Γιατί μας έχει φλομώσει στο δούλεμα ο Elon Musk με τα Tesla;
- Αλλα λέει ο Elon, άλλα καίει το Tesla: «Μούφα» οι αυτονομίες που ανακοινώνονται
- Αγνοείται ο ποιοτικός έλεγχος: Παρέδωσαν Tesla χωρίς τακάκια!
- Ρίχνει το φταίξιμο στους κατόχους για να μην καλύψει η εγγύηση εργοστασιακά λάθη
- Χ-Files τα τεχνικά χαρακτηριστικά των Tesla. Ανακοινώνονται με γρίφους
Αλλα λέει ο Elon, άλλα καίει το Tesla: «Μούφα» οι αυτονομίες που ανακοινώνονται
Για την αυτονομία των Tesla υπάρχουν συχνά αντιρρήσεις, είτε από κατόχους, είτε και από ξένα δημοσιογραφικά sites. Γι αυτό το AutoΤρίτη Test Center που έχει δοκιμάσει πάνω από 50 ηλεκτρικά μοντέλα σε πραγματικές συνθήκες, έπραξε το ίδιο και για τα Tesla. Συγκεκριμένα έχουμε δοκιμάσει 3 μοντέλα της Tesla, τα οποία σε σχέση με αυτά που ανακοινώνει η φίρμα, είχαν μεγάλη απόκλιση. Αναλυτικότερα:
-
Το Tesla Model 3 Long Range με θεωρητική αυτονομία 614 χλμ. είχε πραγματική αυτονομία 302 χλμ.
-
Το Tesla Model Y Long Range με θεωρητική αυτονομία 533 χλμ. είχε πραγματική αυτονομία 315 χλμ.
-
Το Tesla Model Y Peformance με θεωρητική αυτονομία 514 χλμ. είχε πραγματική αυτονομία 331 χλμ.
Πηγαίνοντάς το ένα βήμα παραπέρα, τα Tesla, όχι απλά δεν πιάνουν τα χιλιόμετρα που υπόσχονται, αλλά δείχνουν και ψεύτικες αυτονομίες στο trip κατόπιν εντολής Μασκ.
Το πρακτορείο Reuters σε εκτενές ρεπορτάζ αποκάλυψε πως η Tesla για δέκα και πλέον χρόνια, και με άμεση εντολή του Έλον Μασκ «ενίσχυε» την αρχική ένδειξη αυτονομίας στον πίνακα ελέγχου, ώστε να κάνει τους πελάτες τους να νιώθουν σίγουροι για την αγορά τους, και να μεταφέρουν την εμπειρία τους αυτή σε άλλους πιθανούς αγοραστές.
Αγνοείται ο ποιοτικός έλεγχος: Παρέδωσαν Tesla χωρίς τακάκια!
Πέρα από τις «μούφα» αυτονομίες, πολλά ρεπορτάζ αποκαλύπτουν και πρόβλημα στον ποιοτικό έλεγχο των καινούριων οχημάτων. Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα αποδεικνύουν την αδυναμία της Tesla σε αυτό το κομμάτι.
Αρχικά, μία οδηγός παρέλαβε ένα Model 3 χωρίς τακάκια (εδώ μπορείτε να δείτε και το βίντεο) και λίγο αργότερα ένα άλλος άτυχος αγοραστής, όταν πήγε για την παραλαβή διαπίστωσε πως οι άνθρωποι της Tesla του παρέδωσαν το Model X του, με διαφορετικά ελαστικά μπροστά και πίσω. Ευτυχώς ο άνθρωπος το παρατήρησε και αρνήθηκε να το παραλάβει. Μάλιστα όταν δημοσιοποίησε την εμπειρία του, βρέθηκαν και άλλοι χρήστες που ισχυρίστηκαν πως είχαν παραλάβει τα Model Y του, με διαφορετικά ελαστικά. Περιττό να αναφέρουμε ότι τα παραπάνω λάθη, κλονίζουν υπερβολικά την ασφάλεια των οχημάτων.
Ρίχνει το φταίξιμο στους κατόχους για να μην καλύψει η εγγύηση εργοστασιακά λάθη
Μήπως μας «δουλεύει» όμως και στο After Sales της η Tesla; Στο παραπάνω περιστατικό με το Model 3 χωρίς τακάκια, η άτυχη κάτοχος ταλαιπωρήθηκε αρκετές εβδομάδες μέχρι να αποκατασταθεί το όχημά της, αφού δεν υπήρχαν διαθέσιμα ανταλλακτικά!
Ωστόσο το πρόβλημα με το After Sales είναι ακόμα βαθύτερο, αφού προσπαθεί να «φορτώσει» τις βλάβες των αυτοκινήτων της στους κατόχους, αποφεύγοντας να καλύψει τις ζημιές εντός εγγύησης. Σύμφωνα με άρθρο του Reuters (διαβάστε εδώ αναλυτικά) σε χιλιάδες έγγραφα της Tesla θα συναντήσουμε περιπτώσεις με βλάβες στην ανάρτηση ή στα εξαρτήματα του τιμονιού, δίνοντας εντολή στους τεχνικούς της, να πουν στους κατόχους ότι τα σπασμένα εξαρτήματα στα αυτοκίνητά τους δεν ήταν ελαττωματικά. Μάλιστα για τη ζημιά η μάρκα κατηγόρησε τους οδηγούς για κακή χρήση, προσπαθώντας να μεταφέρει το κόστος επισκευής σε αυτούς.
Χ-Files τα τεχνικά χαρακτηριστικά των Tesla. Ανακοινώνονται με γρίφους
Η αμερικανική εταιρεία ακολουθεί μια δική της φιλοσοφία στη δημοσίευση των τεχνικών χαρακτηριστικών των μοντέλων της. Δίνει μεν κάποιες βασικές πληροφορίες και τα στοιχεία που την ενδιαφέρουν, όμως δεν μπαίνει σε πολλές τεχνικές λεπτομέρειες. Τις αφήνεις κρυφές. Για παράδειγμα δεν θα βρεις την χωρητικότητα των μπαταριών στα μοντέλα της παρά μόνο τη θεωρητική αυτονομία, δεν θα βρεις την κατανάλωση κατά το πρότυπο WLTP, ούτε και ρεπρίζ. Μάλιστα, πολλά από τα στοιχεία που δίνει είναι διαφορετικά για να τα συγκρίνεις με τους υπόλοιπους κατασκευαστές, όπως π.χ. στην περίπτωση του Model S Plaid το οποίο έχει 0-100 χρόνο 2,1 δλ. «αφαιρουμένου του χρόνου αρχικής κύλισης». Ομοίως και η ιπποδύναμη των 1.020 ίππων υπολογίζεται «με βάση δοκιμές επιτάχυνσης, προσομοίωσης, και τα όρια της μπαταρίας»…