Γιατί δεν πρέπει να βάζεις παραπάνω λάδι στον κινητήρα σου;
- Αν βάλεις λίγο παραπάνω από το φουλ δεν έχεις φόβο
- Με 1-2 λίτρα παραπάνω τότε πρέπει να πας στο συνεργείο
- Παραπάνω λάδι σημαίνει υπερβολική πίεση λαδιού
- Το λάδι γίνεται αφρός, δε λιπαίνει σωστά τον κινητήρα και αυξάνει τις αναθυμιάσεις λαδιού
Αν βάλεις λίγο παραπάνω από το φουλ δεν έχεις φόβο
Ακόμα και ο πλέον μην γνώστης οδηγός, πιθανότατα ξέρει πως το λάδι πρέπει να είναι στην άνω γραμμή του δείκτη λιπαντικού στον κινητήρα, ενώ σίγουρα ο κινητήρας δεν πρέπει να «ξεμείνει» από λάδια γιατί τότε πιθανότατα θα κολλήσει. Και μπορεί στο παρελθόν να έχουμε ασχοληθεί με το τι γίνεται αν βάλω λάθος λάδια στον κινητήρα (διαφορετικών προδιαγραφών από αυτές που προβλέπει ο κατασκευαστής), όμως υπάρχει μια ακόμα σχετική απορία. «Παθαίνει κάτι αν του βάλω παραπάνω λάδι;»
Με 1-2 λίτρα παραπάνω τότε πρέπει να πας στο συνεργείο
Η απάντηση στην παραπάνω απορία είναι λίγο πιο σύνθετη, καθώς ανάλογα την παραπάνω ποσότητα λαδιού, κρίνεται και το αν υπάρχει πρόβλημα ή όχι. Έτσι αν έβαλες 100-200 ml παραπάνω, τότε πιθανότατα να μην έχεις κάποιο πρόβλημα. Δεν ισχύει το ίδιο όμως αν έχεις βάλει 1-2 λίτρα ή ακόμα και την διπλάσια ποσότητα παραπάνω. Τότε πρέπει να επισκεφθείς ένα συνεργείο (ή έστω βενζινάδικο) να σου αφαιρέσουν λάδι.
Παραπάνω λάδι σημαίνει υπερβολική πίεση λαδιού
Αν ο κινητήρας έχει πολύ παραπάνω από το προβλεπόμενο λάδι, τότε το πρώτο πρόβλημα που αντιμετωπίζει είναι η αυξημένη πίεση λαδιού. Μπορεί η πίεση στο λάδι να είναι απαραίτητη για να φτάνει και στα πιο απομακρυσμένα μέρη του κινητήρα και να τα λιπαίνει σωστά, όμως σε περίπτωση που αυτή είναι υπερβολική τότε μόνο προβλήματα προκαλεί, καθώς ζορίζει όλες τις φλάντζες στεγανοποίησης του κινητήρα με αποτέλεσμα σιγά σιγά αυτές να καταστρέφονται και ο κινητήρας να χάνει λάδια.
Το λάδι γίνεται αφρός, δε λιπαίνει σωστά τον κινητήρα και αυξάνει τις αναθυμιάσεις λαδιού
Το λάδι πρέπει να βρίσκεται στο κάρτερ (το δοχείο λαδιού στο κάτω μέρος του κινητήρα). Όταν βάζεις πολύ παραπάνω, τότε αυτό φτάνει έως τον στρόφαλο, με αποτέλεσμα ο τελευταίος να «κολυμπάει» στο λάδι. Αν συμβεί αυτό, τότε εκτός από αυξημένο «φορτίο» στον στροφαλοφόρο άξονα που αυξάνει το φορτίο και άρα την κατανάλωση σε όλον τον κινητήρα, μετατρέπει το λάδι σε αφρό (σαν να το χτυπάς με μίξερ). Το αφρισμένο λάδι περιέχει αέρα και υγρασία από τον αέρα, παίρνοντας ένα μπεζ χρώμα, αλλοιώνοντας σε μεγάλο βαθμό τις λιπαντικές του ιδιότητες. Τέλος, όταν το λάδι «ξεχειλίζει» τον κινητήρα, τότε αδυνατεί να υπάρξει σωστή ροή του (και άρα ψύξη) εντός του κυκλώματος, προκαλώντας μεταξύ άλλων αναθυμιάσεις λαδιού, ή διαρροή λαδιού στο χώρο καύσης και καύση του, με αποτέλεσμα να βγάζει μπλε καπνό η εξάτμιση.