- Από τα πλέον ποθητά κλασσικά αυτοκίνητα σήμερα
- Με 5λιτρό μοτέρ σε σειρά και κομπρέσορα, απέδιδε 160 ίππους
- Το πρώτο αυτοκίνητο με ελατήριο και αμορτισέρ σε κάθε τροχό
- Σήμερα μπορεί να πιάσει ακόμα και πάνω από 6 εκατομμύρια δολάρια
Από τα πλέον ποθητά κλασσικά αυτοκίνητα σήμερα
Η Mercedes φημίζεται μεταξύ άλλων για την πλούσια ιστορία 150 και πλέον ετών, αλλά και για ορισμένα από τα πιο sexy αυτοκίνητα όλων των εποχών, όπως την 300SL Gullwing, ή τις νεότερες 190E EVO και SLR. Όμως οχήματα-σταθμός στην ιστορία της αυτοκίνησης με το γερμανικό «αστέρι» στο καπό, κατασκευάζονταν και πριν από τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο. Ένα από αυτά είναι και η Mercedes-Benz 500K (W29), που αποτελεί ίσως το ομορφότερο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στην περίοδο του μεσοπολέμου.
Το 1934 λοιπόν, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Βερολίνου, παρουσιάστηκε η 500K. Απόγονος των SSK (W06) και 380 (W22), η 500K κατασκευάστηκε μεταξύ 1934-1936, σε συνολικά 8 εκδόσεις και «πάταγε» σε 3 διαφορετικά σασί, διθέσιο cabrio (Special Roadster & Motorway Courier) και 4 θέσιο. Στην έκδοση Special Roadster μάλιστα, ήταν από τα γρηγορότερα αυτοκίνητα εκείνη την εποχή.
Με 5λιτρό μοτέρ σε σειρά και κομπρέσορα, απέδιδε 160 ίππους
Κάτω από το ιδιαίτερα μακρύ μπροστινό καπώ, βρισκόταν ένας θηριώδης 5λιτρος 8κύλινδρος κινητήρας σε σειρά, με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο και κομπρέσορα τύπου roots (στον οποίο οφείλεται και το «K» στο όνομα του μοντέλου. Με απόδοση 160 ίππων, εντυπωσιακή για την εποχή, και χάρη στην ιδιαίτερα αεροδυναμική σχεδίαση του αμαξώματος, η 500K είχε τελική ταχύτητα 160 χιλιομέτρων, καθιστώντας την ένα από τα γρηγορότερα αυτοκίνητα στον κόσμο. Η κατανάλωση υπολογίζεται στα 30 λίτρα/100χλμ., νούμερο εξωπραγματικό για τα σημερινά δεδομένα και την κυριαρχία της υβριδικής τεχνολογίας.
Η Mercedes-Benz 500K (W29) είναι ίσως το ομορφότερο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στην περίοδο του μεσοπολέμου.
Το πρώτο αυτοκίνητο με ελατήριο και αμορτισέρ σε κάθε τροχό
Όμως εκτός από την εντυπωσιακή ισχύ, η 500K ξεχώριζε και για την ανάρτησή της. Με ανεξάρτητη ανάρτηση και στους 4 τροχούς, διπλά ψαλίδια εμπρός, όπως της προκατόχου της, Mercedes 380. Το πραγματικά εντυπωσιακό όμως ήταν ότι για πρώτη φορά έχουμε αμορτισέρ και ελατήρια σε κάθε τροχό. Με αυτόν τον τρόπο, το 2+ τόνων αμάξωμα ήταν ιδιαίτερα άνετο και με καλύτερο κράτημα από τα προηγούμενα roadster της Mercedes, ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες. Όσο για την ασφάλεια, αυτή βασιζόταν στα υδραυλικά φρένα και το εμπρός τζάμι ασφαλείας, ενώ το 12βολτο ηλεκτρικό σύστημα, έδινε την απαραίτητη ισχύ στα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες και τις ηλεκτρικές κλειδαριές των πορτών.
Σήμερα μπορεί να πιάσει ακόμα και πάνω από 6 εκατομμύρια δολάρια
Εντός της καμπίνας κυριαρχούσε το δέρμα σε όλες τις επιφάνειες, ενώ πέρα από το μεγάλο τιμόνι, ξεχώριζαν τα εντυπωσιακά όργανα στο κέντρο του ταμπλό. Στα μόλις δύο χρόνια παραγωγής της, η 500K κατασκευάστηκε σε συνολικά 342 αντίτυπα (σε όλες τις εκδόσεις αμαξώματος), με πολλά από τα αυτοκίνητα να καταστρέφονται κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου που ακολούθησε. 90 χρόνια μετά, ελάχιστες 500K διατηρούνται σαν πραγματικός θησαυρός, είτε σε κάποιο μουσείο, είτε στη συλλογή κάποιου ευκατάστατου συλλέκτη, ενώ κυκλοφορούν και αρκετές ρέπλικες, με πολυεστερικό αμάξωμα. Από τα παραπάνω, μπορεί κανείς να καταλάβει γιατί όταν εμφανίζεται κάποιο τέτοιο μοντέλο σε δημοπρασία, ξοδεύονται 7ψήφια ποσά, με το ακριβότερο να έχει πουληθεί σχεδόν στα 6 εκατομμύρια δολάρια, με τα νούμερα να ανεβαίνουν συνεχώς.