Η Toyota θέλησε το 2006 να αλλάξει το όνομα του δημοφιλούς Corolla και να το διατηρήσει μόνον στις σεντάν εκδόσεις του νέου της μοντέλου. Το χάτσμπακ ονομάστηκε Auris λοιπόν και αν και σημείωσε και εκείνο στις 3 γενιές του καλή εμπορική πορεία, δεν κατάφερε ως όνομα να σταθεί δίπλα στο όνομα Corolla. Ένα όνομα σταθμός για την ιστορία της αυτοκίνησης που πρεσβεύει την υψηλή αξία, την αξιοπιστία και την εμπορική επιτυχία και αποτελεί από το 1966 που παρουσιάστηκε η πρώτη της γενιά, την σημαία της Toyota παγκοσμίως. Ας δούμε αναλυτικά το νέο μοντέλο απέναντι στο προηγούμενο.
Πιο δυναμική και πιο «ψαγμένη» αισθητικά η Corolla…
Η Corolla που γνωρίσαμε στην έκθεση του Παρισιού και αναμένεται να εισαχθεί στη χώρα μας το δεύτερο τρίμηνο του 2019, εντυπωσιάζει αρχικά με την σχεδίασή της τόσο στο 5θυρο όσο και στο στέισον βάγκον αμάξωμα που θα είναι διαθέσιμη. Ναι, το Auris ιδιαίτερα στην δεύτερη γενιά του έφερε την επανάσταση σε σχεδιαστικό επίπεδο για την Toyota και ενέπνευσε αυτοκίνητα όπως το C-HR, όμως η Corolla το πάει ένα βήμα παρακάτω. Σχεδιασμένη από το ευρωπαικό σχεδιαστικό κέντρο της Toyota η Corolla ενσωματώνει στοιχεία από την σχεδίαση καταμαράν στο εμπρόσθιο μέρος, εκφράζοντας πολύ πιο έντονο δυναμισμό σε σχέση με το Auris. Κύρια χαρακτηριστικά της σχεδίασης αποτελούν η στενή γρίλια της μάσκας, τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και ο μεγάλος αεραγωγός στον προφυλακτήρα, ενώ στα πλαινά του διαμορφώνεται από τις έντονες ακμές και την ανασηκωμένη πίσω κολώνα. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα τύπου «μπούμερανγκ» και οι δύο απολήξεις των εξατμίσεων συμπληρώνουν την σπορ υπόσταση της νέας γενιάς, κάτι που απουσίαζε από το Auris το οποίο εστίαζε σε πιο εκλεπτυσμένης αισθητικής μοτίβα.
Πιο σύγχρονη, καλύτερη ποιοτικά και πιο οδηγοκεντρική η Corolla
To εσωτερικό της νέας Corolla ακολουθεί την αισθητική του C-HR εκφράζοντας ένα πιο οδηγοκεντρικό και πιο σύγχρονο αισθητικό προφίλ σε σχέση με το αντίστοιχο εσωτερικό του Auris που αντικαθιστά. Η οθόνη αφής του συστήματος infotainment βρίσκεται πιο ψηλά και είναι 8 ιντσών, με τον πίνακα οργάνων να είναι ψηφιακός με όμορφη αισθητική, ενώ πλέον συναντάμε και σύστημα Head Up Display. Η θέση οδήγησης έχει σπορ καταβολές και είναι χαμηλή με το τιμόνι να έρχεται πιο κάθετα στα χέρια του οδηγού της. Σε σχέση με το Auris, υπάρχει διαφορά και σε ποιοτικό επίπεδο, με την Corolla να έχει καλύτερης ποιότητας υλικά και καλύτερο επίπεδο συναρμολόγησης. Τέλος, μεγαλύτεροι για τους επιβάτες είναι οι χώροι ελέω της αύξησης του μεταξονίου που είναι κατά 40 εκ. αυξημένο (2.640 χλστ.) και απορροφά όλη την αύξηση στις διαστάσεις της Corolla (4.370 χλστ. μήκος έναντι 4.330 χλστ. του Auris). Αντίθετα, στα ίδια επίπεδα παραμένει ο χώρος αποσκευών με όγκο 361 λίτρων.
