Φρενάρισμα σε στεγνό & βρεγμένο: 4 ελαστικά που σάρωσαν
27.496 Επισκέψεις στο άρθρο
Στα πόσα μέτρα «κοκκαλώνουν» στο στεγνό και πόσα χρειάζονται στο βρεγμένο; Ξεχωρίζουμε τα 4+4 θερινά ελαστικά που διακρίθηκαν σε διεθνές Test στην διάσταση 215/55 R17.
Θερινά ελαστικά: Η νο1 επιλογή του Έλληνα οδηγού
Στην χώρα μας έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο των πωλήσεων. Οι ήπιες καιρικές συνθήκες και το μικρότερο κόστος αγοράς καθιστούν τα θερινά ελαστικά νο1 επιλογή για τον Έλληνα οδηγό, με τα All season και τα χειμερινά ελαστικά να έπονται με σημαντική διαφορά.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Στεγνό από τα 100 χλμ./ώρα, βρεγμένο από τα 80 χλμ./ώρα
Αφού επιλέξαμε την διάσταση 215/55 R17, ξεχωρίζουμε τα θερινά ελαστικά που «κοκκαλώνουν» στο... πι και φι και προσφέρουν την μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Αρχικά, θα μιλήσουμε για τα 4 ελαστικά που ακινητοποιούνται στην μικρότερη δυνατή απόσταση σε στεγνές επιφάνειες. Επειδή, όμως, ο χειμώνας έχει μπει για τα καλά και οι βροχές μάς «επισκέπτονται» όλο και πιο συχνά, θα δούμε και τα 4 ελαστικά που σάρωσαν στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα.
Η συνολική διαδικασία του Test αφορούσε 52 συνολικά ελαστικά, αξιολογώντας και άλλες παραμέτρους (π.χ. αντίσταση κύλισης, κόστος αγοράς). Στην τελική φάση βρέθηκαν μόνο εκείνα με τις μικρότερες, συνολικά, αποστάσεις ακινητοποίησης (21 συνολικά). Αυτοκίνητο αναφοράς ήταν ένα Volkswagen Passat. Το φρενάρισμα πανικού στο στεγνό έγινε στα 100 χλμ./ώρα, στο βρεγμένο στα 80 χλμ./ώρα. Για την ιστορία, πρώτο οverall στο Mega Test ήταν το Goodyear Efficient Grip Performance 2
Στεγνό: Τα 4 κορυφαία ελαστικά είχαν μεταξύ τους απόσταση 20 εκατοστών!
Όταν ο παραμικρός πόντος μετράει! Ξεκινώντας με τα 4 καλύτερα θερινά ελαστικά 215/55 R17, η τελική λίστα κρίθηκε κυριολεκτικά στις λεπτομέρειες. Ο πρώτος με τον τέταρτο έχουν απόκλιση μόλις 20 εκατοστών, συνεπώς και τα τέσσερα έχουν υψηλό δείκτη ασφάλειας στο βρεγμένο.
Στην 1η θέση (στο στεγνό) βρίσκουμε το Κορεάτικο Kumho Ecsta HS52 το οποίο ακινητοποιήθηκε πλήρως στα 35,7 μέτρα. Το συγκεκριμένο ελαστικό τερμάτισε στην 6η θέση συνολικά του διεθνούς Mega Test και αξιολογήθηκε ως «καλό». Με μειονέκτημα την αργή αντίδραση στις εντολές του οδηγού, οι Testers κάνουν λόγο για ένα «άνετο και value for money θερινό ελαστικό που έχει ισορροπημένο potential ως προς την συμπεριφορά».
Ισορροπία στην 2η θέση έχουμε στα 35,8 μέτρα με τα Hankook Ventus Prime 4 (2η θέση συνολικά) και Bridgestone Turanza T005 (4η θέση συνολικά). Ως εξαιρετικό κρίθηκε το value for money ελαστικό της Hankook που «χάνει» στον τομέα της άνεσης, αλλά είναι εξαιρετικό στο χειρισμό του σε στεγνές και βρεγμένες επιφάνειες, έχει μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος σε στεγνό και βρεγμένο και παρουσιάζει μεγάλη διάρκεια ζωής.
Όσον αφορά το ελαστικό της Bridgestone, σύμφωνα με την τελική αξιολόγηση, πρόκειται για ένα «καλό ελαστικό, με καλή πρόσφυση και εξαιρετικό χειρισμό σε στεγνή και βρεγμένη άσφαλτο. Έχει, επίσης, καλές προδιαγραφές στην υδρολίσθηση, ακρίβεια στις εντολές του οδηγού». Μοναδικό ελάττωμα του premium ελαστικού είναι η «περιορισμένη αποτελεσματικότητα σε πιο υψηλές ταχύτητες κίνησης».
