Διαβάστε την ανοιχτή επιστολή μας προς τον αναπληρωτή υπουργό οικονομικών.
Γιατί κύριε υπουργέ;
5.898 Επισκέψεις στο άρθρο (15/12/2015)
Διαβάστε την ανοιχτή επιστολή του Auto Τρίτη προς τον αναπληρωτή υπουργό οικονομικών σχετικά με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα στα πλαίσια της μεγάλης έρευνας για τα αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα.
Τα παλαιά οχήματα που εισάγονται από το εξωτερικό, με πολλά έτη κυκλοφορίας και εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα:
1. Eπιβαρύνουν την τσέπη του καταναλωτή (ο οποίος σύντομα καλείται να επιδιορθώνει τις φθορές)
2. Διαθέτουν χειρότερη οδική συμπεριφορά (λόγω παλαιότητας και ελλιπούς συντήρησης) και συνεπώς μειωμένη ασφάλεια στον δρόμο
3. Δεν φέρνουν έσοδα σε ένα κράτος το οποίο αγωνιά διαρκώς στην αναζήτηση «ισοδύναμων» ώστε να μην «στεγνώσει» περισσότερο την κοινωνία. Για ποιο λόγο λοιπόν "πριμοδοτούνται" με χαμηλότερη φορολόγηση έναντι ενός πιο καινούργιου αυτοκινήτου με λιγότερα χιλιόμετρα ? Δείτε πιο κάτω την ,ανοικτή, επιστολή που στείλαμε προς τον αναπληρωτή υπουργό οικονομικών κον Τρύφωνα Αλεξιάδη.Κύριε Υπουργέ,Είναι γνωστό πως μετά την αλλαγή της νομοθεσίας και τη μείωση των δασμών, η ελληνική αγορά έχει γεμίσει με μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εισάγονται από το εξωτερικό.Το πρόβλημα ξεκινά από το ότι τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα έχουν πολύ πιο χαμηλή φορολογητέα αξία αν έχουν «γράψει» πολλά χιλιόμετρα (π.χ. 250.000), έναντι αυτών που έχουν κάνει λίγα (π.χ. 50.000). Κι αυτό διότι η φορολογητέα αξία απομειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία για επιπλέον χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο.Ουσιαστικά, παλαιά οχήματα με πολλά έτη κυκλοφορίας και εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, φορολογούνται λιγότερο από οχήματα με λίγα χιλιόμετρα (που είναι πιο ασφαλή & αξιόπιστα). «Πριμοδοτούνται» λοιπόν, επικίνδυνα, από πολλές απόψεις, οχήματα.- «Επικίνδυνα» για την τσέπη του ανυποψίαστου νέου αγοραστή τους, αφού σύντομα θα του βγάλουν ζημιές.- Επικίνδυνα για την οδική ασφάλεια, όλων μας.- «Επικίνδυνα» για τα κρατικά έσοδα, αφού υπάρχει χωρίς κάποιον λόγο, «πριμοδότηση» τους (μέσω χαμηλότερης φορολόγησης).Κύριε Αναπληρωτή Υπουργέ,Σε τέτοιους καιρούς, οικονομικής πίεσης κράτους-κοινωνίας και διαρκούς αναζήτησης «ισοδύναμων» μέτρων:- Ποιος ο λόγος ώστε η ισχύουσα νομοθεσία να «πριμοδοτεί» την εισαγωγήπαλαιών οχημάτων με πολλά έτη κυκλοφορίας και εκατοντάδες χιλιάδεςχιλιόμετρα ;- Προβλέπεται εξ-ορθολογισμός της φορολογικής αντιμετώπισης παλαιών καινεότερων αυτοκινήτων ;Με εκτίμησηΔιεύθυνση Σύνταξης Auto Τρίτη – Autotriti.gr
Διαβάστε ακόμη:
Φρένο στα γυρισμέναΕίναι τα γυρισμένα κοντέρ ελληνικό φαινόμενο-Αλλού τι κάνουνΖήτα το χαρτί εκτελωνισμούΚαι οι φορείς καταγγέλλουν την απάτη
Κύριοι του autotriti, προς απάντηση της επιστολής σας, δυστυχώς σας ενημερώνω ότι δε γνωρίζετε ακριβώς τα πράγματα πώς έχουν... (α) Το κράτος δεν επιθυμεί να αυξήσει τα έσοδά του(διότι έτσι διασφαλίζεται το οριστικό ξεπούλημα και η τελεσίδικη υποτέλεια στους δανειστές του) και γι' αυτό "ενισχύει" έμμεσα την παράδοση πινακίδων. (β) Το κράτος δεν επιθυμεί να βελτιώσει την οδική ασφάλεια, διότι στα τροχαία δυστυχήματα βρήκε απρόσμενο "σύμμαχο" στην σταδιακή ελάττωση του πληθυσμού, πράγμα που εξυπηρετεί τις επιδιώξεις της νέας τάξης πραγμάτων (γι' αυτό και το κράτος βολεύεται επίσης με την εισαγωγή οχημάτων σαπακίων-νεκροφόρων) . (γ) Δεν προβλέπεται εξορθολογισμός της φορολογίας καθότι η υπάρχουσα κατάσταση εξυπηρετεί απόλυτα τις επιδιώξεις του κράτους, οι οποίες φυσικά δεν είναι ίδιες με αυτές των πολιτών... Μετά τιμής, ο αρμόδιος υπουργός.
