Ford Kuga και Citroen C5 Aircross προσφέρονται σε Plug-in υβριδική έκδοση που τους χαρίζει μηδενική κατανάλωση εντός πόλης και εκρηκτικές επιδόσεις όταν τους ζητηθεί. Πάμε να δούμε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία τους.
Ford Kuga ή Citroen C5 Aircross: Ποιο Plug-in υβριδικό SUV σου ταιριάζει;
Η Plug-in υβριδική τεχνολογία αποτελεί την «γέφυρα» ανάμεσα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και μπορεί να συνδυάζει τα πλεονεκτήματα και των δύο αυτών «κόσμων». Ένα Plug-in υβριδικό αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί μέσα στην πόλη για αρκετά χιλιόμετρα χωρίς ο οδηγός να χρειαστεί να βγάλει ούτε ένα ευρώ από την τσέπη του ενώ, σε περίπτωση που χρειαστεί να βγει εκτός του αστικού ιστού, δεν υπάρχει κανένα άγχος για την αυτονομία της μπαταρίας, αφού το θερμικό μοτέρ μπορεί να αναλάβει καθήκοντα, όπως θα γινόταν σε οποιοδήποτε συμβατικό μοντέλο. Πρέπει να σημειώσουμε επίσης πως τα Plug-in υβριδικά μοντέλα προσφέρουν καταιγιστικές επιδόσεις, αφού συνδυάζουν την ιπποδύναμη του θερμικού μοτέρ και την αμεσότητα σε παροχή ισχύος του ηλεκτροκινητήρα.
Το Ford Kuga και το Citroen C5 Aircross είναι δύο από τα SUV που προσφέρονται στην ελληνική αγορά με Plug-in υβριδικό κινητήριο σύνολο και έχουν ως κοινό στοιχείο την μηδενική κατανάλωση. Τα δύο αυτοκίνητα όμως έχουν ωστόσο και πολλές διαφορές μεταξύ τους. Πάμε να τις δούμε:
Εσωτερικό χώροι: Πιο σπορτίφ το Ford Kuga, πιο πρακτικό και ευρύχωρο το Citroen C5 Aircross
To Κuga PHEV είναι καλαίσθητο, ευρύχωρο, πρακτικό και με σπορτίφ πινελιές, όπως και στις εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες με τη μόνη διαφορά να έχει να κάνει με το στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων, που αντί για στροφόμετρο έχει δείκτη ισχύος με ξεχωριστή μάλιστα απεικόνιση για την ενέργεια από θερμικό και ηλεκτρικό μοτέρ, και το κουμπί για την επιλογή EV προγράμματος ανάμεσα στα καθίσματα. Η έξυπνη τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα του αυτοκινήτου, έχει σαν αποτέλεσμα ο χώρος αποσκευών να μην έχει επηρεαστεί αισθητά, με τη χωρητικότητα του να αγγίζει τα 411-581 λτ. (475-645 στις συμβατικές εκδόσεις), εύρος χωρητικότητας που προκύπτει από τη δυνατότητα μετακίνησης κατά το διαμήκη άξονα, του πίσω καθίσματος.
Από την άλλη πλευρά, το Citroen C5 Αircross διακρίνεται για την άνεση που προσφέρει χάρη στα καθίσματα-πολυθρόνες Advanced Comfort που θυμίζουν... καναπέ σαλονιού και εξασφαλίζουν μοναδική αίσθηση ευρυχωρίας. Εξοπλιστικά, το hi-tech ύφος ικανοποιούν στο μέγιστο βαθμό η στάνταρ κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών και ο 12,3 ιντσών ψηφιακός πίνακας οργάνων, όπου προβάλλονται οι πληροφορίες για την ροή ενέργειας, τη φόρτιση της μπαταρίας, την αυτονομία κτλ.. Σημαντικό πλεονέκτημα στο εσωτερικό του γαλλικού SUV οι τεράστιες δυνατότητες διαμόρφωσης και χωρητικότητας. Εκτός των εσωτερικών αποθηκευτικών χώρων έως 33 λτ., τρία αυτόνομα, με ρυθμιζόμενη σε 5 θέσεις πλάτη, συρόμενα κατά 150 χλστ. και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα μπορούν να «μεγαλώσουν» το πορτ-μπαγκάζ στα 600 λίτρα.
Kινητήρας: Mε μεγαλύτερη αυτονομία το Ford Kuga και μικρότερη κατανάλωση
Το Ford Kuga συνδυάζει έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό 2,5 λίτρων κινητήρα κύκλου Ατκινσον 152 ίππων με ηλεκτροκινητήρα 132 ίππων με την συνδυαστική τους ισχύ να αγγίζει τους 225 ίππους. Ο τελευταίος αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh (10,6 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα), η οποία φορτίζει σε 6 ώρες σε απλή πρίζα και σε 3,5 ώρες σε Ford Wall-Box. Με μια πλήρη φόρτιση και ECO λειτουργία καταφέραμε μέχρι και 70 χλμ., δηλαδή κινηθήκαμε με μηδενική κατανάλωση και μάλιστα σε ρεαλιστικές ταχύτητες (έως 135 χλμ./ώρα). Μετά και με δεδομένη τη συνεχόμενη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή το άφημα του γκαζιού και τη δυνατότητα φόρτισης από τον κινητήρα, η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 4,0 λτ./100 χλμ..
