Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Γαλλία: Η επιδότηση leasing για ηλεκτρικά πνίγηκε από την επιτυχία της

Γαλλία: Η επιδότηση leasing για ηλεκτρικά πνίγηκε από την επιτυχία της

2.566 Επισκέψεις στο άρθρο (14/2/2024)

- Οι 90.000 αιτήσεις σε λιγότερο από δύο μήνες ανέστειλαν το πρόγραμμα ως το 2025
- Δυνατότητα μίσθωσης ηλεκτρικού έως 150 ευρώ/μήνα για Γάλλους με εισόδημα έως 15.400 ευρώ
- Μειώθηκε κατά 20% η επιδότηση για αγορά ηλεκτρικών από υψηλόμισθους
- Προϋπολογισμός 1,5 δις για leasing και 1 δις για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων

Οι 90.000 αιτήσεις σε λιγότερο από δύο μήνες ανέστειλαν το πρόγραμμα ως το 2025

Η γαλλική κυβέρνηση αναστέλλει για το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους ένα πρόγραμμα επιδότησης για leasing (μίσθωση) ηλεκτρικών οχημάτων, λόγω του ότι η ζήτηση ξεπέρασε κατά πολύ τις αρχικές προβλέψεις. Αρχικά επρόκειτο να τεθεί σε λειτουργία νωρίτερα, αλλά αναβλήθηκε για τις αρχές του τρέχοντος έτους, επειδή οι γαλλικές εταιρείες αυτοκινήτων δεν ήταν έτοιμες. Τώρα αναστέλλεται εκ νέου διότι οι αιτήσεις ήταν υπερδιπλάσιες από τις αναμενόμενες και οι γαλλικές εταιρείες χρειάζονται ακόμα περισσότερο χρόνο προκειμένου να διαθέσουν τον απαιτούμενο αριθμό ηλεκτρικών για να ικανοποιήσουν την αυξημένη ζήτηση. Για την ακρίβεια, ενώ η κυβέρνηση αύξησε τον αριθμό των επιδοτούμενων ηλεκτρικών για leasing από 25.000 σε 50.000, οι αιτήσεις μέχρι τον Ιανουάριο ήταν πάνω από 90.000, αναγκάζοντας την κυβέρνηση να σταματήσει το πρόγραμμα ως το 2025. 

Δυνατότητα μίσθωσης ηλεκτρικού έως 150 ευρώ/μήνα για Γάλλους με εισόδημα έως 15.400 ευρώ

Η γαλλική κυβέρνηση εγκαινίασε το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιδότησης για να ενισχύσει τη ζήτηση των ηλεκτρικών στις χαμηλόμισθες κατηγορίες πολιτών και νοικοκυριών που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα αγοράσουν. Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του προγράμματος, Γάλλοι πολίτες με ετήσιο εισόδημα μικρότερο από 15.400 ευρώ είχαν από τις αρχές του 2024 τη δυνατότητα να μισθώσουν ένα ηλεκτρικό όχημα αξίας έως 47.000 ευρώ και με μηνιαίο μίσθημα έως 150 ευρώ, σύμφωνα με Automotive News Europe.

Μειώθηκε κατά 20% η επιδότηση για αγορά ηλεκτρικών από υψηλόμισθους

Όπως πολλές άλλες κυβερνήσεις, η Γαλλία έχει προσφέρει διάφορα κίνητρα και για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως η γαλλική κυβέρνηση μείωσε κατά 20% την επιδότηση που λάμβαναν οι αγοραστές ηλεκτρικών (και υβριδικών) οχημάτων με υψηλότερο εισόδημα, προκειμένου να αποφύγει την υπέρβαση του προϋπολογισμού της ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων. Πιο συγκεκριμένα, η επιδότηση για τους υψηλόμισθους αγοραστές αυτοκινήτων μειώθηκε από 5.000 ευρώ σε 4.000 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη επιδότηση για άτομα με χαμηλότερα εισοδήματα παραμένει στα 7.000 ευρώ.
Ωστόσο, η Γαλλία δεν είναι η μόνη που περιορίζει τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς η Γερμανία τερμάτισε πρόωρα το πρόγραμμά της τον Δεκέμβριο.

Προϋπολογισμός 1,5 δις για leasing και 1 δις για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων

Η γαλλική κυβέρνηση είχε προϋπολογισμό 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ για το επιδοτούμενο πρόγραμμα leasing και 1δισεκατομμύριο ευρώ για κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών. Για να είναι επιλέξιμα και για τα δύο προγράμματα, τα οχήματα πρέπει να πληρούν τα όρια σχετικά με το πόσο διοξείδιο του άνθρακα παρήχθη κατά την κατασκευή αλλά και κατά τη μεταφορά τους. Το συγκεκριμένο μέτρο έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίσει ότι τα φθηνά ηλεκτρικά κινεζικής κατασκευής δεν θα πληρούν τις προϋποθέσεις. Ο κατάλογος των επιλέξιμων μοντέλων περιλαμβάνει 24 μοντέλα της Stellantis και πέντε της Renault. Το Tesla Model Y είναι επιλέξιμο, αλλά όχι το Model 3, ενώ η Dacia είδε το μοντέλο Spring που εισήχθη από την Κίνα να αποκλείεται από τον κατάλογο.

Hyundai
Ford