Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε τα 11 μοντέλα φυσικού αερίου (CNG) που μπορείτε να βρείτε στην ελληνική αγορά!
Αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια αντιλαμβανόμενοι τα οφέλη του φυσικού αερίου, αλλά και τη δυναμική του στο αγοραστικό κοινό, λανσάρουν στα μοντέλα τους και εκδόσεις διπλού καυσίμου βενζίνης-CNG, με τη γκάμα των αυτοκινήτων να εκτείνεται από ΙΧ πόλης και μικρά SUV μέχρι και μεγάλα σεντάν
Παρακάτω θα δούμε αυτά που υπάρχουν σήμερα στην ελληνική αγορά, έτσι ώστε να έχετε στα χέρια σας ένα σύντομο αλλά κατατοπιστικό οδηγό.
Fiat Panda
Tο Fiat Panda με την διπλή έκδοση βενζίνης-φυσικού αερίου διατηρεί τις compact διαστάσεις (μήκος 3,7 μ.), το νεανικό σχεδιασμό και το άμεσα αναγνωρίσιμο παρουσιαστικό. Λόγω της δεξαμενής CNG έχει απολέσει 25 λίτρα από το χώρο αποσκευών σε σχέση με τα άλλα «αδέρφια» του, με τη συνολική χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ να είναι στα 200 λίτρα. Ο γνωστός 2κύλινδρος TwinAir Turbo κινητήρας, έχει ονομαστική απόδοση 80 ίππων, ωστόσο όταν δουλεύει με CNG η απόδοση είναι 70 άλογα και αντίστοιχα η ροπή πέφτει από τα 145 στα 135 Nm. Η μέση κατανάλωση οροθετείται στα 3,7 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα. Το κόστος απόκτησης ξεκινάει από 15.050 ευρώ.
SEAT Arona
Το πρόσφατα ανανεωμένο SEAT Arona στην έκδοση με το φυσικό αέριο έχει κάτω από το καπό τον 3κύλινδρο 1,0 λτ. TGI κινητήρα των 90 ίππων και 160 Nm ροπής του ομίλου VW, ο οποίος καταναλώνει φυσικό αέριο και βενζίνη. Αρχικά, το μοτέρ «καίει» αποκλειστικά φυσικό αέριο, το οποίο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές που βρίσκονται κάτω από το χώρο αποσκευών, ο οποίος μετράται στα 282 λίτρα. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές το Arona καταναλώνει 3,5 κιλά CNG/100 χλμ. To ανανεωμένο Arona στην έκδοση με το φυσικό αέριο ξεκινά από 17.990 ευρώ στο εισαγωγικό εξοπλιστικό επίπεδο Style.
SEAT Ibiza
Εκτός από το Arona και το ανανεωμένο SEAT Ibiza περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την έκδοση CNG, με προσανατολισμό στην απόλυτη οικονομία στις μετακινήσεις. Ο 1.0 TGI κινητήρας αποδίδει και σε αυτή την περίπτωση 90 ίππους και προσφέρει ροπή 160Nm, εξασφαλίζοντας κορυφαία αποδοτικότητα. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, το Ιbiza TGI χρειάζεται 4,2 κιλά CNG για κάθε 100 χλμ. Αξίζει να σημειωθεί πως το Ibiza TGI θυσιάζει αρκετά λίτρα σε αυτή του την έκδοση λόγω των δεξαμενών φυσικού αερίου που διαθέτει και που μειώνουν τη χωρητικότητα από τα 355 στα 262 λίτρα. Το κόστος απόκτησής του διαμορφώνεται στις 16.390 ευρώ.
SEAT Leon & Leon Sportourer
Η SEAT προσφέρει την οικολογική λύση του φυσικού αερίου και στα μεγαλύτερα Leon και Leon Sportourer, τα οποία όμως διαφοροποιούνται από τα Arona και Ibiza. Σε αμφότερα τα Leon της έκδοσης TGI διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο και βενζίνη η μάρκα τα εξοπλίζει με τον 1,5 λίτρων κινητήρα που προσφέρει 130 ίππους και 200 Nm ροπής. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τις μετρήσεις της εταιρείας ανέρχεται στα 3,7 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα και οι τιμές των δύο μοντέλων ξεκινούν από 22.590 και 23.790 ευρώ αντίστοιχα.
Η Skoda έχει εμπλουτίσει την γκάμα του Scala, προσφέροντας το μικρομεσαίο της μοντέλο στην αεριοκίνητη έκδοση G-TEC. Η έκδοση G-TEC του Scala εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο 1,0 TSI κινητήρα του ομίλου VW που αποδίδει 90 ίππους με τη ροπή να είναι στα 160 Nm στις 1.900-3.500 σ.α.λ.. Τρεις δεξαμενές φιλοξενούν το CNG με τη συνολική χωρητικότητα να φτάνει τα 13,8 λίτρα. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, το Scala G-TEC απαιτεί μόλις 4,7 κιλά CNG/100 χλμ. Από πλευράς χώρων με άνεση θα ταξιδεύσουν 5 ενήλικες στο εσωτερικό του, ωστόσο ο χώρος αποσκευών είναι μειωμένος από τα 467 λτ. των υπόλοιπων εκδόσεων, στα 339 λόγω των δεξαμενών CNG. Το κόστος απόκτησης του Skoda Scala G-Tec ξεκινάει από τις 18.500 ευρώ.
