Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η ΕΕ θέλει να κάνει τα φθαρμένα ελαστικά πιο αποδοτικά στη βροχή

1.494 Επισκέψεις στο άρθρο (17/7/2024)
Η ΕΕ θέλει να κάνει τα φθαρμένα ελαστικά πιο αποδοτικά στη βροχή

- Η Ε.Ε διασφαλίζει πως τα ελαστικά θα αποδίδουν πάντα καλά και στην βροχή
- Η Ε.Ε έχει ως απώτερο σκοπό να μειώσει τις εκπομπές C02 στο περιβάλλον
- Προβλέπεται μείωση στα ελαστικά που θα καταναλωθούν κατά 128 εκατομμύρια

Η Ε.Ε διασφαλίζει πως τα ελαστικά θα αποδίδουν πάντα καλά και στην βροχή

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να βελτιώσει τα στάνταρ απόδοσης των ελαστικών στο βρεγμένο, ακόμη και όταν αυτά έχουν υποστεί αρκετή φθορά, θέλοντας έτσι να τα κάνει πιο ασφαλή αλλά και να αποθαρρύνει τους οδηγούς από το να αγοράσουν πολύ σύντομα νέα σετ. Για να το πετύχει αυτό, προωθεί νόμο που προβλέπει πως τα ελαστικά που θα πωλούνται στην Γηραιά ήπειρο, θα πρέπει πρώτα να έχουν περάσει δοκιμές οι οποίες θα επιβεβαιώνουν την απόδοσή τους ακόμη και έχουν φθαρεί σημαντικά. Μέχρι πρότινος, αυτά τα τεστ γινόντουσαν μόνο σε καινούρια ελαστικά.

Η Ε.Ε έχει ως απώτερο σκοπό να μειώσει τις εκπομπές C02 στο περιβάλλον

Οι Βρυξέλλες δεν επιδιώκουν μόνο να βελτιώσουν την ασφάλεια των πολιτών με αυτόν το νέο νόμο αλλά παράλληλα και να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που προκύπτει από την πρόωρη αλλαγή ελαστικών. Πιστεύεται ότι με περισσότερη πίστη στις δυνατότητες των ελαστικών τους, οι οδηγοί θα σκεφτούν και δεύτερη φορά για το αν θα αλλάξουν τα ελαστικά τους, εάν δεν είναι απολύτως απαραίτητο.

Προβλέπεται μείωση στα ελαστικά που θα καταναλωθούν κατά 128 εκατομμύρια

Σύμφωνα με υπολογισμούς της Michelin, 50% των ελαστικών αντικαθίστανται πριν φτάσουν σε βάθος πέλματος τα 3 χλστ., την ίδια ώρα που το όριο στην Ευρώπη είναι τα 1.6 χλστ. Οι Γάλλοι υπολογίζουν πως, έτσι, τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται στην Ευρώπη θα μειωθούν κατά το εξωφρενικό νούμερο των 128 εκατομμυρίων, ενώ η υπολογιζόμενη μείωση ρύπων CO2 θα φτάσει τους 7,2 εκατομμύρια τόνους. Αν αυτό το μέτρο εφαρμοστεί σε όλη την υφήλιο τότε θα οδηγηθούμε στην χρήση 400 εκατομμυρίων λιγότερων ελαστικών, ενώ υπολογίζεται ότι θα παραχθούν 35 εκατομμύρια λιγότεροι τόνοι διοξειδίου του άνθρακα, όσους δηλαδή παράγει ολόκληρη η Νέα Υόρκη σε ένα εξάμηνο.
Δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό αν αυτό θα επηρεάσει ανοδικά την τιμή των ελαστικών, με παλαιότερες έρευνες να αναγάγουν το ποσό που θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν οι καταναλωτές σε 7 δις ευρώ.

KIA
NISSAN