To τμήμα Ford Performance ιδρύθηκε το 2015 μετά από την ένωση τεσσάρων ξεχωριστών μέχρι τότε τμημάτων της φίρμας (Ford Special Vehicle Team και Ford Racing στις ΗΠΑ, του Team RS στην Ευρώπη και της Ford Performance στην Αυστραλία) και από τότε έχει αναλάβει την ανάπτυξη των αγωνιστικών αυτοκινήτων της φίρμας, αυτών που διαθέτουν υψηλές επιδόσεις και δίνουν μεγάλες συγκινήσεις αλλά και να προσφέρει σπορτίφ πινελιές στα πιο γήινα αυτοκίνητα της Ford.
Τρία από τα μοντέλα στα οποία έχει βάλει «το χεράκι της» η Ford Performance είναι το Puma ST, η Mustang Mach-E GT και το Ranger Raptor, τρία αυτοκίνητα πολύ διαφορετικά μεταξύ τους που καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες. Όμως και τα τρία έχουν ένα κοινό: την οδηγική απόλαυση και την κορυφαία συμπεριφορά στην κατηγορίας τους.
To Puma ST είναι το πιο απολαυστικό SUV πόλης που κυκλοφορεί, η Mustang Mach-E GT είναι το πιο ισχυρό Ford στην Ελλάδα και ένα ηλεκτρικό που χαίρεσαι να είσαι στην πίστα, ενώ το Ranger Raptor δεν είναι… ένα αγροτικό, αλλά ένα ελεύθερου χρόνου αυτοκίνητο που δεν θα «κωλώσει» στα δύσκολα και θα κινηθεί σε ρυθμούς… Baja. Ας τα δούμε ένα ένα ξεχωριστά.
H πίσω ανάρτηση του Puma ST έχει βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία κατά 40% από εκείνη του Fiesta ST και 50% σε σύγκριση με του κανονικού Puma.
To Puma ST είναι σκέτη πρόκληση. Μια πρόκληση που ξεκινάει από την εμφάνιση για να φτάσει στον υπέρτατο βαθμό, όταν βρεθείς σε μια στριφτερή διαδρομή κρατώντας το τιμόνι του στα χέρια σου.
Το απόλυτο fun2drive, συμμετοχικό, οδηγοκεντρικό και απολαυστικό SUV πόλης χρησιμοποιεί για την κίνησή του τον τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα Ecoboost των 1,5 λτ. με απόδοση 200 ίππων και 320 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Τα διαπιστευτήριά του τα δίνουν φυσικά και οι επιδόσεις του, με επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 220 χλμ./ώρα. Τελευταία προσθήκη είναι ένας Ecoboost κινητήρας 1,0 λίτρου με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, ο οποίος είναι ρυθμισμένος να αποδίδει 170 ίππους στις 5.750 σ.α.λ. με ροπή 248 Nm στις 3.000 σ.α.λ., σε συνδυασμό αποκλειστικά με το 7-τάχυτο αυτόματο Powershifτ κιβώτιο. πό πλευράς επιδόσεων, το αυτόματο Puma ST κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα.
Παρά το γεγονός πως το Puma ανήκει στην SUV/Crossover κατηγορία, η Ford έχει καταφέρνει να περάσει και σε αυτό την μοναδική της οδηγική ταυτότητα. Αρχικά η πίσω ανάρτηση έχει βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία κατά 40% από εκείνη του Fiesta ST και 50% σε σύγκριση με του κανονικού Puma, ενώ έχουμε και μεγαλύτερες αντιστρεπτικές. Βελτιώσεις έχουν γίνει και στο -κορυφαίο σύστημα διεύθυνσης των απλών Puma- το οποίο ανταποκρίνεται πλέον κατά 25% γρηγορότερα σε σχέση με αυτά, ενώ τέλος έχουν προσαρμοστεί και ικανότεροι δίσκοι και δαγκάνες φρένων. To Puma είναι διαθέσιμο και με ένα προαιρετικό μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που θα απογειώσει την αποτελεσματικότητά του.