Γιατί η Fiat-Chrysler είναι τόσο σημαντική για την αυτοκίνηση;
3.292 Επισκέψεις στο άρθρο (15/1/2020)
Με πρώτη ματιά, μπορεί να μην φαίνεται γιατί οι Γάλλοι έκαναν πως και πως για να αγοράσουν την Fiat-Chrysler. Όμως ο ιταλο-αμερικανικός όμιλος εκτός από τα μοντέλα του, έχει και μια σειρά από ισχυρές πατέντες, ενώ έχει και πλούσια ιστορία. Την ξέρετε;
Μία μάρκα δεν είναι μόνο τα αυτοκίνητα που παράγει σήμερα. Είναι και αυτά που έφτιαξε στο παρελθόν της. Η ιστορία της, είτε αυτή είναι μόνο για τις αναμνήσεις, είτε και για τις πατέντες με τις οποίες γεμίζουν τα ταμεία κάθε φορά που γίνεται χρήση τους από άλλες μάρκες. Και τόσο οι Ιταλοί, όσο και οι Αμερικανοί έχουν πολλά να πουν σε αυτόν τον τομέα.
Η Chrysler έχει στην οικογένειά της ονόματα που παράγουν ακόμη μοντέλα, όπως η Dodge και η Jeep, αλλά και μάρκες που έχουν αποσυρθεί, όπως η Nash και η Plymouth. Στο ιστορικό τους οι Αμερικανοί έχουν πατέντες όπως το χαλύβδινο σασί, το καλοριφέρ αλλά και το air-condition στην καμπίνα, τις ζώνες δύο σημείων αλλά και τα ηλεκτρικά παράθυρα, το υδραυλικό τιμόνι και το cruise control αλλά και τον ηλεκτρονικό ψεκασμό. Ακόμη η Jeep πιστώνεται με τη δημιουργία των εκτός δρόμου οχημάτων, ενώ η Chrysler, ως ιδιοκτήτρια της Simca ήταν που μας έδωσε και το πρώτο GTI, τέσσερα χρόνια πριν το Golf, με τα σήματα της γαλλικής μάρκας, που πλέον ανήκει στην Peugeot.
Οι Ιταλοί από την άλλη έχουν τη δική τους ιστορία. Κυρίως μέσα από την Alfa Romeo και τη Lancia, οι Ιταλοί μας χάρισαν μια σειρά νεωτερισμούς. Η Lancia έχει στο ιστορικό της το αυτοφερόμενο σασί (1913 παράλληλα και σε συνεργασία με τη Dodge), αλλά και το πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο (Lancia Ardea, 1948) και τους V6 κινητήρες (Aurelia, 1950). Ήταν επίσης η μάρκα που μας έδωσε τους πίσω υαλοκαθαριστήρες, αλλά και τις πτυσσόμενες αεροτομές (Thema 1986) πολύ πριν τις καθιερώσει η Porsche.
H Alfa Romeο μεταξύ άλλων, το 1991 μας έδωσε το Common Rail με την 156, και άλλαξε για πάντα τους κινητήρες ντίζελ, ενώ η Fiat ήταν πρώτη με την ηλεκτρονική ανάφλεξη και έδωσε οριστικό τέλος στην ταλαιπωρία του ντιστριμπιτέρ. Οι Ιταλοί ήταν επίσης οι δημιουργοί της κατηγορίας των MPV το 1956, ενώ 20 χρόνια αργότερα η Chrysler, φεύγοντας από την Ευρώπη, πούλησε το δικό της πρότζεκτ ενός MPV στην Renault, που μεταμορφώθηκε στο Espace, το πρώτο σύγχρονο αμάξι της κατηγορίας.
Αν και πολλές από αυτές τις πατέντες είναι πλέον ξεπερασμένες, η σημασία αυτών των κατασκευαστών και η δυνατότητά τους να παράγουν καινοτομίες είναι συνυφασμένες με τα σήματα των αυτοκινήτων που παράγουν.
Είναι περίεργο που η Peugeotθέλησε τόσο πολύ την αγορά της Fiat-Chrysler; Και τελικά εσείς τι ξέρετε για τις μάρκες αυτές εκτός από τα σημερινά τους μοντέλα;
....Νικο Μ, πραγματι προκειται για συγχωνευση των δυο ομιλων , PSA και FCA. Ομως επειδη η χρηματιστηριακη αξια της PSA ειναι μεγαλυτερη απο αυτην της FCA, αποκλειεται η σχεση να ειναι 50-50. Σιγουρα το αφεντικο ειναι η PSA πλεον.
.....Νικο Μ δεν εχω δει πουθενα οτι η σχεση ειναι 50-50. Δεν βγαινει απο πουθενα αυτο. Εξαλλου η διαφορα μεταξυ των εταιρειων ειναι χαοτικη. Η PSA ειναι μια υγιης , κερδοφορα και αναπτυσσομενη εταιρεια και η FCA ακριβως το αντιθετο. Καθε χρονο κανει ζημιες τα τελευταια χρονια, ενω δεν ειχε λεφτα ουτε για αναπτυξη νεων μοντελων. Για τον λογο αυτο ειχε εγκαταλειψει τελειως τις Lancia και Αlfa Romeo. Αν δεν ειχε γινει η συμφωνια με την PSA σε μερικα χρονια θα ειχε κλεισει. Ηταν για αυτην σανιδα σωτηριας. Οταν ανακοινωθηκε η συμφωνια, η μετοχη της FCA ανεβηκε 8.3% και της PSA επεσε κατα 8.6%(!!!!!!!). Αυτο δειχνει και την εικονα των δυο εταιρειων. Τωρα,το ποιος ειναι διευθυντης η προεδρος δεν εχει σημασια. Σημασια εχει να μην φουνταρουν και οι δυο μαζι διοτι το βαρος της FCA μεγαλο. Εγω δεν δινω δεκαρα για την Fiat. Μ'ενδιαφερει η διασωση της Alfa Romeo και της Lancia, αλλα και της Jeep πλεον, η οποια ειναι και αυτη μια ιστορικη φιρμα.