τι γιατι...;αφου ειναι λαμογια ολοι...απο εισαγωγεις μεχρι και σερβις...ολοι λαδωνουν ολους..υπουργος;;;;ποιος υπουργος;;;;
Περιμέντε απάντηση....
θα πρεπει τα ελαφρως μεταχειρισμενα να εχουν χαμηλοτερη τιμη απο τα βαρεως(;) μεταχειρισμενα
(συνέχεια) γι' αυτό, αν ζητούμενο είναι να περιορισθεί το φαινόμενο, προτείνω τα ακόλουθα: Η αλλαγή των χιλιομετρητών και η παρουσίαση αυτοκινήτων με πολλά χιλιόμετρα ως "ευκαιριών" με λίγα χιλιόμετρα είναι γνήσια μορφή απάτης: ηθελημένη πρόκληση βλάβης σε ξένη περιουσία (του αγοραστή) με παράσταση ψευδών γεγονότων ως αληθών, με σκοπό να προσπορισθεί (ο πωλητής) παράνομο περιουσιακό όφελος. Το πρόβλημα είναι, ότι το ύψος της βλάβης είναι δύσκολο να υπολογισθεί (θα είναι η διαφορά ανάμεσα στην τιμή που έπρεπε να πληρώσει με βάση τα πραγματικά χιλιόμετρα και αυτήν που πλήρωσε) και πιθανότατα αυτή θα είναι τελικά μικρή από ποινική σκοπιά (αφού χαμηλή είναι ήδη η συνολική τιμή πώλησης), με συνέπεια οι ποινές να είναι μικρές. Επειδή λοιπόν - σύμφωνα με όσα γράφετε, αλλά και ακούμε από τους γύρω μας - το φαινόμενο είναι μαζικό και πλήττει πολλούς συμπολίτες μας, ίσως να ήταν σκόπιμο να θεσπισθεί ιδιαίτερο αδίκημα (π.χ. διακεκριμένη μορφή απάτης) με περιεχόμενο ακριβώς την παραποίηση των χιλιομετρητών των πωλούμενων Ι.Χ. αυτοκινήτων, το οποίο θα τιμωρείται αυστηρά ανεξάρτητα από το ύψος της ζημίας στον αγοραστή. Έτσι ίσως ξεβρωμίσει λίγο ο τόπος...
ΜΙΛΑΤΕ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΧΛΜ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΥΚΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΞΙΩΣΕΤΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ (ΕΜΠΟΡΟ) ΜΑΝΤΡΑ Η ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΤΟΝ ΟΝΟΜΑΣΕΤΕ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΚΟΙΤΑΤΕ ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΣΑΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΖΥΓΙΖΕΤΑΙ ΟΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ.ΖΗΤΗΣΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΤΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΣΤΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ -ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΝΙΚΟ- ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΜΑΘΕΤΕ ΟΤΙ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ -ΤΑΞΙ - ΠΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΚΟΣΜΟ,ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ, ΠΑΙΔΙΑ , ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΑΚΟΜΑ ΔΗΛΑΔΗ 20(Ε Ι Κ Ο Σ Ι ) ΧΡΟΝΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ - ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΜΕ ΠΟΣΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΘΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ (ΕΠΙ ΠΛΗΡΩΜΗ ΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ) ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΑΚΟΜΑ ΘΑ ΜΑΣ ΒΥΘΙΣΟΥΝ
Φοβάμαι ότι έτσι όπως το θέσατε, ο εξορθολογισμός θα επέλθει με την εξομοίωση της φορολόγησης παλαιών και "νέων" μεταχειρισμένων. Θέλετε να μαντέψουμε προς ποια κατεύθυνση;