- Τα αυτοκίνητα σήμερα είναι οι πιο πολύπλοκες μηχανές
- Για δεκαετίες μπορούσες να φτιάξεις το αυτοκίνητό σου μόνος σου, σήμερα με τίποτα
- Ένα απλό αυτοκίνητο είναι φθηνό στη αγορά και τη συντήρηση
- Οι απαιτήσεις της αγοράς για ασφάλεια & επίκαιρη τεχνολογία έχουν απογειωθεί, μαζί και οι τιμές
Τα αυτοκίνητα σήμερα είναι οι πιο πολύπλοκες μηχανές
Πώς καταφέραμε μέσα σε είκοσι χρόνια να κάνουμε το αυτοκίνητο όσο πιο πολύπλοκο γίνεται; Το θέλουμε πολύπλοκο; Βαρεθήκαμε το απλό; Είναι απλά η τεχνολογία που αναπόφευκτα καλπάζει; Ή μήπως κακομάθαμε και θέλουμε το αυτοκίνητο να κάνει τα πάντα;
Ακόμη και τα λίγα συμβατικά, μη-υβριδικά μοντέλα που έχουν απομείνει στην αγορά, δεν έχουν καμία σχέση με τα αυτοκίνητα του παρελθόντος. Για τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά τι να πούμε, μιλάμε για τεχνολογίες σε κάθε επίπεδο, που γεμίζουν τόμους και τόμους μόνο στην περιγραφή τους. Ένα αυτοκίνητο σήμερα έχει όλη την τεχνολογία που ξέραμε και «χθες», όμως τώρα έχει επιπλέον σειρά υπολογιστών, αισθητήρων, εκατοντάδες χιλιάδες γραμμές κώδικα στο λογισμικό του, δεκάδες ηλεκτρικά σέρβο, κάμερες, ραντάρ, GPS και ίντερνετ, και σύντομα θα έχουν και τεχνητή νοημοσύνη.
Για δεκαετίες μπορούσες να φτιάξεις το αυτοκίνητό σου μόνος σου, σήμερα με τίποτα
Μπορεί σε κάποια αυτοκίνητα σήμερα να «βάλεις» χέρι να αλλάξεις ένα φίλτρο, άντε και ένα μπουζί, και ακόμη τα λάδια μπορείς να τα αλλάξεις σε ένα βενζινάδικο. Αυτά. Από κει και πέρα το αυτοκίνητο σήμερα θέλει εξειδίκευση, και πάνω από μία ειδικότητες για να κάνεις διάγνωση ή και επισκευή. Και δεν είναι τόσο ό,τι θες να μπορείς να το φτιάξεις μόνος σου, αλλά η ιδέα ότι ένα αυτοκίνητο σήμερα θέλει τη Nasa για ένα σέρβις, σημαίνει πως θα είναι αστρονομικό και το κόστος αγοράς, συντήρησης και επισκευής.
Ένα απλό αυτοκίνητο είναι φθηνό στη αγορά και τη συντήρηση
Εντάξει, ας μην είναι όσο απλό όσο ήταν ένα 2CV ή ένα MΙΝΙ (πρώτης γενιάς). Ας μην είναι τόσο λιτό όσο ένα 106 ή ένα Matiz. Όμως μαζί με την απλότητα αυτών των αυτοκινήτων χάθηκε και η πρόσβαση σε οικονομικό αυτοκίνητο. Όταν το πιο πολύπλοκο πράγμα σε ένα Panda το 1980 ήταν το στερεοφωνικό του, η τιμή ήταν αναμενόμενα χαμηλή. Πώς θα μπορούσε το Panda που τώρα λανσάρεται να είναι το ίδιο φθηνό, όταν το μόνο κοινό με εκείνο του 1980 είναι ότι έχει πόρτες, τιμόνι και τροχούς;
Οι απαιτήσεις της αγοράς για ασφάλεια & επίκαιρη τεχνολογία έχουν απογειωθεί, μαζί και οι τιμές
Θα πει κανείς πως έτσι είναι η τεχνολογία, τρέχει. Δεν μπορούσαμε να περιμένουμε το αυτοκίνητο να μείνει πίσω. Τα τελευταία 20 χρόνια η σμίκρυνση των υπολογιστών σε ένα μόνο τσιπ (SOC), άνοιξε το δρόμο, σε συνδυασμό με το ραντάρ και άλλους αισθητήρες για μια σειρά συστημάτων. Η ασφάλεια μπήκε πρώτη και καλύτερη στη λίστα, και όντως η τεχνολογία βελτίωσε σημαντικά την ασφάλεια των αυτοκινήτων. Μήπως όμως εκτός από την ασφάλεια άλλαξαν και οι απαιτήσεις μας; Μήπως τώρα περιμένουμε το αυτοκίνητο να κάνει τουλάχιστον ότι και το κινητό; Μήπως η λογική της «έξυπνης» συσκευής έκανε και το αυτοκίνητο έξυπνο, αλλά και συσκευή;
Τι λες; Ζητάμε πλέον πολλά από το αυτοκίνητο; Θα μπορούσαμε να πάμε πίσω σε κάτι απλό, βασικό, λιτό και σχετικά «γυμνό»; Είμαστε εμείς που φορτώσαμε το αυτοκίνητο, είναι το μάρκετινγκ των εταιρειών, ή απλά η κούρσα της τεχνολογίας που αναπόφευκτα ήρθε και στο αυτοκίνητο;