Η Kia πήγε στην CES για να αναδείξει την νέα της γκάμα ηλεκτρικών βαν
- Πρώτο αναμένεται το PV5 εντός του 2025
- Υπάρχουν συζητήσεις με την Uber για προμήθεια οχημάτων
- Έχουν «δυναμικά υβριδικό» αμάξωμα που χρησιμοποιεί 55% λιγότερα υλικά για την κατασκευή τους
- Επόμενο είναι το PV7 και λογισμικό με χρήση AI
Πρώτο αναμένεται το PV5 εντός του 2025
Ο κόσμος των boxy ηλεκτρικών mini van όλο και μεγαλώνει με την Kia να μπαίνει στο παιχνίδι. Η νοτιοκορεάτικη εταιρία μόλις παρουσίασε μια νέα σειρά μοντέλων στην CES που θα φέρει την ονομασία PBV (Platform Beyond Vehicles). Πρώτο αναμένεται να κυκλοφορήσει το PV5, μέσα στο 2025. Θα είναι το πρώτο όχημα που θα παράγεται στο νέο εργοστάσιο της εταιρίας στην Κορέα. Θα ακολουθήσουν δύο μικρότερα μοντέλα, το PV1 και PV3 και ένα μεγαλύτερο, το PV7.
Υπάρχουν συζητήσεις με την Uber για προμήθεια οχημάτων
Το PV5 θα κυκλοφορήσει σε δύο εκδόσεις: Μια εφταθέσια έκδοση, που θα είναι αντίπαλο-μοντέλο στο Ford Tourneo Custom, και μια δεύτερη έκδοση με υψηλή οροφή που θα μεγιστοποιεί την χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου. Η Kia ελπίζει να προσελκύσει το καταναλωτικό κοινό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Η εφταθέσια έκδοση του PV5 θα απευθύνεται κυρίως σε εταιρίες ταξί, αφού η Kia επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με την Uber για μια συμφωνία προμήθειας οχημάτων. Η κορεάτικη εταιρία έχει σχέδια να βγάλει και μια πλήρης αυτόνομη έκδοση του PV5, για να λειτουργεί ως ρομποταξί. Αναμένεται να έχει δυνατότητες αυτονομίας επιπέδου 4 και θα μπει στην παραγωγή το 2028.
Έχουν «δυναμικά υβριδικό» αμάξωμα που χρησιμοποιεί 55% λιγότερα υλικά για την κατασκευή τους
Από τα μέχρι τώρα ονόματα, η Kia φαίνεται ότι έχει αφήσει κάποιους αριθμούς για μεταγενέστερα μοντέλα στην γκάμα PBV, π.χ. ένα PV4. Όλα τα μοντέλα θα έχουν αυτό που η εταιρία αποκαλεί « δυναμικά υβριδικό» αμάξωμα. Θα είναι δηλαδή σχεδιασμένα για να αξιοποιήσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων κάθε υλικού που χρησιμοποιείται, επιτρέποντας έτσι στην Kia να φτιάξει τα βανάκια της με 55% λιγότερα υλικά, χωρίς κάτι τέτοιο να επηρεάζει τις επιδόσεις του αμαξιού. Μεγάλο μέρος αυτών των υλικών θα είναι από την ανακύκλωση.
Επόμενο είναι το PV7 και λογισμικό με χρήση AI
Το ντεμπούτο του PV5 είναι η πρώτη φάση από το σχέδιο τριών φάσεων για τα PBV της εταιρίας. Σειρά έχει το PV7 που θα κυμαίνεται σε μεγαλύτερα μήκη μεταξύ 5 και 5,7 μέτρων. Θα μπει σε παραγωγή το 2027, θα είναι προσθιοκίνητο και εξοπλισμένο με 800V ταχείας φόρτισης. Στην δεύτερη φάση συγκαταλέγεται επίσης η ανάπτυξη νέο λογισμικού για τα βανάκια PBV που θα χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη. Η τρίτη φάση θα έρθει μετά το 2032, χωρίς ωστόσο να γνωρίζουμε περισσότερα.