Οι υαλοκαθαριστήρες είναι πολύ σημαντικοί και παρότι δεν έχουν τόσο μεγάλο κόστος, πολλοί οδηγοί ξεμένουν την ώρα που θα τους έχουν άμεση ανάγκη. Δες πώς να τους κάνεις να κρατήσουν παραπάνω και πότε θέλουν αλλαγή!
Οι υαλοκαθαριστήρες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην δημιουργία ασφαλών συνθηκών οδήγησης και ειδικά τον χειμώνα, που οι καιρικές συνθήκες υπαγορεύουν τη συχνή τους χρήση, μπορούν να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής εάν συντηρηθούν σωστά. Με τον τρόπο αυτό, μπορούν να συμβάλλουν τόσο στην ασφάλεια όσο και στην οικονομία, καθώς δεν θα χρειάζονται τόσο συχνά αλλαγή αλλά και θα λειτουργούν αποτελεσματικότερα όντας σε καλύτερη κατάσταση.
Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε στις χαμηλές θερμοκρασίες, είναι να ανασηκώσετε προληπτικά τους υαλοκαθαριστήρες όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο.
Για να λειτουργούν οι υαλοκαθαριστήρες τέλεια, πρέπει να είναι πάντα σε άριστη κατάσταση, οπότε έχει πολύ μεγάλη σημασία να γνωρίζετε πώς να τους συντηρείτε προληπτικά και πότε και πώς πρέπει να αλλαχθούν. Προσέξτε τα εξής:
Πρέπει να λειτουργούν πάντα σε βρεγμένο παρμπρίζ. Η σκόνη και οι ακαθαρσίες που υπάρχουν πάνω στο τζάμι προκαλούν φθορά στο λάστιχο. Επιβάλλεται να χρησιμοποιείται πάντα άφθονο νερό.
Να ελέγχετε διαρκώς τα λάστιχα για σκόνη, χώμα και κάθε είδους ακαθαρσίες και να τα διατηρείτε πάντα καθαρά, ακόμα και όταν οι μέρες δεν είναι βροχερές, ώστε να είναι σε τέλεια κατάσταση όταν έρθει η ώρα να χρησιμοποιηθούν.
Μην ξεκινήσετε εάν το τζάμι δεν είναι απόλυτα καθαρό. Οι υαλοκαθαριστήρες στα περισσότερα αυτοκίνητα ξεκινούν τη διαδρομή τους σε στεγνό παρμπρίζ για λίγο, μέχρι να πέσει το νερό, και αυτό το μικρό διάστημα αρκεί για να υποστούν με τον καιρό έντονη φθορά.
Εάν κολλήσουν τα μάκτρα στο παρμπρίζ από τον πάγο, αφαιρέστε τον πάγο με μια ξύστρα και ρίξτε νερό ώστε να ξεκολλήσουν τα μάκτρα.
Στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, όταν παγώνει το νερό ή η υγρασία στο παρμπρίζ, οι υαλοκαθαριστήρες μπορεί να κολλήσουν πάνω στο τζάμι. Εάν κολλήσουν στο παρμπρίζ από τον πάγο, μην προσπαθήσετε να τους ξεκολλήσετε. Βάλτε μπρος το αυτοκίνητο και στείλτε ζεστό αέρα προς το παρμπρίζ για να λιώσει ο πάγος. Εναλλακτικά αφαιρέστε τον πάγο με μια ξύστρα και ρίξτε νερό ώστε να ξεκολλήσουν τα μάκτρα.
Προσοχή όμως στη δεύτερη περίπτωση να μη χρησιμοποιήσετε ποτέ καυτό νερό, γιατί υπάρχει κίνδυνος να ραγίσει το τζάμι από τη διαφορά θερμοκρασίας. Επίσης το ζεστό νερό υπό συγκεκριμένες συνθήκες παγώνει γρήγορα και μπορεί να ξανακολλήσουν οι υαλοκαθαριστήρες στο παρμπρίζ.
Παράλληλα θυμηθείτε όταν σβήνετε τη μηχανή να μην αφήνετε τους υαλοκαθαριστήρες σε αυτόματη λειτουργία, γιατί όταν εκκινήστε τη μίζα, θα ξεκινήσουν να λειτουργούν, ενώ είναι κολλημένοι από τον πάγο. Τότε μπορεί να κοπεί το λάστιχό τους, ή να υποστεί ζημιά το μοτέρ. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε στις χαμηλές θερμοκρασίες, είναι να τους ανασηκώσετε προληπτικά όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο.
Μία λύση πάντως για να αποφύγετε το παραπάνω φαινόμενο μπορείτε να χρησιμοποιείτε ειδικό χειμερινό καθαριστικό για να αποτρέψει τον σχηματισμό πάγου.
Για να αφαιρέσετε το παλιό μάκτρο, πιέστε το εξάρτημα που συνδέει το μάκτρο με το βραχίονα και τραβήξτε το μάκτρο προς τα κάτω.
Αφαιρέστε το παλιό μάκτρο πιέζοντας το εξάρτημα που συνδέει το μάκτρο με το βραχίονα. Κατόπιν πιέστε το μάκτρο προς τα κάτω για να απελευθερωθεί. Με τον αντίστροφο τρόπο τοποθετήστε το νέο μάκτρο.