Στο Citroen C5 Aircross PHEV ο τετρακύλινδρος, turbo και με άμεσο ψεκασμό βενζινοκινητήρας 1,6 λτ. με 180 ίππους χρησιμεύει ως βάση και συνεργάζεται αρμονικά με έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων και 320 Nm ροπής που είναι τοποθετημένος ανάμεσα στο θερμικό κινητήρα και στο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Συνδυαστικά τα δύο μοτέρ αποδίδουν 225 ίππους, με την μπαταρία των 13,2 κιλοβατώρων να διασφαλίζει στο Citroen C5 Aircross PHEV πλήρη ηλεκτρική αυτονομία 55 χιλιομέτρων (ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα). Σε επίπεδο κατανάλωσης, «καίει» επίσημα 1,4 λίτρα βενζίνης (7,5 λτ. σε πραγματικές συνθήκες), ενώ η φόρτισή του γίνεται σε λιγότερο από 2 ώρες σε Wallbox και σε 4 ή σε 7 ώρες.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Στον δρόμο: Σφιχτό και στριφτερό το Ford Kuga, άνετο όσο δεν πάει το Citroen C5 Aircross
Tο αυξημένο βάρος όχι μόνο δεν έχει αντίκτυπο στη συμπεριφορά του Kuga PHEV σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις, αλλά το χαμηλό κέντρο βάρους, το πιο σφιχτό τιμόνι, η ST-Line ρύθμιση της ανάρτησης και οι στάνταρ τροχοί των 18 ιντσών σε προδιαθέτουν να εκμεταλλευτείς τις ζωντανές του επιδόσεις. H αδράνεια και μαζί της η τάση για υποστροφή είναι πιο έντονες σε σχέση με τις συμβατικές και ελαφρύτερες εκδόσεις, αλλά τελικά το Kuga PHEV στρίβει γρήγορα και με απόλυτη ασφάλεια, χάρη και στα εξαιρετικά σε απόδοση, αλλά και αίσθηση, φρένα. Ένα ακόμη αξιοζήλευτο στοιχείο είναι η υψηλή ποιότητα κύλισης και το χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα.
Το Citroen C5 Aircross PHEV μπορεί να χάνει σε στρίψιμο αλλά το όνομά του έχει γίνει δικαίως συνώνυμο της υψηλής άνεσης. Αυτό επιτυγχάνεται λόγω των μπροστινών Advanced Comfort καθισμάτων και των υδραυλικών «μαξιλαριών» Progressive Hydraulic Cushions που διασφαλίζουν ησυχία και κορυφαία ποιότητα κύλισης. Ανταγωνιστικό κέρδος και τα 23 εκατοστά απόσταση από το έδαφος για off-road συγκινήσεις (16 εκατοστά έχει το Kuga), μιας και το C5 Aircross PHEV δεν έχασε σε ύψος συγκριτικά με τις θερμικές εκδόσεις, για να επιτύχει χαμηλότερη κατανάλωση.
Τιμές – Συμπέρασμα: Παρόμοια τιμή, άλλη φιλοσοφία
Το Plug-in υβριδικό Ford Kuga προσφέρεται αποκλειστικά στην έκδοση ST-Line X με αυτόματο CVT κιβώτιο με τις τιμές να ξεκινούν από 45.715 ευρώ, ενώ από την άλλη το C5 Aicross PHEV διατίθεται σε 3 εκδόσεις (Feel Pack, Shine, Shine Pack) με τις τιμές να ξεκινούν από 44.300 ευρώ (οι αρχικές τιμές των υπόλοιπων εκδόσεων είναι 45.950 και 47.100, αντίστοιχα). Με το κόστος αγοράς να βρίσκεται σε παρόμοια επίπεδα, ο υποψήφιος αγοραστής θα επιλέξει το μοντέλο που ταιριάζει περισσότερο στα θέλω και τις ανάγκες του. Συγκεκριμένα, το Kuga είναι πιο σπορτίφ σε σχεδίαση και εμφάνιση, θα στρίψει γρήγορα και ο οδηγός θα χαρεί την πιο σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης στις στροφοδιαδρομές, ενώ επίσης είναι λίγο πιο οικονομικό σε κατανάλωση και έχει λίγο μεγαλύτερη μπαταρία, δύο πράγματα που του δίνουν την δυνατότητα να φτάσει πιο μακριά, κινούμενο αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του. Το C5 Aicross από την άλλη θα κερδίσει τον οδηγό με την άνεση με την οποία θα περάσει πάνω από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων και την ποιότητα κύλισής του ενώ έχει ένα μικρό πλεονέκτημα σε χώρους και πορτ-μπαγκάζ. Δύσκολη η επιλογή ανάμεσα σε δύο πολύ ολοκληρωμένα αυτοκίνητα…
Παρόμοια τιμή, εντελώς διαφορετική φιλοσοφία!
- Πιο σπορτίφ το Kuga, πιο πρακτικό και ευρύχωρο το C5 Aircross
- Mε μεγαλύτερη αυτονομία το Kuga και μικρότερη κατανάλωση
- Σφιχτό και στριφτερό το Kuga, άνετο όσο δεν πάει το C5 Aircross
Εσύ ποιο από τα δύο θα επέλεγες; To fun to drive Κuga ή το άνετο και ευρύχωρο C5 Aircross;