Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Φθηνά & ηλεκτρικά: Πόσο αξίζουν τα Dacia Spring, MG4 & Fiat 500e;

Φθηνά & ηλεκτρικά: Πόσο αξίζουν τα Dacia Spring, MG4 & Fiat 500e;

4.754 Επισκέψεις στο άρθρο

- Το Dacia Spring είναι το φθηνότερο «κανονικό» ηλεκτρικό αυτοκίνητο (από 18.950 ευρώ)
- Πολύ καλή τιμή (σκάρτα 25 χιλιάρικα για 170 άλογα), 7 χρόνια εγγύηση & καλή ποιότητα κατασκευής έχει το MG4
- Το στιλάτο Fiat 500e βγάζει 300+ χιλιόμετρα μέσα στην πόλη

Ηλεκτρικά με καλή αυτονομία πόλης που δεν δίνεις μια περιουσία

«Είναι ακριβά και δεν θέλω να αγχώνομαι με φορτίσεις και αυτονομίες». Αυτά είναι τα βασικά αντεπιχειρήματα όσων παραμένουν επιφυλακτικοί απέναντι στα ηλεκτρικά. Τι συμβαίνει, όμως, αν και για τους δύο παραπάνω προβληματισμούς υπάρχει λύση;
 
Παρακάτω θα μιλήσουμε για τα τρία φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θα αναφέρουμε τα δυνατά σημεία τριών μοντέλων, τα οποία στοχεύουν κυρίως σε αστικές μετακινήσεις. Οι μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center έδειξαν μία καλή αυτονομία για ηλεκτρικό πόλης, ενώ στα θετικά τους συγκαταλέγουμε και την γρήγορη φόρτιση λόγω της μικρότερης μπαταρίας.

Το Dacia Spring είναι το φθηνότερο «κανονικό» ηλεκτρικό αυτοκίνητο (από 18.950 ευρώ)

Το Dacia Spring είναι το πρώτο ηλεκτρικό στην ιστορία της Dacia και πιστό σε όσα πρεσβεύει, τη χαμηλή τιμή, αφού είναι το φθηνότερο ηλεκτρικό «κανονικό» αυτοκίνητο της αγοράς (από 18.950 ευρώ). Φυσικά υπάρχουν φθηνότερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, μόνο που μιλάμε για άλλου τύπου κατασκευές (microcars, 2-θέσια, κ.λπ.). Αντιθέτως, στο Dacia Spring χωράνε 4 επιβάτες, ενώ έχει «σεβαστό» πορτ-μπαγκάζ 270 λίτρων, νούμερο μεγαλύτερο κι από μοντέλα της κατηγορίας των supermini (π.χ. Suzuki Swift με 265 λίτρα).
 
Το Dacia Spring είναι ένα μίνι ηλεκτρικό SUV, με 151 χλστ. απόστασης από το έδαφος και μικρό κύκλο στροφής (9,5 μέτρα). Η αστική του προσέγγιση φαίνεται από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αποδίδει 65 ίππους και 113 Nm ροπής. Την ίδια στιγμή, όμως, αντέχει χωρίς φόρτιση γύρω στα 250 χλμ., ενώ η μικρής χωρητικότητας μπαταρία (26,8 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα) φορτίζει γρήγορα,  λόγω και του On-Board Charger των 6,6 kW (σε 5 ώρες περίπου).

Πολύ καλή τιμή (σκάρτα 25 χιλιάρικα για 170 άλογα), 7 χρόνια εγγύηση & καλή ποιότητα κατασκευής έχει το MG4

