ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γιαπωνέζικο ηλεκτρικό sedan - Σε ψήνει ή κρίμα που είναι για την Κίνα;

 Σχολιάστε 
2.730 Επισκέψεις στο άρθρο (27/5/2024)
Γιαπωνέζικο ηλεκτρικό sedan - Σε ψήνει ή κρίμα που είναι για την Κίνα;

- Ηλεκτροκίνητο σημαίνει κυρίως SUV αυτοκίνητο μέχρι σήμερα
- Λίγες μάρκες έχουν ηλεκτρικά σεντάν και η Mazda είναι η πρώτη εδώ και καιρό
- Περισσότεροι κατασκευαστές δείχνουν σεντάν ηλεκτρικά, αλλά μόνο για την Κίνα
- Εσύ θα ήθελες να δεις και εδώ σεντάν ηλεκτρικά, ή πέρασε η μόδα και το SUV παραμένει βασιλιάς;

Ηλεκτροκίνητο σημαίνει κυρίως SUV αυτοκίνητο μέχρι σήμερα

Αν εξαιρέσεις την EQE και την υπερπολυτελή EQS, εκτός από τη Mercedes μόνο η Tesla έχει σεντάν, ή περίπου σεντάν ηλεκτρικά μοντέλα. Όλα τα άλλα, λίγο ή πολύ είναι βασικά SUV ή μικρά. Η Mazda τώρα λανσάρει το νέο EZ-6, ένα κανονικό σεντάν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όμως είναι μόνο για την Κίνα. Θα το ήθελες και στην Ευρώπη;
 
Δεν είναι περίεργο που σχεδόν όλα τα ηλεκτρικά έχουν κάτι από SUV. Το βασικό τους είναι πως είναι ψηλά αυτοκίνητα, ακόμη και αν σχεδιαστικά παραπέμπουν σε άλλες κατηγορίες. Ναι, το Hyundai Ioniq 5 είναι σχεδιαστικά μικρομεσαίο χάτσμπακ, αλλά σε μεγάλες διαστάσεις, και το Kia EV6 δεν το λες SUV αλλά είναι επίσης ψηλό. Το ίδιο ισχύει και για το Polestar 2, που δεν είναι SUV αλλά ψηλό, ενώ και η Citroen με το C4 πάλι δεν το λέει SUV, αλλά και αυτό, έχει ύψος. Πολύ απλά για να χωράνε οι μπαταρίες στο πάτωμα, αλλά και να ταιριάζει με το μέγεθος του αυτοκινήτου και την αναμενόμενη οδική συμπεριφορά, με το αυξημένο βάρος.

Λίγες μάρκες έχουν ηλεκτρικά σεντάν και η Mazda είναι η πρώτη εδώ και καιρό

H Mazda με το ΕΖ-6 μας δείχνει για πρώτη φορά εδώ και καιρό ένα κανονικό σεντάν. Όχι λίγο ψηλό, όπως το VW ID.7, αλλά κανονικότατο, όπως θα περίμενε κανείς να είναι ένα θερμικό Mazda 6. Εξάλλου και το όνομα παραπέμπει στο Mazda 6 και με αυτή τη σχεδίαση το EZ-6 θα «πατούσε» κάτω το Tesla Μ3, κάτι που θέλει να πετύχει η Mazda στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών, την Κίνα. Και έτσι το EZ-6, προϊόν συνεργασίας της Mazda με τον Κινέζο συνέταιρο της, την Changan Auto, προορίζεται μόνο για την Κίνα, με ελάχιστες ελπίδες να το δούμε στην Ευρώπη, αφού η «τρελή» ζήτηση ηλεκτρικών εκεί, δεν θα αφήσει παραγωγή για την δική μας αγορά.

Περισσότεροι κατασκευαστές δείχνουν σεντάν ηλεκτρικά, αλλά μόνο για την Κίνα

Το σεντάν ως σχήμα στην Κίνα έχει ιδιαίτερη αξία, κάτι που δεν ισχύει και για την Ευρώπη, ή ακόμη και την Αμερική. Δεν είναι περίεργο που η Polestar, η μάρκα που λανσάρισε η Volvo αλλά τώρα είναι ισότιμο μέλος του ομίλου Geely στο οποίο ανήκει και η ιστορική Σουηδική μάρκα, ξεκίνησε με ένα σεντάν μοντέλο, και ας ήταν ψηλό. Με δεδομένο ότι όπως και τα μοντέλα της Volvo, έτσι και της Polestar είναι «Made in China» και πως η βασική τους αγορά είναι αυτή της Κίνας, η επιλογή το αλλόκοτου αυτού σχήματος, είχε μια λογική. Στην ίδια λογική θα δούμε και άλλα σεντάν, ή «περισσότερο» σεντάν μοντέλα. Η αμερικανική Buick λανσάρει ολόκληρη σειρά, την Electra, με εμφανή τη «σενταν-οποίηση» του SUV σχήματος, επίσης μόνο για την Κίνα.

Εσύ θα ήθελες να δεις και εδώ σεντάν ηλεκτρικά, ή πέρασε η μόδα και το SUV παραμένει βασιλιάς;

Υπάρχει όμως μέλλον για σεντάν ηλεκτρικά στην Ευρώπη; Τα μικρομεσαία, μεσαία και μεγάλα σεντάν, εκτός από αυτά των premium κατασκευαστών, έκαναν τον κύκλο τους και εξαφανίστηκαν. Μόνο η Peugeot επιμένει με το 508 και η Alfa με την Giulia, εκτός των Γερμανών. Η Volvo ήδη παραδόθηκε. Με την τεχνολογία των ηλεκτρικών όμως τώρα να μπορεί να «δώσει» και σεντάν, ή τέλος πάντων «χαμηλά» μοντέλα, η κατηγορία μπορεί να αναγεννηθεί.

Εσύ τι λες όμως; Είναι κάτι που θα ήθελες να δεις; Είναι για παράδειγμα το EZ-6 ένα αμάξι που θα αγόραζες αντί για SUV; Τι λές;

FORD
FALKEN VS CONTINENTAL