ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Group B: H πιο επικίνδυνη σελίδα στην ιστορία των Rally
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Group B: H πιο επικίνδυνη σελίδα στην ιστορία των Rally

5.129 Επισκέψεις στο άρθρο (30/8/2023)

Με το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023 να πλησιάζει, επιστρέφουμε στη δεκαετία του 1980 και συγκεκριμένα στο Group B. Ξεκίνησε με ευνοϊκότατους όρους για τους κατασκευαστές και από αυτό βγήκαν τα γρηγορότερα και τα πιο εξελιγμένα αυτοκίνητα rally. Όμως, το όνειρο έσβησε κάπου στις πλαγιές της Κορσικής. Τι συνέβη;

«Χαλαροί» κανονισμοί rally για να προσελκύσουν κατασκευαστές

Το 1982 η τότε FISA (Fédération Internationale du Sport Automobile) που μετέπειτα έγινε Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) δημιουργεί το Group B με τους κανονισμούς οι οποίοι αφορούν τα υποψήφια αγωνιστικά αυτοκίνητα τύπου GT να είναι ιδιαίτερα ευνοϊκοί. Για την ακρίβεια, οι μόνοι περιορισμοί που υπήρχαν στους κανονισμούς αφορούσαν την παραγωγή 200 αυτοκινήτων για το δρόμο (ώστε να πάρει έγκριση), τον τύπο του οχήματος (να είναι GT και να έχει 2 θέσεις το λιγότερο), το βάρος του οχήματος και το μέγεθος των τροχών (τα οποία καθορίζονταν από τον κυβισμό του κινητήρα). Όλα τα υπόλοιπα είναι ελεύθερα προς τροποποίηση. Μάλιστα για οποιαδήποτε τροποποίηση μοναδική προϋπόθεση ήταν να κατασκευαστούν 20 επιπλέον αυτοκίνητα από τα πρώτα 200.
 
Αυτό σημαίνει ότι κατασκευαστές με χαμηλή παραγωγή (όπως η Ferrari και η Porsche) μπορούσαν να συμμετάσχουν, καθώς δε χρειάζονταν γραμμές μαζικής παραγωγής για να λάβουν μέρος. Επίσης, σημαίνει πως μεγάλα και γνωστά ονόματα (πχ Audi, Lancia και Peugeot) μπορούν να φτιάξουν αυτοκίνητα αποκλειστικά για rally, χωρίς απαραίτητα να βασίζονται σε κάποιο αυτοκίνητο παραγωγής.


Δύο από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα κατηγορίας Group B. Audi Quattro S1 και Peugeot 205 Τ16.

Δύο από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα κατηγορίας Group B. Audi Quattro S1 και Peugeot 205 Τ16.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Autotriti.gr
fiat