Τα Ford Kuga, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai και Peugeot 3008 είναι 4 ικανά οικογενειακά SUV, «διαφορετικών» σχολών, όλα όμως ικανά να καλύψουν τα θέλω μιας οικογένειας.
Έχει φουντώσει ο ανταγωνισμός στα μικρομεσαία SUV για τα καλά, με την κλάση να έχει πληθώρα πραγματικά πολύ καλών επιλογών προς τους υποψήφιους αγοραστές. Σχεδόν κάθε C-SUV μοντέλο έχει να προτάξει στοιχεία που αποτελούν σημείο αναφοράς στην κατηγορία και υποδηλώνουν τον χαρακτήρα του.
Εμείς επιλέξαμε να συγκρίνουμε 4 δημοφιλή βενζινοκίνητα μοντέλα. Δύο με ήπιο υβριδικό σύστημα, το Hyundai Tucson των 150 ίππων και το Nissan Qashqai με τους 140 ίππους, καθώς και δύο χωρίς κάποια έξτρα ηλεκτρική βοήθεια, το Ford Kuga με τα 150 άλογα και το Peugeot 2008 των 130 ίππων.
Value for money: Πιο προσιτό το Qashqai, πλούσιο το Kuga
Με 24.490 ευρώ, το Nissan Qashqai είναι το πιο προσιτό μοντέλο εκ των τεσσάρων, ωστόσο από τη βασική του έκδοση, παρόλο που έχει μια πληρέστατη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης, λείπουν στοιχεία, όπως μια οθόνη αφής ή ζάντες αλουμινίου που θα συναντήσουμε στα υπόλοιπα μοντέλα και στην δική του μεσαία έκδοση (Premium από 26.790 ευρώ). Παράλληλα έχει εγγύηση τρία ετών.
Μιλώντας για εγγύηση και εξοπλισμό, θα ξεχωρίσουμε το Kuga (από 30.403 ευρώ), που έχει 8 χρόνια και προσφέρεται από την έκδοση ST-Line, η οποία αντιστοιχεί στις καλύτερες εκδόσεις των υπόλοιπων μοντέλων, με πολλά στάνταρ έξτρα στοιχεία. Πολύ καλή εγγύηση, επίσης, έχει και το Tucson (με κόστος από 26.490 ευρώ), 5 χρόνια αλλά με απεριόριστα χλμ. και συγχρόνως εξοπλιστικά χαρακτηρίζεται αρκετά πλούσιο. Με 5 χρόνια εγγύηση τέλος, έρχεται και το Peugeot 3008 (από 31.900 ευρώ) και επίσης πολύ καλό εξοπλισμό, με όλες τις απαραίτητες ηλεκτρικές ανέσεις και τα σημαντικότερα συστήματα ασφαλείας.
Ξεκινώντας από το Kuga, διαθέτει το μακρύτερο αμάξωμα (4,61 μ.), το οποίο ωστόσο το κρύβει οπτικά χάρη στην αεροδυναμική και «ρευστή» σχεδίαση του. Έτσι ξεφεύγει από την κλασσική SUV εικόνα, δίνοντας την εντύπωση ενός υψηλού wagon. Το 3008 από την πλευρά του, εκφράζει ένα σύγχρονο SUV (219 χλστ. απόσταση από το έδαφος) με premium χαρακτήρα, όπως διαφαίνεται μέσα από το κομψό μπροστινό του πρόβολο, με τον επιβλητικό προφυλαχτήρα και τα στιλάτα φώτα.
Μιλώντας για φώτα, το μυαλό μας πάει στο Tucson και τα LED φώτα που ενσωματώνονται στη μάσκα του και τα οποία όταν είναι σβηστά δείχνουν σαν κομμάτι των μοτίβων της. Τέλος, το Qashqai οπτικά δείχνει ελκυστικό και πολύ μοντέρνο, χάρη στα φουτουριστικά φώτα του και στη V-Motion μάσκα. Αντικειμενικά βλέποντάς τα δεν μπορείς να ξεχωρίσεις κάποιο εμφανισιακά, ωστόσο δεν γίνεται και να μην δεις πως τα 3008 και Tucson έχουν πιο ενδιαφέρουσες σχεδιαστικές λεπτομέρειες.
Το Qashqai ξεχωρίζει για την ποιότητα κατασκευής που έχει στην καμπίνα του, με προσεγμένα υλικά και πολύ καλή συναρμολόγηση.