Όχι στο diesel του Auris, ναι στην top υβριδική έκδοση της Corolla
Ο 1,2 λτ. turbo κινητήρας του Auris που διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία θα συνεχίσει να εφοδιάζει την πρώτη έκδοση της Corolla, ενώ η υβριδική έκδοση θα διαθέτει μια αναβαθμισμένη εφαρμογή του Toyota Ηybrid System με πιο ραφιναρισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας αλλά και χαμηλότερη απόδοση (122 έναντι 136 ίππων στο Auris). H κατανάλωση παραμένει όπως και στο Auris εντυπωσιακή, με μέση τιμή στα 3,4 λτ./100 χλμ.. Αντίθετα, παρελθόν αποτελεί ο 1,33 ατμοσφαιρικός κινητήρας του Auris καθώς και η diesel έκδοση, με την Corolla να ανεβάζει την μέγιστη απόδοση της Corolla με μια νέα πρόταση στα 2 λίτρα. Πρόκειται για υβριδική πρόταση που αποδίδει 180 ίππους συνδυαστικής ισχύος και κατανάλωση μόλις 3,8 λτ./100 χλμ.
Πιο σπορτίφ και στο δρόμο η Corolla…
Η νέα πλατφόρμα TNGA την οποία χρησιμοποιεί η νέα Corolla υπόσχεται καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά και αν κρίνουμε από την εικόνα του C-HR στο δρόμο, σε σχέση με το Auris, δεν έχουμε κανένα λόγο να αμφισβητήσουμε. Η νέα αυτή πλατφόρμα είναι πιο άκαμπτη κατά 60%, πιο ελαφριά και προσφέρει καλύτερες κατανομές των μαζών και υιοθετεί την λύση του άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω σε όλες τις εκδόσεις της Corolla, με τα γόνατα ΜακΦέρσον να συναντώνται πάλι για την εμπρός ανάρτηση αλλά και εδώ με πολλές αλλαγές προς όφελος της σπορτίφ συμπεριφοράς και της άνεσης. Παράλληλα την εμφάνισή του για πρώτη φορά θα κάνει και σύστημα προσαρμοζόμενης απόσβεσης στην Corolla, το σύστημα AVS (Adaptive Variable Suspension).
Η άποψή μας
Το Auris είναι ένα μοντέλο που σαφέστατα άφησε ιστορία στην αγορά και στην τελευταία του γενιά παραμένει πολύ ικανό με σύγχρονα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας (μέσω του Toyota Safety Sense) αλλά και ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα. Η νέα Corolla είναι ριζικά αναβαθμισμένη αλλά εστιάζει ακόμα περισσότερο στα παραπάνω χαρακτηριστικά, έρχεται έτσι να συνεχίσει την επιτυχημένη της πορεία κινούμενη πάνω σε νέους άξονες.
Το ταμπλώ του Auris είναι μεν λίγο τρικυμία εν κρανίω αλλά γενικά το μοντλεο άλλαξε την πολύ συντηρητική αισθητική της Toyota και νομίζω πέτυχε. Η νέα Corolla φαίνεται πιο μοντέρνα αλλά η αισθητική φαινεται 'κλεμμένη' όπως και στο νέο RAV4 - λίγο Opel, λίγο Volvo... να μου πεις κακό είναι, πιθανώς όχι (προσωπικά τα πρόσφατα Toyota τα βλέπω, υτα προηγούμενα δεν βλεπόντουσαν, υποκειμενική πάντα άποψη) εξάλλου η Toyota αξιοπιστία βασικά πουλάει (όποιος πει οτι την αγόρασε για ομορφιά ή υλικά μάλλον δεν είδε άλλα αυτοκίνητα) και θα συνεχίσει να πουλάει, με κύριους ανταγωνιστές τη Hyundai και σύντομα και τη Mazda και εκεί το παιχνίδι θα παιχτεί στην 'τιμή' (κυριολεκτικά)...
Το ταμπλώ του Auris είναι μεν λίγο τρικυμία εν κρανίω αλλά γενικά το μοντλεο άλλαξε την πολύ συντηρητική αισθητική της Toyota και νομίζω πέτυχε. Η νέα Corolla φαίνεται πιο μοντέρνα αλλά η αισθητική φαινεται 'κλεμμένη' όπως και στο νέο RAV4 - λίγο Opel, λίγο Volvo... να μου πεις κακό είναι, πιθανώς όχι (προσωπικά τα πρόσφατα Toyota τα βλέπω, υτα προηγούμενα δεν βλεπόντουσαν, υποκειμενική πάντα άποψη) εξάλλου η Toyota αξιοπιστία βασικά πουλάει (όποιος πει οτι την αγόρασε για ομορφιά ή υλικά μάλλον δεν είδε άλλα αυτοκίνητα) και θα συνεχίσει να πουλάει, με κύριους ανταγωνιστές τη Hyundai και σύντομα και τη Mazda και εκεί το παιχνίδι θα παιχτεί στην 'τιμή' (κυριολεκτικά)...