Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πώς η Hyundai κατάφερε να... τσιγκλήσει την Porsche;

 Σχολιάστε 
16.545 Επισκέψεις στο άρθρο (17/9/2024)
Πώς η Hyundai κατάφερε να... τσιγκλήσει την Porsche;

- Οι δοκιμαστές της Porsche «ομολόγησαν» πως οδηγούν μοντέλα του ανταγωνισμού όπως το Ioniq 5N
- H Hyundai έχει σαρώσει τις θετικές κριτικές χάρη στο εκρηκτικό Ioniq 5N
- Η διαφορά που χώριζε κάποτε τις δύο μάρκες είναι ανύπαρκτη στην ηλεκτρική αρένα
- Το επίμαχο σύστημα μίμησης χειροκίνητου κιβωτίου της Hyundai δεν θα το «ξεπατικώσει» η Porsche

Οι δοκιμαστές της Porsche «ομολόγησαν» πως οδηγούν μοντέλα του ανταγωνισμού όπως το Ioniq 5N

Όταν κάνεις καλή δουλειά βαράνε προσοχή μέχρι και οι παλιές καραβάνες. Και όταν η Porsche αγοράζει Hyundai Ioniq 5 N και τα ρίχνει στην πίστα για να μάθει πως το κάνουν οι Κορεάτες, τότε οι Κορεάτες κάνουν κάτι πολύ καλά. Και ας μη θέλει η Porsche να το αντιγράψει (ακόμα). Τι συμβαίνει;

Δεν του ξέφυγε του Λαρς Κερν, του αρχιδοκιμαστή της Porsche το ότι δοκιμάζουν τα Ioniq 5 N στην πίστα. Δεν έχει η Porsche να φοβηθεί τίποτα από την Hyundai. Εξάλλου οι γκάμες τους απέχουν πολύ. Όταν όμως ξέρεις πως η θρυλική μάρκα πίσω από μοντέλα όπως η 911, βλέπει στο Ioniq 5 N έναν ανταγωνιστή, καταλαβαίνεις πως η δουλειά που έχει κάνει η Hyundai δεν έγινε μόνο αντικείμενο συζήτησης του ειδικού τύπου. Εξάλλου και οι δύο μάρκες, σε αυτή την κατηγορία, είναι στην αγορά της «διασκέδασης» στο τιμόνι, και με την ηλεκτροκίνηση, η Porsche ξέρει πως εύκολα κάποιος θα προτιμήσει το πιο «fun to drive» αυτοκίνητο, και πως το σηματάκι δεν έχει πια σημασία, ούτε είναι εγγύηση για περισσότερη απόλαυση.

H Hyundai έχει σαρώσει τις θετικές κριτικές χάρη στο εκρηκτικό Ioniq 5N

Εν τω μεταξύ δεν υπάρχει μέσο του ειδικού τύπου, βίντεο στο YouTube, ή οδηγός που οδήγησε το Ioniq 5 N και δεν έμεινε με το στόμα ανοιχτό. Δεν είναι μόνο οι εκρηκτικές επιδόσεις, που στο κάτω κάτω είναι αναμενόμενες σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο επιδόσεων. Είναι το στήσιμο στο δρόμο, παρά τα πολλά κιλά, και η ρύθμιση όλου του λογισμικού που κάνει το αυτοκίνητο από αυτό που πολύ αποκαλούν με περιφρόνηση «λευκή συσκευή», πραγματικό υπεραυτοκίνητο που δύσκολα θα βρεις άλλο να του μοιάζει στην οδήγηση.

Η διαφορά που χώριζε κάποτε τις δύο μάρκες είναι ανύπαρκτη στην ηλεκτρική αρένα

Για την Hyundai φυσικά η δουλειά που έχει γίνει πίσω από το Ioniq 5 Ν δεν γίνεται για πρώτη φορά. Η μάρκα επένδυσε σε έρευνα, τεχνολογία και ανθρώπινο δυναμικό, προσλαμβάνοντας μυαλά με εμπειρία σε αυτοκίνητα «απόλαυσης», όπως ο πρώην επικεφαλής της Μ της BMW, ή πιο πρόσφατα, μηχανικούς από την Porsche. Το χτίσιμο της μάρκας είχε φέρει νωρίτερα τα i30 N και i20 N, που μπορεί να άργησαν να μπουν στον χορό των GTi, τους άφησαν όμως όλους άφωνους με το αποτέλεσμα. Και σε αυτή τη βάση, και με την ηλεκτροκίνηση να τα ισοπεδώνει όλα και να αφήνει απλά τον καλύτερο να φανεί, ούτε σήματα, ούτε ονόματα, ούτε μάρκες και παράδοση, η Hyundai έχει σήμερα τουλάχιστον ένα αμάξι που η Porsche θεωρεί ανταγωνισμό. Όχι εμείς, όχι η Hyundai, η Porsche.

Το επίμαχο σύστημα μίμησης χειροκίνητου κιβωτίου της Hyundai δεν θα το «ξεπατικώσει» η Porsche

Για την Porsche το ηλεκτρικό στοίχημα είναι πολύ μεγαλύτερο απΆότι για την Hyundai. Η Porsche θα λανσάρει τις 718 Cayman και Boxster ως ηλεκτρικές από την επόμενη κιόλας γενιά τους, και ακόμη ψάχνει τι κάνει ο ανταγωνισμός για να κάνει τα μοντέλα της ενδιαφέροντα στο τιμόνι. Και αν λέει πως το σύστημα της Hyundai που μιμείται το χειροκίνητο κιβώτιο θα κάνει τα μοντέλα της χειρότερα, ενώ κάνει το Ioniq 5 N καλύτερο, ή τουλάχιστον πιο ενδιαφέρον, αφήνει μάλλον ένα παράθυρο ανησυχίας για το πως θα είναι τα νέα αυτά μοντέλα της Porsche. Εξάλλου και στο Ioniq 5 N απενεργοποιείται όποτε το θέλει οδηγός. Αυτό που δεν είναι καθόλου σίγουρο όμως είναι πόσο θέλει η Porsche να επενδύσει σε λογισμικό για τέτοια θέματα, ή πόση εμπιστοσύνη έχει πως μπορεί να το πετύχει. Το ότι η μητρική VW πληρώνει μια μικρή αμερικανική μάρκα, την Rivian για να χρησιμοποιήσει το λογισμικό της, αφήνει πολλά υπονοούμενα.
 
Έχει δίκιο όμως η Porsche; Όταν μιλάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που το πεδίο είναι ανοιχτό για να επικρατήσει ο καλύτερος, όχι το σηματάκι, μήπως πραγματικά η Hyundai κατάφερε όντως να να γίνει ανταγωνισμός για τους Γερμανούς με το Ioniq 5 N; Τι λες;

KIA
Autotriti.gr