Ακόμα πιο δύσκολο πάντως είναι να συγκρίνεις τις καμπίνες των 4 μοντέλων. Η νέα γενιά των Qashqai και Tucson έκανε πολλά βήματα μπροστά και έφτασαν σε σημείο να θυμίζουν premium μοντέλα στα σημεία, έχοντας πολύ προσεγμένα υλικά, άριστη συναρμογή και πολύ καλό φινίρισμα. Όπως ακριβώς και το 3008, το οποίο πλέον συγκαταλέγεται στα premium μοντέλα στον τομέα της αίσθησης πολυτέλειας που δίνει, χάρη στην ποιότητα της κατασκευής του, αλλά και στον διάκοσμο, όπως διαμορφώνεται από το i-cockpit πιλοτήριο του και τον προαιρετικό 3D ψηφιακό πίνακα οργάνων που δίνει έναν τεχνολογικό αέρα υπεροχής, Πάντως στις συγκεκριμένες εκδόσεις, πιο hi-tech είναι το Kuga, με την στάνταρ 8άρα οθόνη αφής του infotainment SYNC3 και τον επίσης στάνταρ διαμορφώσιμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών.
Όμορφη η καμπίνα του Tucson με high-tech διάκοσμο και υψηλή ποιότητα κατασκευής.
Το Kuga διαθέτει πίσω συρόμενα καθίσματα, τα οποία αυξομειώνουν την χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ από 475 έως 645 λτ..
Στο πεδίο των χώρων, το Tucson έχει ένα ελαφρύ πλεονέκτημα συγκριτικά με τα υπόλοιπα μοντέλα, έχοντας τον περισσότερο αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι, με 18 και 7,5 πόντους αντίστοιχα, αλλά και πίσω κάθισμα με φάρδος 1,41 μ., στοιχείο που υπολείπεται μόνο έναντι του 3008 που έχει τη φαρδύτερη καμπίνα (1,43 μ.). Βέβαια στην εξίσωση μπαίνει και το Kuga, το οποίο χάρη στην πρακτικότητά που προσφέρουν τα πίσω συρόμενα καθίσματα, διαθέτει το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ με 645 λτ. (577 λτ. το Tucson, 520 το 3008 και 506 το Qashqai αντίστοιχα), περιορίζοντας βέβαια τον αέρα για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Αν πάλι τραβήξουμε πίσω το κάθισμα τότε ξεπερνάει και το Tucson στον αέρα για τα πόδια, αλλά ο χώρος αποσκευών μειώνεται στα 475 λτ.. Σε κάθε περίπτωση όλα αυτά είναι απλά για να γίνεται κουβέντα, καθώς και στα 4 μοντέλα θα χωρέσουν 5 ενήλικοι μαζί με τις αποσκευές τους χωρίς την παραμικρή παραχώρηση.
O 1.500άρης EcoBoost κινητήρας του Kuga καταφέρνει τις καλύτερες επιδόσεις μεταξύ των τεσσάρων.
Παρά το γεγονός πως τα Tucson και Qashqai φέρουν ήπια υβριδική τεχνολογία, η οποία λειτουργεί υποστηρικτικά του κινητήρα σε χαμηλές στροφές και όταν χρειάζεται έξτρα δύναμη, κάτι που περιορίζει την κατανάλωση , το 3008 είναι αυτό που αποδεικνύεται το οικονομικό. Ο 1.200άρης PureTech κινητήρας του των 130 ίππων έχει πραγματική μέση κατανάλωση μόλις 6,8 λτ./100 χλμ., όντας ιδιαίτερα ελαστικός και πολιτισμένος, με την τρικύλινδρη φύση του να γίνεται αισθητή μόνο στις υψηλές στροφές. Από την άλλη ο 1.500άρης EcoBoost κινητήρας του Kuga, με τη «γεμάτη» λειτουργία από χαμηλά, τα πολιτισμένα χαρακτηριστικά του και την ευστροφία του, κρύβει επιμελώς την 3κύλινδρη φύση του, ενώ παράλληλα καταφέρνει τις καλύτερες επιδόσεις μεταξύ των τεσσάρων.
O 1,2 PureTech στην πράξη αποδεικνύεται ο πιο οικονομικός εκ των τεσσάρων κινητήρων, με μέση κατανάλωση 6,8 λτ./100 χλμ..
Το Kuga σε προδιαθέτει για κίνηση σε γρήγορους ρυθμούς χάρη στην αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης και στο κράτημα που προσφέρει η ανάρτηση.
Σε οδηγικό επίπεδο τα τέσσερα μοντέλα μας εστιάζουν περισσότερο στο να προσφέρουν ευχάριστες και άνετες μετακινήσεις κατά κύριο λόγο, χωρίς να αμελούν βέβαια και την αίσθηση που θα αποκομίσει ο οδηγός.
Το Peugeot 3008 από την άλλη, συνδυάζει αριστοτεχνικά την άνεση με τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης.
