ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Λόγια του αέρα η απαγόρευση βενζίνης & diesel το 2030;

Λόγια του αέρα η απαγόρευση βενζίνης & diesel το 2030;

7.335 Επισκέψεις στο άρθρο (31/12/2021)

Το πιθανότερο είναι το νούμερο «2030» απλά να επιλέχθηκε γιατί είναι το επόμενο στρογγυλό, χωρίς ιδέα τι σημαίνει η απαγόρευση.

Ποιός θέλει περισσότερο την απόλυτη εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης και την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης; Οι κατασκευαστές. Ποιός δεν θέλει την απόλυτη αυτή εφαρμογή το 2030; Πάλι οι κατασκευαστές. Τι συμβαίνει;

Με το που έκαναν τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα πρώτα βήματα στην αγορά, έσπευσαν δήμαρχοι, πρωθυπουργοί και πρόεδροι να ανακοινώσουν τη χρονιά που θα απαγορευτούν τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Άλλοι είπαν το 2035, άλλοι το 2030, άλλοι το 2025. Τι κοινό έχουν αυτά τα νούμερα μεταξύ τους; Είναι στρογγυλά.

Και είναι όπως φαίνεται και ο μόνος λόγος που τα έκανε να προτιμηθούν από τις διάφορες τοπικές ή εθνικές κυβερνήσεις. Γιατί κατά τα άλλα κανείς από αυτούς που τα αποφάσισε δεν έχει ιδέα τι σημαίνει μια τέτοια απαγόρευση. Ποιός έχει ιδέα; Οι κατασκευαστές.

Και γι αυτό τώρα οι κατασκευαστές ζητάνε να πάει πίσω η απαγόρευση, μέχρι, ίσως, και το 2040.  Όχι γιατί θέλουν να πουλάνε απ'όλα. Αλλά γιατί ξέρουν πόσο δύσκολο είναι να γίνει ολική εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης.

Από την οπτική μιας μάρκας, όσο το γρηγορότερο απαγορευτούν τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τόσο το καλύτερο. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μοιράζονται μεταξύ τους πολύ περισσότερα μέρη από ότι τα συμβατικά, ανάμεσα σε μοντέλα διαφόρων κατηγοριών μιας γκάμας. Το να τους υποχρεώσεις να κόψουν τα συμβατικά, μόνο κέρδος είναι.

Ο τρόπος όμως και ο χρόνος που θα τα κόψουν θα έχει μεγάλο αντίκτυπο. Γιατί αν η απαγόρευση γίνει το 2030, αλλά η αγορά δεν είναι έτοιμη, και ενώ ένας κατασκευαστής έχει επενδύσει δισεκατομμύρια, έτοιμος να κόψει παραγωγή, δοθεί παράταση, καταστρέφεται. Τόσο απλά. Αν λοιπόν αυτοί που αποφασίζουν δεν έχουν ιδέα, όπως φαίνεται, αν δεν πάρουν χαμπάρι τι «παίζει» με μια τέτοια σημαντική αλλαγή στην αυτοκίνηση, είναι πιθανό να αρχίσουν τη μία παράταση μετά την άλλη, με καταστροφικά αποτελέσματα για τους κατασκευαστές.

Βλέποντας κανείς λοιπόν από τη μία τη Dacia, τη μάρκα που δεν έχει καμία καΐλα με τα ηλεκτρικά, αφού οι αγοραστές της μάρκας θέλουν τίμια και απλά αυτοκίνητα, να ζητά το 2040 να γίνει η απαγόρευση, θα έλεγε κανείς ότι είναι λογικό. Όταν όμως βλέπει και τη Renault, που θα έχει όλη τη γκάμα της ηλεκτρική πριν το 2025, αναρωτιέται γιατί και η Renault θέλει άλλα 10 χρόνια από το 2030.

Και η απάντηση είναι απλή. Γιατί οι κατασκευαστές ξέρουν πως το 2030 (πόσο μάλλον το 2025) είναι μια «μπαρούφα» και τίποτε άλλο. Πως οι κυβερνήσεις δεν έχουν σκεφτεί απλά πράγματα όπως που θα βρουν τα λεφτά που θα χάσουν από το φόρο καυσίμων. Δηλαδή τα βασικά.

Και έτσι βρισκόμαστε πλέον μπροστά σε μία σιγουριά. Ότι χρονιά και να ακούσουμε για την απαγόρευση των συμβατικών, θα είναι «μπαρούφα». Συμφωνείτε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

VW
LINGLONG VS GOODYEAR