Η Γερμανία επιδιώκει να διατηρήσει «ζωντανούς» του κινητήρες βενζίνης-diesel στην Ευρώπη και μετά το 2035, αρκεί αυτοί να λειτουργούν με καύσιμα ουδέτερα σε διοξείδιο του άνθρακα (CO2).
Δεύτερες σκέψεις από τη Γερμανία
Πριν από περίπου δύο εβδομάδες το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σε ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε επιβεβαίωσε την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων βενζίνης και diesel από το 2035! Ωστόσο η Γερμανία φαίνεται πως έχει δεύτερες σκέψεις, οι οποίες την οδήγησαν σε μία κίνηση με σκοπό να διατηρήσει «ζωντανούς» του κινητήρες βενζίνης-diesel στην Ευρώπη και μετά το 2035, αρκεί αυτοί να λειτουργούν με καύσιμα ουδέτερα σε διοξείδιο του άνθρακα (CO2).
Θέλει παράταση ζωής στους κινητήρες που λειτουργούν με e-fuels
Συγκεκριμένα, η Γερμανία ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Ένωση να προτείνει ειδικούς κανόνες που θα επιτρέπουν στα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με καύσιμα ουδέτερου CO2 να πωλούνται στην Ευρώπη μετά το 2035. Απώτερος σκοπός της Γερμανίας είναι φυσικά να κερδίσει έξτρα χρόνο ζωής για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με e-fuels.
Χρειαζόμαστε και άλλες τεχνολογίες εκτός της ηλεκτροκίνησης
«Η Επιτροπή θα πρέπει να παρουσιάσει προτάσεις για το πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα e-fuels ή πώς μπορούν να οργανωθούν κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με κλιματικά ουδέτερα καύσιμα», δήλωσε τη Δευτέρα ο υφυπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Michael Theurer. Μιλώντας κατά την άφιξή του στη συνάντηση των υπουργών Μεταφορών και Ενέργειας της ΕΕ στη Στοκχόλμη, ο Theurer είπε ότι η Γερμανία ήταν πεπεισμένη ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ο σωστός δρόμος, αλλά ήθελε να δει να υποστηρίζονται και άλλες τεχνολογίες χωρίς CO2. «Χρειαζόμαστε τεχνολογία υδρογόνου [κυψέλες καυσίμου] και επίσης e-fuels, ειδικά στα βαρέα οχήματα» είπε.
Δηλώσεις με νόημα από την Επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ
Κλείνοντας, αξίζει να αναφερθούν και κάποιες δηλώσεις της Επίτροπου Μεταφορών της ΕΕ, Adina Valean, η οποία ανέφερε πως πολλοί στον τομέα των μεταφορών συμμερίζονται τις ανησυχίες της Γερμανίας. «Νομίζω ότι η συζήτηση δεν έχει κλείσει, παρόλο που έγινε η ψηφοφορία», είπε σε συνέντευξη Τύπου η Valean αναφορικά με την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης-diesel από το 2035.
Παράταση ζωής στα μοτέρ βενζίνης-diesel;
- Ζήτησε από την ΕΕ να πωλούνται ΙΧ με βενζίνη-diesel και μετά το 2035 αρκεί να «καίνε» e-fuels.
- «Χρειαζόμαστε και άλλες τεχνολογίες εκτός της ηλεκτροκίνησης», είπε ο υφυπουργός Μεταφορών της Γερμανίας.
- Δηλώσεις με νόημα και από την Επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ.
Λες τελικά τα μοτέρ βενζίνης-diesel να μην έφτασαν στο τέλος τους;