Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γραμμή 4 Μετρό: Το έργο που θα εξυπηρετεί καθημερινά 500.000 ανθρώπους

1.589 Επισκέψεις στο άρθρο (19/9/2024)
Γραμμή 4 Μετρό: Το έργο που θα εξυπηρετεί καθημερινά 500.000 ανθρώπους
2 Φωτογραφίες »

- Το σημαντικότερο έργο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2030
- Η αρχική γραμμή σε σχήμα «υ» θα ξεκινά από Γαλάτσι και θα φτάνει στο Γουδί με τρένα χωρίς οδηγό
- Πρώτη φορά που σκάβουν παράλληλα δύο μετροπόντικες & θα συναντηθούν στη μέση
- 3 ακόμα επεκτάσεις για Ανω Ηλιούπολη, Πετρούπολη και Εθνική Οδό & 35 σταθμοί συνολικά

Το σημαντικότερο έργο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2030

Η κουβέντα για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ξεκίνησε πριν από περίπου 25 χρόνια. Ωστόσο, μόλις τον Αύγουστο του 2021 ξεκίνησαν οι πρώτες εργασίες, με στόχο παράδοσης τα 8 χρόνια. Μαζί με τις υπόγειες εργασίες βέβαια, υπάρχουν αρκετές αλλαγές και στους οδικούς άξονες πάνω από τους μελλοντικούς σταθμούς με την ταλαιπωρία των οδηγών να είναι υπαρκτή. Ωστόσο μιλάμε για ένα από τα σημαντικότερα δημόσια έργα (και το ακριβότερο με προϋπολογισμό 1,5 δις ευρώ) από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και μετά, ενώ όταν ολοκληρωθεί θα εξυπηρετεί καθημερινά τουλάχιστον μισό εκατομμύριο κατοίκους του λεκανοπεδίου.

Η αρχική γραμμή σε σχήμα «υ» θα ξεκινά από Γαλάτσι και θα φτάνει στο Γουδί με τρένα χωρίς οδηγό

Η αρχική γραμμή μήκους 12,8 χλμ. θα αποτελείται από 15 σταθμούς, θα ξεκινά από το Γαλάτσι και διασχίζοντας το κέντρο της Αθήνας θα «στρίβει» εκ νέου προς Καισαριανή, τερματίζοντας στο Γουδή. Συνολικά θα περνά από 4 δήμους (Γαλατσίου, Αθηναίων, Καισαριανής, Ζωγράφου). Οι σταθμοί θα είναι: Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή. Μάλιστα, προβλέπεται η προμήθεια 20 νέων συρμών οι οποίοι είναι οι πρώτοι στο μετρό της Αθήνας που θα λειτουργούν υπεραυτόματα, χωρίς οδηγό, με αυτόματες πόρτες και έλεγχο της κίνησης τους από το Κέντρο Ελέγχου. Όσον αφορά το χρόνο της διαδρομής, αυτή υπολογίζεται πως θα γίνεται σε 17 λεπτά.


Το σχεδιάγραμμα και των 35 σταθμών της Γραμμής 4 όταν αυτή ολοκληρωθεί.
2 Φωτογραφίες »

Το σχεδιάγραμμα και των 35 σταθμών της Γραμμής 4 όταν αυτή ολοκληρωθεί.

Πρώτη φορά που σκάβουν παράλληλα δύο μετροπόντικες & θα συναντηθούν στη μέση

Όσον αφορά τα έργα, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο  της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., οι εργασίες προχωρούν «γρήγορα». Τις σήραγγες σκάβουν για πρώτη φορά δύο μετροπόντικές, ΑΘΗΝΑ και ΝΙΚΗ, οι οποίοι θα συναντηθούν στο σταθμό Ευαγγελισμός. Ο πρώτος, που ξεκίνησε από το εργοτάξιο της Κατεχάκη, κάνει περίπου 15 μέτρα ημερησίως, έχει ήδη σκάψει περισσότερα από δύο χιλιόμετρα και αναμένεται να έχει φτάσει στον σταθμό του Ευαγγελισμού τους πρώτους μήνες του 2025. Ο δεύτερος που ξεκίνησε από τη Λεωφόρο Βεΐκου, αναμένεται στον Ευαγγελισμό στα μέσα του 2026. Όσον αφορά το βάθος των σταθμών, ορισμένοι θα φτάνουν ακόμα και τα 37 μέτρα κάτω από τη Γη (Ελικώνος 36,4 μέτρα και Ιλίσια 34,7 μέτρα).

3 ακόμα επεκτάσεις για Ανω Ηλιούπολη, Πετρούπολη και Εθνική Οδό & 35 σταθμοί συνολικά

Εκτός από την αρχική γραμμή (Τμήμα Α), αναμένονται τέσσερις ακόμα επεκτάσεις. Το Τμήμα Β θα συνεχίζει από το Γουδί και μετά από 8 σταθμούς θα φτάνει στο Μαρούσι, με συνολικό μήκος 9,6 χλμ.. Το Τμήμα Γ θα είναι το μόνο της Γραμμής 4 που θα λειτουργεί ως ξεχωριστός κλάδος και με μήκος 4,1 χλμ. και 3 σταθμούς, θα φτάνει από τον Ευαγγελισμό στην Ανω Ηλιούπολη. Τέλος, τα δύο τελευταία τμήματα Δ & Ε, θα καταλήγουν από Αλσος Βεΐκου έως Πετρούπολη (7,5 χλμ. και 6 σταθμοί), και από Μαρούσι έως την Εθνική Οδό στο ύψος της Λυκόβρυσης (4,4 χλμ. και 3 σταθμοί).

Autotriti.gr
OPEL