Πως μπορεί κανείς να πει πως η κατηγορία που μετράει το 50% της αγοράς, είναι στα τελευταία της; Πως αυτό που βλέπουμε με τα SUV δεν είναι απόλυτη επικράτηση, αλλά το «κύκνειο άσμα»; Πως είναι δυνατόν με τόση επιροή στην αγορά τα SUV να πεθαίνουν;
Ποια κατηγορία θα τα αντικαταστήσει;
Δεν το λέμε εμείς, το λέει η Citroen, δια στόματος του επικεφαλής της, Βενσάν Κομπέ. Τα SUV πεθαίνουν, και αυτό που βλέπουμε είναι η τελευταία τους πνοή, όσο μπορούν ακόμη οι κατασκευαστές να «αρμέγουν» την κατηγορία.
Και την «αρμέγουν» για τα καλά, αφού κάθε μοντέλο που λανσάρεται ως SUV έχει διπλάσιες πιθανότητες να πάει καλά, εμπορικά, σε σχέση με ένα συμβατικό. Την «αρμέγουν» επίσης για τα καλά, όσο η αγορά είναι ακόμη «άγουρη» σε θέματα οικονομίας και στα ηλεκτρικά. Τι σημαίνουν όλα αυτά;
Η λογική ότι τα SUV πεθαίνουν έχει να κάνει με κάτι πολύ απλό: το σχήμα τους. Και πιο ειδικά η αεροδυναμική τους. Η αεροδυναμική των SUV δεν ταιριάζει με τίποτε από όλα τα άλλα που συμβαίνουν στην αυτοκίνηση σήμερα. Δηλαδή την οικονομία καυσίμου, όταν μιλάμε για κινητήρες εσωτερικής καύσης, και ακόμη περισσότερο, την οικονομία ηλεκτρικής ενέργειας, όταν μιλάμε για ηλεκτρικά.
Όταν μια ολόκληρη βιομηχανία ψάχνει τη «συνταγή» για μεγαλύτερη αυτονομία, επενδύει δισεκατομμύρια για τεχνολογίες που την αυξάνουν λίγα χιλιόμετρα, και ο ανταγωνισμός σφάζεται στο βωμό της, ένα αυτοκίνητο που εξαιτίας της κακής του αεροδυναμικής θέλει φόρτιση 50-100χλμ. πριν από τα άλλα, δεν είναι ότι καλύτερο.
Αυτή τη στιγμή η αγορά είναι ακόμη φρέσκια, τα ηλεκτρικά ακόμη καινούργια, τα υβριδικά, σε σχέση με τα συμβατικά προσφέρουν τεράστια οικονομία. Όμως αργά η γρήγορα, η αγορά θα μάθει να περιμένει μεγάλες αυτονομίες στα ηλεκτρικά και στα υβριδικά οι σημερινές καταναλώσεις θα ακούγονται σύντομα μεγάλες. Τότε, τα SUV θα είναι εντελώς τελειωμένα.
Φυσικά ο Κομπέ δεν είναι τυφλός και βλέπει πως τα SUV ακόμη καλπάζουν, όμως, όπως λέει, επειδή κάτι είναι ψηλό, δεν είναι και SUV. Όπως τα μοντέλα της Citroen, C4X και C5X. Και πολλά ακόμη, που ακόμη κρατάνε τον τίτλο, παρότι το μόνο κοινό που έχουν με την κατηγορία είναι το ύψος από το δρόμο.
Κάτι που θα παραμείνει, αφού βολεύει, αρέσει και πουλάει, όμως το υπόλοιπο αυτοκίνητο δεν θα είναι πια SUV. Τι λέτε; Είναι το μέλλον οι ψηλές μπερλίνες και τα ψηλά χάτσμπακ; Είναι τα SUV στο τέλος της καριέρας τους; Και εσείς, θα θυσιάσετε οικονομία ή αυτονομία για το σχήμα τους;