Στην 4η θέση των καλύτερων στο στεγνό θερινών ελαστικών είναι το Toyo Proxes Comfort (με 35,9 μέτρα μόλις 0,2 διαφορά από το πρώτο). Ένα ακόμη value for money ελαστικό που οι Testers έκριναν ως ικανοποιητικό με ισορροπημένο χειρισμό σε στεγνό και βρεγμένο.
Η συνολική διαδικασία του Test αφορούσε 52 συνολικά ελαστικά, αξιολογώντας και άλλες παραμέτρους (π.χ. αντίσταση κύλισης, κόστος αγοράς). Στην τελική φάση βρέθηκαν μόνο εκείνα με τις μικρότερες, συνολικά, αποστάσεις ακινητοποίησης (21 συνολικά). Αυτοκίνητο αναφοράς ήταν ένα Volkswagen Passat. Το φρενάρισμα πανικού στο στεγνό έγινε στα 100 χλμ./ώρα, στο βρεγμένο στα 80 χλμ./ώρα. Για την ιστορία, πρώτο οverall στο Mega Test ήταν το Goodyear Efficient Grip Performance 2
Στεγνό: Τα 4 κορυφαία ελαστικά είχαν μεταξύ τους απόσταση 20 εκατοστών!
Όταν ο παραμικρός πόντος μετράει! Ξεκινώντας με τα 4 καλύτερα θερινά ελαστικά 215/55 R17, η τελική λίστα κρίθηκε κυριολεκτικά στις λεπτομέρειες. Ο πρώτος με τον τέταρτο έχουν απόκλιση μόλις 20 εκατοστών, συνεπώς και τα τέσσερα έχουν υψηλό δείκτη ασφάλειας στο βρεγμένο.
Στην 1η θέση (στο στεγνό) βρίσκουμε το Κορεάτικο Kumho Ecsta HS52 το οποίο ακινητοποιήθηκε πλήρως στα 35,7 μέτρα. Το συγκεκριμένο ελαστικό τερμάτισε στην 6η θέση συνολικά του διεθνούς Mega Test και αξιολογήθηκε ως «καλό». Με μειονέκτημα την αργή αντίδραση στις εντολές του οδηγού, οι Testers κάνουν λόγο για ένα «άνετο και value for money θερινό ελαστικό που έχει ισορροπημένο potential ως προς την συμπεριφορά».
Ισορροπία στην 2η θέση έχουμε στα 35,8 μέτρα με τα Hankook Ventus Prime 4 (2η θέση συνολικά) και Bridgestone Turanza T005 (4η θέση συνολικά). Ως εξαιρετικό κρίθηκε το value for money ελαστικό της Hankook που «χάνει» στον τομέα της άνεσης, αλλά είναι εξαιρετικό στο χειρισμό του σε στεγνές και βρεγμένες επιφάνειες, έχει μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος σε στεγνό και βρεγμένο και παρουσιάζει μεγάλη διάρκεια ζωής.
Όσον αφορά το ελαστικό της Bridgestone, σύμφωνα με την τελική αξιολόγηση, πρόκειται για ένα «καλό ελαστικό, με καλή πρόσφυση και εξαιρετικό χειρισμό σε στεγνή και βρεγμένη άσφαλτο. Έχει, επίσης, καλές προδιαγραφές στην υδρολίσθηση, ακρίβεια στις εντολές του οδηγού». Μοναδικό ελάττωμα του premium ελαστικού είναι η «περιορισμένη αποτελεσματικότητα σε πιο υψηλές ταχύτητες κίνησης».
Στην 4η θέση των καλύτερων στο στεγνό θερινών ελαστικών είναι το Toyo Proxes Comfort (με 35,9 μέτρα μόλις 0,2 διαφορά από το πρώτο). Ένα ακόμη value for money ελαστικό που οι Testers έκριναν ως ικανοποιητικό με ισορροπημένο χειρισμό σε στεγνό και βρεγμένο.
Θέση | Ελαστικό | Φρένα στο στεγνό (100-0 χλμ./ώρα) | Απόσταση σε στεγνό και βρεγμένο |
---|---|---|---|
1η | Kumho Ecsta HS52 | 35,7 μέτρα | 64,3 μέτρα (3η θέση) |
2η | Hankook Ventus Prime 4 | 35,8 μέτρα | 63,6 μέτρα (2η θέση) |
3η | Bridgestone Turanza T005 | 35,8 μέτρα | 63,3 μέτρα (1η θέση) |
4η | Toyo Proxes Comfort | 35,9 μέτρα | 65,6 μέτρα (8η θέση) |
Βρεγμένο: Πρωτιά για το ελαστικό της Bridgestone
Μετά την εξαιρετική του επίδοση στο στεγνό, το Bridgestone Turanza T005 εντυπωσίασε με την αποτελεσματικότητά του και στο βρεγμένο. Ακινητοποιήθηκε πλήρως στα 27,5 μέτρα και με συνολική απόσταση πέδησης σε κάθε επιφάνεια στα 63,3 μέτρα ήταν κορυφαίο ελαστικό στην συγκεκριμένη παράμετρο του Mega Test. Στην 2η θέση βρίσκουμε το Hankook Ventus Prime 4 (27,8 μέτρα), το οποίο είναι δεύτερο και στην συνολική καταμέτρηση στις αποστάσεις φρεναρίσματος (63,6 μέτρα).
