ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Φτηναίνουν τα ηλεκτρικά, ακριβαίνουν τα θερμικά. Ποια κερδίζουν;

1.412 Επισκέψεις στο άρθρο (3/12/2024)
Φτηναίνουν τα ηλεκτρικά, ακριβαίνουν τα θερμικά. Ποια κερδίζουν;

Φτηναίνουν τα ηλεκτρικά, ακριβαίνουν τα θερμικά. Ποια κερδίζουν;

- Στόχος των κατασκευαστών είναι να κλείσει η ψαλίδα ανάμεσα σε ηλεκτρικά και θερμικά με μειώσεις από τη μία, αυξήσεις από την άλλη
- Οι κατασκευαστές επείγονται να πετύχουν τους στόχους των ηλεκτρικών για να επιζήσουν και κλείνουν εργοστάσια
- Σε κάποιες αγορές πχ. Αγγλία τα πρόστιμα, αναγκάζουν σε αυξήσεις των θερμικών για να μην τα αγοράζουν
- Τα υβριδικά γίνονται πλέον η καλύτερη αγορά και με χαμηλότερες τιμές

Στόχος των κατασκευαστών είναι να κλείσει η ψαλίδα ανάμεσα σε ηλεκτρικά και θερμικά με μειώσεις από τη μία, αυξήσεις από την άλλη

Το κλείσιμο της ψαλίδας ανάμεσα στα ηλεκτρικά και τα θερμικά είναι η απάντηση πολλών κατασκευαστών στη μείωση των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Μαζί με τα καλά όμως έρχονται και τα κακά, αφού για να κλείσει η ψαλίδα θα πρέπει να ακριβύνουν και τα θερμικά. Υπάρχει όμως κάτι θετικό εδώ. Ποιο;
 
Οι κατασκευαστές ακολουθούν τις πολιτικές της Ε.Ε., και στα πλαίσια αυτών είναι υποχρέωσή τους μέχρι το 2035 να πουλάνε μόνο ηλεκτρικά. Αυτό όμως δεν είναι ο μόνος στόχος, αφού κάθε χρόνο τα ηλεκτρικά πρέπει να αυξάνονται στο μείγμα ηλεκτρικών/θερμικών στις πωλήσεις. Και όταν η αγορά ηλεκτρικών πέφτει αντί να ανεβαίνει, κάτι πρέπει να κάνουν. Σαφώς, οι χαμηλότερες τιμές στα ηλεκτρικά είναι πάγιο αίτημα για να έρθει ο κόσμος στις εκθέσεις, όπως και να ακριβύνουν τα θερμικά για να πεισθεί να αγοράσει ηλεκτροκίνητο.

Οι κατασκευαστές επείγονται να πετύχουν τους στόχους των ηλεκτρικών για να επιζήσουν και κλείνουν εργοστάσια

Ναι, την νύφη θα την πληρώσουν όσοι πάνε για το φθηνότερο ή όσοι πάνε για αμιγώς θερμικό αυτοκίνητο. Πολλές μάρκες αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε πολύ δύσκολη θέση. Κολοσσοί όπως η VW θα κλείσουν για πρώτη φορά εργοστάσια, ή θα αλλάξουν την παραγωγή τους. Η Stellantis έχει σταματήσει την παραγωγή σε πολλά εργοστάσια για να αντιμετωπίσει την κρίση. Η Jaguar σταματάει από την παραγωγή και πώληση όλα της τα μοντέλα, αφήνοντας ένα κενό δύο ετών μέχρι να λανσάρει το επόμενο, αν τα καταφέρει!

Σε κάποιες αγορές πχ. Αγγλία τα πρόστιμα, αναγκάζουν σε αυξήσεις των θερμικών για να μην τα αγοράζουν

Τα θερμικά παραμένουν τα φθηνότερα μοντέλα σε όλες τις γκάμες, όμως σε κάποιες αγορές, όπως της Μ. Βρετανίας, για κάθε ένα θερμικό που πουλάνε οι κατασκευαστές πάνω από έναν αριθμό, πληρώνουν 20.000 ευρώ πρόστιμο. Τα θερμικά έχουν δαιμονοποιηθεί στα μάτια τους από τις πολιτικές που πιέζουν προς μηδενικούς ρύπους και έτσι θα πληρώσουν τη νύφη. Όχι τόσο για να βγάλουν τη «χασούρα» από τα φθηνότερα ηλεκτρικά. Οι περισσότερες μάρκες δεν βγάζουν «φράγκο» από τις πωλήσεις ηλεκτρικών ούτως ή άλλως. Θα ακριβύνουν για να αποτρέψουν τις μαζικές πωλήσεις, και πιθανώς να φέρουν κόσμο στα πιο «πράσινα» μοντέλα.

Τα υβριδικά γίνονται πλέον η καλύτερη αγορά και με χαμηλότερες τιμές

Ακόμη όμως και με την ψαλίδα πιο κλειστή η διαφορά παραμένει, ενώ η απόφαση να πάρει κανείς ηλεκτρικό επηρεάζεται και από άλλους παράγοντες. Και εδώ βγαίνει ο «νικητής» αυτής της διαδικασίας: τα υβριδικά. Γιατί μαζί με τα ηλεκτρικά «πέφτουν» οι τιμές και σε ότι είναι πιο «πράσινο» από θερμικό. Ήδη μάρκες όπως η Opel στο νέο Mokka έχουν ανακοινώσει σε αγορές της Ευρώπης μειώσεις μέχρι και 4.000 ευρώ στα υβριδικά, φέρνοντάς τα μια ανάσα από τα (ακριβότερα) θερμικά.
 
Εσύ όμως τι λες; Μπορεί να χάνουμε το χαμηλότερο κατώφλι στη γκάμα μιας μάρκας αν ακριβύνουν τα θερμικά, μήπως όμως η μεγάλη μείωση τιμών στα υβριδικά φέρει το «σωστό» αυτοκίνητο για την εποχή μας στην σωστή τιμή; Πως το βλέπεις;
 

Hyundai
skoda