Αν νόμιζες πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαφέρουν μόνο στον κινητήρα, τότε κάτι ξεχνάς. Πως μαζί με το μοτέρ έρχονται οι επιδόσεις, και μαζί με τις μπαταρίες έρχεται το βάρος. Πως αντέχουν τα λάστιχα;
Πόσο καλύτερα θα είναι αυτά τα λάστιχα και για τα συμβατικά μοντέλα;
Σκέψου ένα Tesla Model S με τα 2.200 κιλά του. Σχεδόν όσο δύο μικρομεσαία αυτοκίνητα, πάνω στους ίδιους τέσσερις τροχούς, γίνεται; Το βάρος των ηλεκτρικών μοντέλων είναι σημαντικά μεγαλύτερο από τα συμβατικά, και αυτό φαίνεται και σε αυτοκίνητα που μοιράζονται ηλεκτρικές και βενζινοκίνητες εκδόσεις.
Παρά το συγκρατημένο βάρος της, μια Mercedes EQA ζυγίζει 350 κιλά περισσότερο από μία GLA, ενώ ένα ηλεκτρικό Peugeot 2008 είναι 400 κιλά βαρύτερο από το 1,2. Το σημαντικό είναι ότι τα κιλά πλέον φτάνουν τόσα, που ένα λάστιχο που θα ταίριαζε στην κατηγορία αυτών των αυτοκινήτων, γίνεται πλέον ανεπαρκές.
Και αν το βάρος δεν ήταν αρκετό, βάλε τώρα και τις επιδόσεις. To ηλεκτρικό 2008 είναι πάνω από 2 δλ. πιο γρήγορο στο 0-100 από το βενζινοκίνητο. Η άμεση ροπή του ηλεκτροκινητήρα σημαίνει πως σε κάθε πάτημα του γκαζιού, το λάστιχο πρέπει να περάσει όλη τη δύναμη στο δρόμο χωρίς σπινάρισμα και χωρίς να λιώνει σε 100 χλμ.
Δηλαδή δεν φτάνει η αντοχή σε βάρος και επιδόσεις, πρέπει να έχει και χαμηλή φθορά, αλλά και καλό κράτημα. Και το κερασάκι; Και χαμηλή τριβή. Γιατί στα ηλεκτρικά η έμφαση είναι στην αυτονομία, και το λάστιχο παίζει τεράστιο ρόλο. Ένα λάστιχο σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο πρέπει να είναι όσο πιο οικονομικό σε «καύσιμο» γίνεται.
Για τους κατασκευαστές ελαστικών, η αντοχή σε βάρος και φθορά, η χαμηλή τριβή και οικονομία, και η άριστη συμπεριφορά σε υψηλές επιδόσεις, είναι γενικά οι τρεις αντίθετες άκρες ενός τριγώνου, που όταν τραβάς τη μία, «κόβει» από τις άλλες. Τώρα πρέπει να γίνουν όλα μαζί!
Και σα να μην έφτανε αυτό, είναι και ο θόρυβος. Βλέπεις τα ηλεκτρικά είναι αθόρυβα, και το μόνο που ακούς είναι η κύλιση των ελαστικών. Που σημαίνει πως αν τα λάστιχα ακούγονται πολύ, ενοχλούν περισσότερο από ποτέ. Ακόμη χειρότερο; Τα λάστιχα καθορίζουν πλέον τον ήχο των ηλεκτρικών. Δεν αρκεί να είναι αθόρυβα, αλλά ότι θόρυβο και αν παράγουν, αυτός θα πρέπει να είναι και ευχάριστος.
Πρόκειται για μια επανάσταση. Τα λάστιχα των ηλεκτρικών θα είναι τα πιο ικανά, ανθεκτικά, αθόρυβα ή και «μουσικά» στην ιστορία της αυτοκίνησης. Είναι όμως κάτι που θα επηρεάσει και τα συμβατικά; Εσύ θα «τσιμπήσεις» και θα προτιμήσεις λάστιχα για ηλεκτρικά και για το δικό σου συμβατικό αυτοκίνητο; Και η τιμή, τι θα γίνει με την τιμή αλήθεια;