- Σκέψου το πιο γρήγορο supercar με κινητήρα εσωτερικής καύσης
- Δεν μπορεί να κάνει πολλά απέναντι σε ένα ηλεκτρικό όταν μιλάμε για επιδόσεις
- Μένει όμως ο ήχος, η μυρωδιά και το ταπεραμέντο του
Ηλεκτροκίνηση σημαίνει άμεσα και πολλά γκάζια
Από μόνη της η ηλεκτροκίνηση έχει τρία βασικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πρώτο και σημαντικότερο είναι η αμεσότητα. Ακόμη και αν στοφάρεις τον κινητήρα με λύσσα όσο περιμένεις το «πράσινο», δεν υπάρχει περίπτωση το μοτέρ εσωτερικής καύσης να δώσει δύναμη στους τροχούς όσο γρήγορα θα δώσει ο ηλεκτροκινητήρας.
Οι μετρήσεις δείχνουν πως το πρώτο δευτερόλεπτο από τη στιγμή που θα «ρίξεις» τον συμπλέκτη, ο κινητήρας ακόμη γεμίζει. Στο ίδιο δευτερόλεπτο, το ηλεκτρικό μοτέρ είναι ήδη στην πλήρη ισχύ του από την αρχή.
Δεύτερο είναι το κιβώτιο. Ο λόγος που τα μοτέρ εσωτερικής καύσης χρειάζονται κιβώτιο ταχυτήτων, είναι γιατί έχουν ένα κάτω άκρο στροφών, χαμηλότερα από το οποίο δεν μπορούν να λειτουργήσουν, και ένα άνω όριο πάνω από το οποίο σπάνε. Σε αυτό το φάσμα, πρέπει να φτάσουν ταχύτητες, από 0 ως την τελική τους, οπότε μία σχέση δεν φτάνει.
Τα ηλεκτρικά μοτέρ μπορεί να στροφάρουν από μηδέν ως όσες στροφές χρειάζεται για να φτιάξουν το εύρος ταχύτητας από 0 ως την τελική τους. Χωρίς να σβήνουν «χαμηλά» και χωρίς να σπάνε ψηλά.
Και το βασικότερο; Το τρίτο χαρακτηριστικό των ηλεκτρικών είναι ότι σε αυτό το φάσμα στροφών αποδίδουν (σχεδόν) το ίδιο. Δηλαδή το μέγιστο. Πάρε ένα V12 μιας Lamborghini και στο ρελαντί, από όπου ξεκινάει αποδίδει μόλις 110 Nm ροπής, όσο ένα μοτέρ 1.2 κ.εκ στις δόξες του. Στις ίδιες στροφές το μοτέρ του Tesla Model S αποδίδει 650 Nm, όσο η Lamborghini στις δόξες της.
Βάλτα τώρα όλα μαζί. ¶μεση απόκριση στο γκάζι. Ούτε να γεμίσει, ούτε να αδειάσει, ούτε να στροφάρει. Καμία ανάγκη να αλλάξει ταχύτητα. Ούτε να κόψει πόσο γρήγορα γεμίζει, ούτε να χάσεις χρόνο στην αλλαγή. Και όλη η ροπή παντού και πάντα. Ούτε να φτάσει στροφές, ούτε να κρεμάσει ψηλά. Δεν υπάρχει καμία ελπίδα.
Τι μένει; Μένει ο ήχος, μένει το πάθος και η ζωντάνια του, και το ταμπεραμέντο. Εξάλλου ένα αυτοκίνητο δεν χρειάζεται να είναι το απολύτως πιο γρήγορο. Πρέπει όμως να είναι ζωντανό. Μπορεί λοιπόν τα ηλεκτρικά να είναι παντού και πάντα πιο γρήγορα, είναι όμως αυτό αρκετό για να τα κάνει και καλύτερα όταν μιλάμε για επιδόσεις; Τι λες; Μετράει μόνο το «μπαμ» στο φανάρι, ή και το πως γίνεται;