Το Qashqai και το Tucson (σ.σ. δεν έχουμε δοκιμάσει την έκδοση των 150 ίππων, αλλά αυτή των 180) θα λέγαμε ότι έχουν αρκετά κοινά μεταξύ τους. Αμφότερα ξεχωρίζουν για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την εξαιρετική ηχομόνωση που προσφέρουν, θυμίζοντας premium γερμανικό μοντέλο. Πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου, αναρτήσεις που λειτουργούν χωρίς κραδασμούς ή θορύβους και προοδευτικές αντιδράσεις χαρακτηρίζουν τα δύο μοντέλα, με το SUV της Hyundai να είναι ελαφρώς πιο ευχάριστο, λόγω των πολλαπλών συνδέσμων του πίσω άξονα.
Στο κομμάτι της ευχαρίστησης πάντως, τόσο το Kuga όσο και το 3008, είναι ελαφρώς αποτελεσματικότερα. Το SUV της Ford σε προδιαθέτει για κίνηση σε ρυθμούς εκτός του comfort zone της κλάσης, λόγω του συνδυασμού της αίσθησης από το σύστημα διεύθυνσης και του κρατήματος που προσφέρει η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, Σημειώστε δε πως μιλάμε για την έκδοση ST-Line, η οποία έχει πιο σφιχτό set-up, χωρίς να επηρεάζεται η άνεση του. Το Peugeot 3008 από την άλλη, συνδυάζει αριστοτεχνικά την άνεση με τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης, προσφέροντας παράλληλα και εξαιρετική οδηγική αίσθηση, παρά την κορυφαία απόσταση από το έδαφος (219 χλστ.).
Το Qashqai στο δρόμο διακρίνεται για τα πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου και την άνεση της ανάρτησης.
Ford Kuga 1,5 Ecoboost 150 PS
Το Tucson έρχεται με κορυφαία ποιότητα κύλισης και άριστη ηχομόνωση, καθιστώντας τις μακρινές διαδρομές στον ανοιχτό δρόμο μια ιδιαίτερα άνετη και ευχάριστη διαδικασία.
+ Χώροι, συρόμενο πίσω κάθισμα-χώρος αποσκευών, οδική συμπεριφορά και αίσθηση τιμονιού, προγράμματα λειτουργίας, κινητήρας-επιδόσεις, 8ετής εγγύηση - Έντονη παρεμβατικότητα ESP
Nissan Qashqai 1,3T mHEV 140 PS + Εμφάνιση, κινητήρας-τράβηγμα από χαμηλά, εξοπλισμός ευρυχωρία και ποιότητα καμπίνας, οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης, συγκρατημένη κατανάλωση - Χωρίς οθόνη αφής στη βασική έκδοση, λίγοι χώροι στην κεντρική κονσόλα
Hyundai Tucson 1,6 150ps 48V Hybrid iMT + Σχεδίαση και στυλ, ποιότητα και εικόνα εσωτερικού, χώροι επιβατών-αποσκευών, εξοπλισμός, ποιότητα κύλισης και άνεση ανάρτησης, κινητήρας-κιβώτιο, εγγύηση - Αίσθηση τιμονιού σε υψηλές ταχύτητες, εξοικείωση με τον συμπλέκτη κατά την εκκίνηση
Peugeot 3008 1,2 PureTech 130 PS + Design, ποιότητα κατασκευής και αίσθηση πολυτέλειας, χώροι επιβατών, οδική συμπεριφορά, κινητήρας – κατανάλωση, φρένα, απόσταση από το έδαφος - «Αλμυρή» τιμή συγκριτικά (αλλά με premium προσανατολισμό), ορατότητα προς τα πίσω
Ο funtodrive τύπος θα επιλέξει ανάμεσα στο Kuga, με το πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης και το επίσης αποτελεσματικό 3008, το οποίο είναι ένα κλικ λιγότερο απολαυστικό, όμως μπορεί να κινηθεί άνετα εκτός δρόμου, λόγω μεγάλης απόστασης από το έδαφος
O ValueforΜoney τύπος θα εκτιμήσει το πολύ καλό εξοπλιστικό επίπεδο του Kuga και την 8ετή εγγύηση, όμως από τη μία το Qashqai είναι πολύ πιο προσιτό και από την άλλη το Tucson προσφέρει με λιγότερα χρήματα πολύ καλό εξοπλισμό -όχι όπως του Kuga- και 5ετή εγγύηση χωρίς όριο χλμ..
O high-tech τύπος, θα έχει πολλούς ευχάριστους πονοκέφαλους. Σε αυτές τις εκδόσεις το Peugeot 2008 καταφέρνει με την σχεδίαση του και τον premium προσανατολισμό να κερδίσει τις εντυπώσεις, ενώ και το Tucson διαθέτει ένα digital διάκοσμο, ενώ το Kuga προσφέρει στάνταρ εξελιγμένο ψηφιακό πίνακα οργάνων και μεγάλη οθόνη αφής.