Η Ιταλία ετοιμάζεται να «τιμωρήσει» τα κινέζικα ηλεκτρικά!
1.158 Επισκέψεις στο άρθρο (4/10/2023)
- Η Ιταλία κατά των κινεζικών ηλεκτρικών.
- Θεσπίζει κίνητρα βάσει της διαδικασίας παραγωγής και μεταφοράς.
- Θα τιμωρούνται οι εκπομπές άνθρακα κατά την παραγωγή και διανομή.
- Το ίδιο θα κάνει και η Γαλλία.
Η Ιταλία κατά των κινεζικών ηλεκτρικών
Τα φθηνά κινέζικα αυτοκίνητα αποτελούν πονοκέφαλο για την Ευρώπη και τους ευρωπαίους κατασκευαστές και όπως φαίνεται η Ιταλία ετοιμάζεται να αναλάβει δράση. Η γειτονική χώρα ψάχνει τρόπους για να περιορίσει τον αριθμό των ηλεκτρικών από την Κίνα που πωλούνται στη χώρα και δεν αποκλείεται να εισάγει κίνητρα για αγορές αυτοκινήτων που λαμβάνουν υπόψη τις εκπομπές άνθρακα που παράγονται κατά τη διαδικασία κατασκευής και διανομής.
Αμέσως αφότου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέφρασε την ανησυχία της για τον αριθμό των κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούνται σε όλη την ήπειρο, η Γαλλία πρότεινε νέους κανόνες όπου θα μπορούσαν να προσφέρονται κίνητρα με βάση την ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιείται για την κατασκευή και τη μεταφορά τους. Οι νέοι όροι της Γαλλίας θα μπορούσαν επίσης να διαφοροποιούν τα κίνητρα ανάλογα με τους τύπους μπαταριών που διαθέτει ένα ηλεκτρικό.
Θα τιμωρούνται οι εκπομπές άνθρακα κατά την παραγωγή και διανομή
Μιλώντας στο Reuters, δύο άνθρωποι που δε θέλησαν να αποκαλύψουν τα στοιχεία τους, ισχυρίστηκαν ότι η Ιταλία εξετάζει παρόμοιους κανόνες για να αποθαρρύνει την πώληση κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται σε μεγάλο βαθμό σε εργοστάσια που χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από άνθρακα. Αυτοί οι κανόνες θα επιτρέψουν στην Ιταλία και τη Γαλλία να παρακάμψουν τους όρους ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δεν επιτρέπουν στις χώρες να ευνοούν τους τοπικούς παραγωγούς. Μάλιστα, για το τελευταίο, η Γαλλία ισχυρίστηκε ότι οι νέοι κανόνες που θα οριστούν θα είναι εντός νομιμότητας, καθώς οι νόμοι του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου επιτρέπουν εξαιρέσεις για λόγους υγείας και περιβάλλοντος.
Η Ιταλία πιέζει την Stellantis για αύξηση παραγωγής
Εάν εφαρμόζονταν παρόμοιοι κανόνες στην Ιταλία, θα αποτελούσαν μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου για την προστασία και την οικοδόμηση της τοπικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το ίδιο ρεπορτάζ αναφέρει πως η ιταλική κυβέρνηση πιέζει τη Stellantis να αυξήσει την παραγωγή στη χώρα έως και 1 εκατομμύριο οχήματα ετησίως.
Διαφορετική στάση από τον Υπ. Μεταφορών της Γερμανίας
Κλείνοντας, να σημειωθεί πως η είδηση ότι η Ιταλία ενδεχομένως να ακολουθήσει παρόμοια πορεία με τη Γαλλία, έρχεται αμέσως μετά αφότου ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing είπε ότι δεν υποστηρίζει την απομονωτική πολιτική που θα μπορούσε να πλήξει τα κινεζικά ηλεκτρικά με δασμούς.