Η επιστροφή της MG στη χώρα μας συνδυάστηκε με το λανσάρισμα 5 νέων μοντέλων, δύο εκ των οποίων είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Χαμηλότερη τιμή και εξαιρετική για την κατηγορία του συνολικά έχει το μικρομεσαίο MG4, που προσφέρεται σε δύο εκδόσεις μπαταρίας και ιπποδύναμης. Το «μικρό» MG4, λοιπόν, έχει τιμή 24.448 ευρώ, αποδίδει 170 άλογα και έχει μπαταρία 51 kWh. Όπως βλέπετε από τη χωρητικότητα της μπαταρίας, είναι ένα νούμερο που επιτρέπει και εκτός πόλης ταξίδια, γύρω στα 200 χλμ. με μία φόρτιση σύμφωνα με το AutoΤρίτη Test Center. Για όσους, πάλι, περιοριστούν σε εντός πόλης μετακινήσεις το MG4 «αντέχει» περίπου 350 χιλιόμετρα, δηλαδή «βαριά-βαριά» να χρειαστεί μία φόρτιση την εβδομάδα.
 
Εκτός της πολύ καλής τιμής (σκάρτα 25 χιλιάρικα για 170 άλογα), το MG4 έχει κι άλλα πλεονεκτήματα, που βρίσκονται βέβαια σε άμεση συνάρτηση με το χαμηλό κόστος του. Για παράδειγμα, κρίνουμε αρκετά ποιοτική την εσωτερική κατασκευή του (χρήση μαλακών πλαστικών), ενώ και ο ψηφιακός διάκοσμος είναι πολύ σύγχρονος, ειδικά από την στιγμή που μιλάμε για εισαγωγική εξοπλιστική έκδοση (οθόνη αφής 10,25 ιντσών, ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών). Last but not least οι καλοί εσωτερικοί χώροι (θήκες στην εμπρός καμπίνα, «αέρας» για τους πίσω επιβάτες) αλλά και η 7ετής εγγύηση για το αυτοκίνητο και την μπαταρία (ή για 150.000 χλμ.).

Το στιλάτο Fiat 500e βγάζει 300+ χιλιόμετρα μέσα στην πόλη

Τιμή εκκίνησης τα 26.300 ευρώ, πάντοτε συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης, έχει το ηλεκτρικό Fiat 500e (έκδοση RED). Το ρετρομοντέρνο ιταλικό city car είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις αμαξώματος, τη «βασική» hatchback, την πρακτική με τις 3+1 πόρτες και την κορυφαία cabrio με ανοιγόμενη οροφή. Κοινή συνισταμένη και των τριών, προφανώς είναι το απαράμιλλο στιλ και το νεανικό design, όπως μας έχει συνηθίσει η ιταλική μάρκα. Χαρακτηριστική είναι η κλειστή μάσκα που «προδίδει» την ηλεκτρική του καταγωγή, με τους προβολείς LED και τα φλας-βέλη στα φτερά να προσδίδουν τη δική τους, μοντέρνα πινελιά. Συγχρόνως, το ηλεκτρικό 500αράκι είναι αρκετά όμορφο και στην εσωτερική του διαμόρφωση. Υπάρχουν ποιοτικά υλικά με πολύ καλό φινίρισμα, με την τεράστια στάνταρ οθόνη αφής των 10,25 ιντσών να υποστηρίζει το infotainment UCONNECT5, με δυνατότητα ασύρματης συνδεσιμότητας Apple Car Play και Android Auto. Το παρών δίνει και ένας διαμορφώσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, ο οποίος συμπληρώνει με τον κατάλληλο τρόπο τον digital προσανατολισμό του μοντέλου.
 
Από πλευράς τεχνικών στοιχείων, το Fiat 500e κινείται από έναν αθόρυβο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 118 ίππων και 220 Nm ροπής, χαρακτηριστικών που εντός πόλης αναβαθμίζουν την οδηγική αίσθηση. Σε αυτό που απασχολεί περισσότερο, την ενεργειακή αυτονομία, το Fiat 500e έχει πραγματική αυτονομία 275 χλμ., σε πόλη και αυτοκινητόδρομο (μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 37,3 kWh). Εντός πόλης, πάντως, η αυτονομία ξεπερνά τα 300 χλμ., εφόσον επιλεγεί και το πρόγραμμα Range με την έντονη αλλά αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα (με τη Sherpa οδηγεί με ένα πεντάλ, με τη Normal υπάρχει ήπια ανάκτηση).

Toyota
Citroen