Η ρεζέρβα στα καινούρια αυτοκίνητα τείνει να γίνει είδος υπό εξαφάνιση, ίσως όχι άδικα. Εσύ ξέρεις όμως γιατί συμβαίνει αυτό;
Έχει αντικατασταθεί με Run Flat ελαστικά και κιτ επισκευής
Αν και τα περισσότερα αυτοκίνητο πριν από μερικά χρόνια εξοπλίζονταν με ρεζέρβα έκτακτης ανάγκης στο πορτ-μπαγκάζ, στις μέρες μας, η ρεζέρβα θεωρείται από τις εταιρείες ένα από τα πιο παρωχημένα στοιχεία εξοπλισμού και για αυτό προτιμούνται τα ειδικά κιτ επισκευής ή ακόμα και τα Run Flat ελαστικά. Την ίδια στιγμή, όμως για το αγοραστικό κοινό, η ρεζέρβα συνεχίζει να αποτελεί ένα συν για όσα μοντέλα την διαθέτουν. Τελικά ποιος έχει δίκιο;
Μειώνουν τους διαθέσιμους χώρους, αυξάνουν το βάρος και το κόστος
Οι εταιρείες, άρχισαν να προσφέρουν αυτοκίνητα χωρίς ρεζέρβα όταν κοίταξαν τις στατιστικές και είδαν ότι η πιθανότητα να συμβεί κάποιο κλατάρισμα ελαστικού τα πρώτα 8 χρόνια ζωής είναι μικρή (14%) και ακόμη πιο απίθανο είναι να συμβεί και δεύτερη φορά (5%). Την ίδια στιγμή, οι μάρκες επενδύουν εκατομμύρια στην προσπάθεια τους να κάνουν τα αυτοκίνητα πιο ελαφριά και λιγότερο κοστοβόρα στην κατασκευή τους και οι σχεδιαστές τους βάζουν τα δυνατά τους για να μεγαλώσουν τους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες και να προσφέρουν μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ, ώστε τα αυτοκίνητα να γίνουν πιο άνετα και πρακτικά. Ποιος ο λόγος λοιπόν να βάζουν στα αυτοκίνητό μια επιπλέον ρόδα (ζάντα και λάστιχο), η οποία αυξάνει το βάρος του αυτοκινήτου κατά 10 περίπου κιλά και χρειάζεται αρκετό χώρο (περίπου 60 λτ.) για την ασφαλή τοποθέτησή της;
Σε περίπτωση ανάγκης, καλείς την οδική...
Από εκεί και πέρα, η πραγματικότητα έχει δείξει πως οι οδηγοί που θα αλλάξουν μόνοι τους ένα κλαταρισμένο ελαστικό με την ρεζέρβα που έχουν στο αυτοκίνητό τους λιγοστεύουν χρόνο με τον χρόνο, με τους περισσότερους να επιλέγουν να καλέσουν την οδική βοήθεια, η οποία θα δώσει λύση στο πρόβλημα ούτως ή άλλως. Επιπλέον, όσα αυτοκίνητα δεν έχουν ρεζέρβα, εξοπλίζονται με κιτ επισκευής που μπαλώνει προσωρινά τα τρυπήματα από καρφιά και βίδες και επιτρέπει στον οδηγό να φτάσει με ασφάλεια σε ένα βουλκανιζατέρ. Μια ρεζέρβα θα ήταν απολύτως απαραίτητη αν το ελαστικό σκιστεί, αλλά οι πιθανότητες να συμβεί αυτό είναι πραγματικά ελάχιστες.
Τελικά είναι απαραίτητη η παρουσία της ρεζέρβας στα αυτοκίνητα πόλης; Μήπως τελικά την έχουν ανάγκη μόνο τα αυτοκίνητα που πηγαίνουν off-road και δεν μπορούν να περιμένουν την οδική βοήθεια; Tελικά, εσύ την αλλάζεις μόνος σου ή φωνάζεις την οδική;