Skoda Kamiq G-Tec
Το 1.000άρι TSI μοτέρ του Ομίλου VW είναι αυτό που βρίσκουμε και στο Skoda Kamiq G-Tec, με ισχύ 90 ίππων και 160 Nm ροπής. To CNG Kamiq είναι και αυτό εξοπλισμένο με τρεις δεξαμενές που βρίσκονται κάτω από το χώρο αποσκευών, ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει 278 λίτρα. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές, το Kamiq G-TEC απαιτεί 3,7 κιλά CNG/100 χλμ. που μεταφράζεται σε 3,1 ευρώ για κάθε 100 χλμ. (τιμή CNG: 0,863 ευρώ/κιλό). Το Skoda Kamiq τιμάται από 20.100 ευρώ στην αρκετά πλούσια αλλά βασική έκδοση Ambition.
Skoda Octavia & Octavia Sports wagon G-Tec
Η Skoda έχει παρούσα την έκδοση G-Tec και για τις νέες Octavia και Octavia Sports wagon. Η έκδοση διπλού καυσίμου της Octavia (φυσικό αέριο και βενζίνη) χρησιμοποιεί ως βάση τον κινητήρα 1.5 TSI, που στην έκδοση G-Tec αποδίδει ισχύ 131 ίππων. Με πλήρως γεμάτες δεξαμενές, η μέγιστη αυτονομία αποκλειστικά με φυσικό αέριο είναι 500 χιλιόμετρα. Συμπληρωματικά, το αυτοκίνητο διαθέτει και ρεζερβουάρ βενζίνης χωρητικότητας 9 λίτρων, ποσότητα που του εξασφαλίζει πρόσθετη αυτονομία 190 χιλιομέτρων, αυξάνοντας τη συνδυασμένη αυτονομία στα 690 χιλιόμετρα. Ο χώρος των αποσκευών της Skoda Octavia G-Tec είναι 455 λίτρα για την έκδοση Grand Coupe και 495 λίτρα για την έκδοση Sportswagon. Η κατανάλωση σε κύκλο WLTP κυμαίνεται από 3,6 έως 4,5 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα. Η τιμή της Grand Coupe ξεκινά από τα 25.300 ευρώ, ενώ αυτή της Sports wagon από 27.800 ευρώ.
VW eco up!
Το VW eco up! είναι και αυτό διαθέσιμο σε έκδοση φυσικού αερίου/βενζίνης. Εξοπλίζεται από τον τρικύλινδρο κινητήρα 999 κ.εκ. που αποδίδει 68 ίππους και διαθέτει μία δεξαμενή φυσικού αερίου 11 κιλών και ντεπόζιτο βενζίνης 10 λίτρων. Η κατανάλωση ανέρχεται στα 3,8 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα σύμφωνα με τη VW και η συνολική του αυτονομία φτάνει τα 600 χιλιόμετρα, αποτελώντας μία ξεχωριστή λύση για κίνηση εντός πόλης. Το κόστος απόκτησης ξεκινά από τις 15.300 ευρώ.
VW Golf TGI
Η 8η γενιά του best-seller της VW του Golf, διαθέτει και αυτή έκδοση με CNG. Η συνολική χωρητικότητα δεξαμενής του CNG είναι 115 λίτρα ή 17,3 κιλά, ενώ παρούσα είναι και μία δεξαμενή για τη βενζίνη χωρητικότητας 9 λίτρων. Η εταιρεία υπόσχεται πως ο κινητήρας TSI 1,5 λίτρων που αποδίδει 130 ίππους, καταναλώνει 4,1 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα. Από πλευράς χώρων τα νούμερα των μετρήσεών μας έδειξαν πως οι δεξαμενές του φυσικού αερίου χωρητικότητας 17,3 κιλών έχουν περιορίσει το χώρο αποσκευών στα 287 λίτρα έναντι των 380 λτ. της συμβατικής έκδοσης. Το κόστος απόκτησης του για το Golf TGI ξεκινά από τις 26.350 ευρώ.
Κλείνοντας αξίζει να σημειωθεί πως και τα 11 μοντέλα δεν επιβαρύνονται με την καταβολή τελών κυκλοφορίας, όμως στην εξίσωση πρέπει να μπει και το γεγονός πως οι σταθμοί ανεφοδιασμού φυσικού αερίου είναι λίγοι (8 στην Αττική και 19 συνολικά στην επικράτεια) κάτι που επιφέρει προφανώς περιορισμούς στον ανεφοδιασμό.
Από μίνι αυτοκίνητα πόλης και μικρά SUV, μέχρι και μεγάλα σεντάν.
Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε τα 11 μοντέλα φυσικού αερίου (CNG) που μπορείτε να βρείτε στην ελληνική αγορά!
Είσαι από τους υπέρμαχους του CNG ή το προσπερνάς; Που αλλού θα βρεις τόσο οικονομικό καύσιμο;