Δεν πρόκειται για εξαγορά, αλλά για συγχώνευση 50-50, βασικός μέτοχος του νέου σχήματος είναι η EXOR των Ανιέλι και πρόεδρος ο νυν πρόεδρος της FCA John Elkann. Σας παρακαλώ μπορείτε να τεκμηριώσετε τον ισχυρισμό σας πως η Peugeot εξαγόρασε την FCA;
Panos K, Όλοι αυτοί οι ισχυρισμοί δεν έχουν καμία βάση. Η FCA ειδικά από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μόνο κέρδη έχει. Δεν έχεις σαφή εικόνα των δυο εταιρειών και απλά αναπαράγεις ότι ακούς, χωρίς προσωπική κρίση. Δες ποσά Brandnames και τι αξία έχουν για την FCA, δεν μπορείς να την υποτιμάς έτσι απλά. Δεν δίνεις δεκάρα για την Fiat; Δηλαδή θεωρείς πως είναι μια εταιρεία χωρίς ιστορία;
Τέλος η FCA είναι μια υγειής εταιρεία με 0 τραπεζικό χρέος, επομένως είναι αδύνατο να βουλιάξουν μαζί.
Panos K... Από την στιγμή που η συγχώνευση είναι 50-50 δεν λαμβάνονται υπόψη οι χρηματιστηριακές αξίες. Άλλωστε στην θέση των PSA και FCA δημιουργείται νέα εταιρεία, αφεντικό της οποίας (αν θέλεις να χρησιμοποιήσουμε αυτόν τον όρο) θα είναι η EXOR. Επίσης αφεντικό σε φυσικό πρόσωπο θα είναι ο τωρινός πρόεδρος της FCA John Elkann
....Νικο Μ, πραγματι προκειται για συγχωνευση των δυο ομιλων , PSA και FCA. Ομως επειδη η χρηματιστηριακη αξια της PSA ειναι μεγαλυτερη απο αυτην της FCA, αποκλειεται η σχεση να ειναι 50-50. Σιγουρα το αφεντικο ειναι η PSA πλεον.
.....Νικο Μ δεν εχω δει πουθενα οτι η σχεση ειναι 50-50. Δεν βγαινει απο πουθενα αυτο. Εξαλλου η διαφορα μεταξυ των εταιρειων ειναι χαοτικη. Η PSA ειναι μια υγιης , κερδοφορα και αναπτυσσομενη εταιρεια και η FCA ακριβως το αντιθετο. Καθε χρονο κανει ζημιες τα τελευταια χρονια, ενω δεν ειχε λεφτα ουτε για αναπτυξη νεων μοντελων. Για τον λογο αυτο ειχε εγκαταλειψει τελειως τις Lancia και Αlfa Romeo. Αν δεν ειχε γινει η συμφωνια με την PSA σε μερικα χρονια θα ειχε κλεισει. Ηταν για αυτην σανιδα σωτηριας. Οταν ανακοινωθηκε η συμφωνια, η μετοχη της FCA ανεβηκε 8.3% και της PSA επεσε κατα 8.6%(!!!!!!!). Αυτο δειχνει και την εικονα των δυο εταιρειων. Τωρα,το ποιος ειναι διευθυντης η προεδρος δεν εχει σημασια. Σημασια εχει να μην φουνταρουν και οι δυο μαζι διοτι το βαρος της FCA μεγαλο. Εγω δεν δινω δεκαρα για την Fiat. Μ'ενδιαφερει η διασωση της Alfa Romeo και της Lancia, αλλα και της Jeep πλεον, η οποια ειναι και αυτη μια ιστορικη φιρμα.
Δεν πρόκειται για εξαγορά, αλλά για συγχώνευση 50-50, βασικός μέτοχος του νέου σχήματος είναι η EXOR των Ανιέλι και πρόεδρος ο νυν πρόεδρος της FCA John Elkann. Σας παρακαλώ μπορείτε να τεκμηριώσετε τον ισχυρισμό σας πως η Peugeot εξαγόρασε την FCA;
Panos K, Όλοι αυτοί οι ισχυρισμοί δεν έχουν καμία βάση. Η FCA ειδικά από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μόνο κέρδη έχει. Δεν έχεις σαφή εικόνα των δυο εταιρειών και απλά αναπαράγεις ότι ακούς, χωρίς προσωπική κρίση. Δες ποσά Brandnames και τι αξία έχουν για την FCA, δεν μπορείς να την υποτιμάς έτσι απλά. Δεν δίνεις δεκάρα για την Fiat; Δηλαδή θεωρείς πως είναι μια εταιρεία χωρίς ιστορία; Τέλος η FCA είναι μια υγειής εταιρεία με 0 τραπεζικό χρέος, επομένως είναι αδύνατο να βουλιάξουν μαζί.
Panos K... Από την στιγμή που η συγχώνευση είναι 50-50 δεν λαμβάνονται υπόψη οι χρηματιστηριακές αξίες. Άλλωστε στην θέση των PSA και FCA δημιουργείται νέα εταιρεία, αφεντικό της οποίας (αν θέλεις να χρησιμοποιήσουμε αυτόν τον όρο) θα είναι η EXOR. Επίσης αφεντικό σε φυσικό πρόσωπο θα είναι ο τωρινός πρόεδρος της FCA John Elkann