ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γιατί κάποια λάστιχα έχουν αυτές τις μικρές «τριχούλες»;

 Σχολιάστε 
7.830 Επισκέψεις στο άρθρο (26/9/2024)
Γιατί κάποια λάστιχα έχουν αυτές τις μικρές «τριχούλες»;

- Οι μυστηριώδεις «κεραίες» που βλέπαμε από μικροί!
- Τις έχουν όλα τα καινούργια λάστιχα και όχι μόνο
- Δημιουργούνται κατα την κατασκευή του ελαστικού & είναι απόλυτα φυσιολογικές
- Πολλοί πιστεύουν ότι αν τις βγάζεις χαλάς το λάστιχο

Οι μυστηριώδεις «κεραίες» που βλέπαμε από μικροί!

Έχετε παρατηρήσει ποτέ τα λαστιχένια «τριχάκια» σαν «κεραίες» που έχουν γύρω γύρω τα λάστιχα του αυτοκινήτου σας; Αυτές οι «κεραίες» αποτελούν μυστήριο για κάποιους, ενώ για όσους ασχολούνται και γνωρίζουν από ελαστικά, περνά απαρατήρητο. Πρέπει να υπάρχουν στα λάστιχα ή όχι; Έχουν κάποια επίσημη ονομασία;
 

Απόλυτα φυσιολογικό να υπάρχουν στα λάστιχα

Οι τρίχες από καουτσούκ στα ελαστικά είναι αποτέλεσμα της διαδικασίας κατασκευής τους. Το καουτσούκ (σε στρώσεις) τοποθετείται σε ένα καλούπι μαζί με το ατσάλινο σύρμα και το υφασμάτινο πλέγμα και όλα μαζί θερμαίνονται σε μεγάλες θερμοκρασίες και πιέσεις γεμίζοντας το καλούπι ώστε να πάρουν το τελικό σχήμα του ελαστικού και του πέλματος.

Κατά τη διαδικασία αυτή όμως είναι λογικό σχηματίζονται φυσαλίδες αέρα που εφόσον το καλούπι ήταν αεροστεγώς κλειστό, θα εγκλωβίζονταν μεταξύ του καουτσούκ και του καλουπιού, ,με αποτέλεσμα το ελαστικό να μη σχηματιστεί σωστά και να έχει ανωμαλίες και ανομοιόμορφο μοίρασμα των υλικών του.

Για να αποφευχθεί λοιπόν αυτό το πρόβλημα με τις φυσαλίδες αέρα, οι κατασκευαστές δημιούργησαν μικρές τρύπες στο καλούπι για να επιτρέψουν στον περιττό αέρα να διαφύγει από το καλούπι. Προφανώς μαζί με τον αέρα θα απελευθερωθεί από τις τρύπες και μια μικρή ποσότητα καουτσούκ, δημιουργώντας τα μικρά τριχάκια που βλέπετε στα ελαστικά.

Πρέπει να τα βγάζω από τα λάστιχα ή όχι;

Οι προεξοχές αυτές στα αγγλικά ονομάζονται «tire vent spews» που μεταφράζεται ως «εκτοξευτήρες αερισμού ελαστικών», ή αλλιώς «μύτες ελαστικών».

Δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι οι συγκεκριμένες προεξοχές από καουτσούκ, επηρεάζουν την απόδοση των ελαστικών ή ότι δείχνουν αν τα λάστιχα είναι παλιά ή καινούργια. Πολλοί μάλιστα υποστηρίζουν ότι πρέπει να αφαιρούνται από τα καινούργια λάστιχα, ενώ άλλοι ότι απαγορεύεται ρητά να τα βγάζεις. Τι ακριβώς ισχύει όμως;

Το σίγουρο είναι ότι δεν επηρεάζουν καθόλου την απόδοση του ελαστικού, καθώς τα τριχάκια που μπορεί να έχουν μείνει στο πέλμα, θα φύγουν στα πρώτα χιλιόμετρα. Από την άλλη αυτά στα πλάγια, ίσως μείνουν για καιρό πάνω στο λάστιχο, ειδικά αν δεν είστε από τους οδηγούς που τρίβουν τα λάστιχα στα πεζοδρόμια κατά το παρκάρισμα. Ωστόσο, καλό είναι να μην ασχοληθεί ο οδηγός μαζί τους, καθώς υπάρχει (μικρή) πιθανότητα στην προσπάθειά του να τα αφαιρέσει (πχ. τρίβοντας το πλαϊνό ή ακόμα χειρότερα κόβοντάς τα με φαλτσέτα) να πληγώσει το λάστιχο. Αν τώρα θέλει σώνει και καλά να τα βγάλει, ο πιο ακίνδυνος τρόπος είναι τραβώντας τα με τα δάχτυλα ένα-ένα.

Mercedes
POIO BRIDGESTONE