυτελείς αυτές εκδόσεις των Ford.
Ο,τι και να πει κανείς το Α1 είναι αυτή τη στιγμή το πιο premium μικρό - και αυτό φαίνεται στην τιμή, μην κοροιδευόμαστε. Το Vignale είναι μια έξυπνη, κατά τη δική μου γνώμη, κίνηση της Ford η οποία προσφέρει ένα αυτοκίνητο με εξαιρετικούς κινητήρες και κρατήματα αλλά και καλή ποιότητα κύλισης και με υπερπλήρη εξοπλισμό (για να πάρεις τα ίδια, πχ Navigator, στο A3 θέλεις 10 χιλιάρικα ακόμη...) σε τιμή τσουχτερή μεν αλλά οριακά γήινη δε. Εάν κάποιος θέλει όμως οπωσδήποτε ψηφιακό πίνακα οργάνων (του Fiesta είναι όμορφος αλλά συμβατικός), καλύτερους χώρους και αυτόματο κιβώτιο (στο Fiesta είναι μάλλον μέτριο) θα βάλει αρκετά βαθύτερα το χέρι στην τσέπη και θα πάρει το Α3 - πάντα με κάποιες ανησυχίες για την αξιοπιστία των αυτόματων κιβωτίων της VW. Το ερώτημα βέβαια παραμένει εάν αξίζει να δώσεις τόσα χρήματα για ένα πιο καλοντυμένο Polo, αλλά αυτά είναι υποκειμενικά και όποιος έχει χρήματα και θέλει premium θα πάει 'καρφί' στο Α3, δεν υπάρχει άλλη σκέψη... Αυτά μέχρι την έλευση του νέου 208 - το οποίο φυσικά και αυτό θα έχει τα συν και πλην της Peugeot και νομίζω περισσότερο θα 'κτυπήσει' το Fiesta παρά το Α3.
Ο,τι και να πει κανείς το Α1 είναι αυτή τη στιγμή το πιο premium μικρό - και αυτό φαίνεται στην τιμή, μην κοροιδευόμαστε. Το Vignale είναι μια έξυπνη, κατά τη δική μου γνώμη, κίνηση της Ford η οποία προσφέρει ένα αυτοκίνητο με εξαιρετικούς κινητήρες και κρατήματα αλλά και καλή ποιότητα κύλισης και με υπερπλήρη εξοπλισμό (για να πάρεις τα ίδια, πχ Navigator, στο A3 θέλεις 10 χιλιάρικα ακόμη...) σε τιμή τσουχτερή μεν αλλά οριακά γήινη δε. Εάν κάποιος θέλει όμως οπωσδήποτε ψηφιακό πίνακα οργάνων (του Fiesta είναι όμορφος αλλά συμβατικός), καλύτερους χώρους και αυτόματο κιβώτιο (στο Fiesta είναι μάλλον μέτριο) θα βάλει αρκετά βαθύτερα το χέρι στην τσέπη και θα πάρει το Α3 - πάντα με κάποιες ανησυχίες για την αξιοπιστία των αυτόματων κιβωτίων της VW. Το ερώτημα βέβαια παραμένει εάν αξίζει να δώσεις τόσα χρήματα για ένα πιο καλοντυμένο Polo, αλλά αυτά είναι υποκειμενικά και όποιος έχει χρήματα και θέλει premium θα πάει 'καρφί' στο Α3, δεν υπάρχει άλλη σκέψη... Αυτά μέχρι την έλευση του νέου 208 - το οποίο φυσικά και αυτό θα έχει τα συν και πλην της Peugeot και νομίζω περισσότερο θα 'κτυπήσει' το Fiesta παρά το Α3.