Είναι τα ηλεκτρικά ποδήλατα ακόμη ένα προϊόν των κατασκευαστών ή μήπως παίζει κάτι άλλο;
Ηλεκτρικά ποδήλατα: Η πίσω πόρτα της ηλεκτροκίνησης!
Πως γίνεται το ηλεκτρικό ποδήλατο και μοστράρει ανάμεσα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Τι τους έπιασε τώρα τόσους κατασκευαστές και θέλουν να πουλάνε και ηλεκτρικά ποδήλατα; Είναι καθαρά ένα ακόμη προιόν, ή υπάρχει και κάτι ακόμη;
Από τη στιγμή που η ηλεκτροκίνηση έγινε ξεκάθαρο πως δεν είναι μόδα και δεν θα περάσει, μαζί με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, βλέπουμε από τόσους κατασκευαστές να λανσάρουν και ηλεκτρικά ποδήλατα.
Κάποιες εταιρείες έχουν παράδοση στο ποδήλατο, όπως η Peugeot. ¶λλες λιγότερο, αλλά έχουν τουλάχιστον μια ιστορία, όπως η Porsche. Όταν όμως μάρκες όπως η Northstar, το ηλεκτρικό παρακλάδι της Volvo, που δεν έχουν καλά καλά δική τους παράδοση και ιστορία, εξαγοράζουν εταιρείες ηλεκτρικών ποδηλάτων και συνεργάζονται με ποδηλατοβιομηχανίες για να φτιάξουν ολόκληρη γκάμα, κάτι συμβαίνει.
Σαφώς, το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι ένα νέο προϊόν, που έχει τη δική του αγορά και κάνει τώρα και αυτό μεγάλο άνοιγμα. Την ίδια στιγμή τόσες εταιρείες αποκτούν τεχνογνωσία στους ηλεκτροκινητήρες, ενώ είναι και στις μπαταρίες που οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της έρευνας.
Οπότε είναι λογικό τα δύο βασικά προϊόντα έρευνας και εξέλιξης, οι μάρκες αυτές να θέλουν να τα δουν σε όσο το δυνατόν περισσότερα προϊόντα. Και τα ποδήλατα είναι ένα από αυτά. Την ίδια στιγμή, στο ποδήλατο και την εφαρμογή των ηλεκτροκινητήρων και μπαταριών σε τόσο μικρή κλίμακα, οι κατασκευαστές δοκιμάζουν και εξελίσσουν ακόμη περισσότερο τις τεχνολογίες τους.
Και υπάρχει και το θέμα της τάσης της κοινωνίας. Δεν περιμένεις όλοι να αγοράσουν μοτοσυκλέτες, ηλεκτρικές ή όχι. Το ποδήλατο είναι πιο προσιτό. Δεν θέλει δίπλωμα, ασφάλεια, έχει μικρότερο κίνδυνο και αποτελεί πλέον εύκολο τρόπο να κινείσαι στις πόλεις. Με τις πόλεις να μειώνουν την κίνηση των αυτοκινήτων, το ηλεκτρικό ποδήλατο θα γίνει σίγουρα πολύ δημοφιλές, οπότε δεν είναι περίεργο που οι μάρκες θέλουν ένα μερίδιο της πίτας, ειδικά αφού οι τεχνολογίες είναι κοινές πλέον.
Όμως υπάρχει και κάτι ακόμη. Ενώ στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν έχει πρόσβαση ο καθένας, κυρίως λόγω τιμής, στο ηλεκτρικό ποδήλατο το πράγμα είναι πιο εύκολο. Θα γεμίσουμε ηλεκτρικά ποδήλατα πριν γεμίσουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και έτσι συνηθίζουμε στην ηλεκτροκίνηση, ας είναι και σε δύο μόνο τροχούς. Τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι ένα σημαντικό εργαλείο μάρκετινγκ για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο κόσμος συνηθίζει την τεχνολογία, τη συνδυάζει με τις μάρκες, μπαίνει στις εκθέσεις, εμπιστεύεται περισσότερο.
Και αυτός είναι ο καλύτερος λόγος για να φτιάξει μια μάρκα το δικό της ηλεκτρικό ποδήλατο. Εσύ, θα το πάρεις όμως; θα «τσιμπήσεις» στην ηλεκτροκίνηση από την πίσω πόρτα; Και τελικά αν πάρεις ηλεκτρικό ποδήλατο, θα πάρεις κάποιο με τα σήματα μιας μάρκας αυτοκινήτων, ή κάποιου πιο παραδοσιακού κατασκευαστή;