Μετά από 27,9 μέτρα ακινητοποιήθηκε πλήρως το 3o Falken Ziex ZE310 Ecorun. Μιλάμε για το καλύτερο value for money ελαστικό του Mega Test, ένα ελαστικό το οποίο βρέθηκε στην 5η θέση συνολικά της διαδικασίας. Το χαμηλότερο κόστος αγοράς του είναι ένα βασικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, ενώ στο τεχνικό κομμάτι τονίζεται πως «έχει πολύ καλές προδιαγραφές αποφυγής υδρολίσθησης, σταθερό χειρισμό στο βρεγμένο, δυναμικό χειρισμό στο στεγνό και χαμηλό θόρυβο κύλισης». Από εκεί και πέρα, επισημαίνεται στα αρνητικά του η υψηλότερη αντίσταση κύλισης.
Η 4άδα των κορυφαίων σε φρενάρισμα στο βρεγμένο θερινών ελαστικών ολοκληρώνεται με το Vredestein Ultrac (14η θέση στην τελική κατάταξη του Mega Test). «Κοκκάλωσε» στα 28,2 μέτρα, έχοντας καλή παρουσία και στο στεγνό (36,1 μέτρα) που το βάζει στην 3η θέση (μαζί με το Kumho) ως προς τις αποστάσεις φρεναρίσματος. «Ικανοποιητικό ελαστικό, με εντυπωσιακά περιθώρια για την αποφυγή υδρολίσθησης, με sport προδιαγραφές και δυναμικό χειρισμό», ανέφεραν οι διοργανωτές του Mega Test που στάθηκαν και στην μέτρια διάρκεια ζωής του Vredestein Ultrac.
Το Διεθνές Test Θερινών Ελαστικών πραγματοποιήθηκε από τους Testers της Autobild
Μετά από 27,9 μέτρα ακινητοποιήθηκε πλήρως το 3o Falken Ziex ZE310 Ecorun. Μιλάμε για το καλύτερο value for money ελαστικό του Mega Test, ένα ελαστικό το οποίο βρέθηκε στην 5η θέση συνολικά της διαδικασίας. Το χαμηλότερο κόστος αγοράς του είναι ένα βασικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, ενώ στο τεχνικό κομμάτι τονίζεται πως «έχει πολύ καλές προδιαγραφές αποφυγής υδρολίσθησης, σταθερό χειρισμό στο βρεγμένο, δυναμικό χειρισμό στο στεγνό και χαμηλό θόρυβο κύλισης». Από εκεί και πέρα, επισημαίνεται στα αρνητικά του η υψηλότερη αντίσταση κύλισης.
Η 4άδα των κορυφαίων σε φρενάρισμα στο βρεγμένο θερινών ελαστικών ολοκληρώνεται με το Vredestein Ultrac (14η θέση στην τελική κατάταξη του Mega Test). «Κοκκάλωσε» στα 28,2 μέτρα, έχοντας καλή παρουσία και στο στεγνό (36,1 μέτρα) που το βάζει στην 3η θέση (μαζί με το Kumho) ως προς τις αποστάσεις φρεναρίσματος. «Ικανοποιητικό ελαστικό, με εντυπωσιακά περιθώρια για την αποφυγή υδρολίσθησης, με sport προδιαγραφές και δυναμικό χειρισμό», ανέφεραν οι διοργανωτές του Mega Test που στάθηκαν και στην μέτρια διάρκεια ζωής του Vredestein Ultrac.
Θέση | Ελαστικό | Φρένα στο βρεγμένο (80-0 χλμ./ώρα) | Απόσταση σε στεγνό και βρεγμένο |
---|---|---|---|
1η | Bridgestone Turanza T005 | 27,5 μέτρα | 63,3 μέτρα (1η θέση) |
2η | Hankook Ventus Prime 4 | 27,8 μέτρα | 63,6 μέτρα (2η θέση) |
3η | Falken Ziex ZE310 Ecorun | 27,9 μέτρα | 64,4 μέτρα (5η θέση) |
4η | Vredestein Ultrac | 28,2 μέτρα | 64,3 μέτρα (3η θέση) |
Το Διεθνές Test Θερινών Ελαστικών πραγματοποιήθηκε από τους Testers της Autobild
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »