Προηγουμένως οι ανακλήσεις και τα πρόστιμα μπορούσαν να εκδοθούν μόνο από την εθνική αρχή που ενέκρινε το όχημα.
Η Ε.Ε. μπορεί πλέον να ανακαλεί οχήματα
1.474 Επισκέψεις στο άρθρο (2/9/2020)
Τη δυνατότητα να ανακαλεί οχήματα αλλά και τις πιστοποιήσεις τεχνικού ελέγχου αυτών, αν εντοπίζονται παραβάσεις στα όρια εκπομπών ρύπων που έχει ορίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, έχει πλέον η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ύστερα από τους νέους κανόνες που ισχύουν.
Οι κανόνες που βρίσκονται σε ισχύ από την περασμένη Τρίτη, παρέχουν στην εκτελεστική εξουσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης τη δυνατότητα να ελέγχει τη συμμόρφωση των αυτοκινήτων, να ανακαλεί παραγγελίες σε ολόκληρο το μπλοκ των 27 χωρών και να εκδίδει πρόστιμα έως και 30.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο για κατασκευαστές των οποίων τα οχήματα παραβιάζουν τη νομοθεσία της ΕΕ σχετικά με τις εκπομπές ρύπων ή τις προδιαγραφές ασφάλειας.
Σύμφωνα με το Reuters, προηγουμένως οι ανακλήσεις και τα πρόστιμα μπορούσαν να εκδοθούν μόνο από την εθνική αρχή που ενέκρινε το όχημα. Ωστόσο η Επιτροπή δεν έμεινε ευχαριστημένη από τον τρόπο λειτουργίας και συμμόρφωσης των εταιρειών και έτσι αποφάσισε να λάβει πιο δραστικά μέτρα.
Οι νέοι κανόνες δίνουν επίσης τη δυνατότητα στην Επιτροπή να ανακαλέσει τις πιστοποιήσεις τεχνικού ελέγχου των αυτοκινήτων. Αυτό ενδεχομένως να επιτρέψει στους ευρωπαίους πελάτες να αξιώσουν αποζημιώσεις από τις εταιρείες, εάν αγοράσουν αυτοκίνητα τα οποία αργότερα δε θα μπορούν να κυκλοφορούν στο δρόμο αφού θα έχουν παραβεί τη νομοθεσία της ΕΕ και θα έχουν τιμωρηθεί.
Στόχος φυσικά των νέων κανονισμών είναι η αποφυγή ενός νέου «dieselgate». Η ΕΕ είχε αρχίσει να αναθεωρεί τους κανόνες από το 2013, όμως δεν είναι τυχαίο πως από το 2015 και μετά το σκάνδαλο «dieselgate» άρχισε να σκληραίνει τη στάση της και να ψάχνει νέους τρόπου αποφυγής ενός δεύτερου αντίστοιχου γεγονότος.