Τα δέκα χρόνια ζωής γιορτάζει η Lexus LFA, το supercar της ιαπωνικής φίρμας που μπήκε στη γραμμή της περιορισμένης παραγωγής του στα τέλη του 2010. Ωστόσο, ενώ το μοντέλο είναι επισήμως 10 ετών, η ιστορία του έχει ξεκινήσει από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 ως ερευνητικό και αναπτυξιακό έργο, με τον επικεφαλής μηχανικό Harahiko Tanashi να είναι αυτός που έχει συμβάλει περισσότερο από τον κάθε άλλο στη δημιουργία της.
Το premium παρακλάδι της Toyota ολοκλήρωσε το αρχικό πρωτότυπο το 2003 και ένα χρόνο μετά πάτησε τους τροχούς του στο Nurburgring. Το ευρύ κοινό έλαβε μία πρώτη «γεύση» της LFA μέσω μιας μελέτης που παρουσιάστηκε στην έκθεση NAIAS το 2005, ακολουθούμενη από μια ενημερωμένη έκδοση δύο χρόνια αργότερα. Το 2008, η LFA έκανε την πρώτη από τις τέσσερις εμφανίσεις στις 24 ώρες του Nurburgring και στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2009, η Lexus επιβεβαίωσε την έναρξη παραγωγής.
Οι μονάδες της LFA περιορίζονται σε μόλις 500 μονάδες, οι οποίες τροφοδοτούνται από τον V10 4,8 λίτρων ατμοσφαιρικό κινητήρα. Το μοτέρ αναπτύχθηκε μαζί με τη Yamaha προσφέροντας 560 ίππους στις 8.700 σ.α.λ., τη στιγμή που η κίνηση μέσω ενός εξατάχυτου σειριακού κιβωτίου κατευθύνονταν στον πίσω άξονα. Η Lexus LFA έφτανε τελική ταχύτητα τα 325 χλμ./ώρα και έκανε το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτά.
Έπειτα ακολούθησε μια πιο ικανή έκδοση, η LFA Nurburgring Edition με βελτιώσεις στην αεροδυναμική και την ανάρτηση και μεγαλύτερη ισχύ 570 ίππων. Το εν λόγω μοντέλο περιορίστηκε σε 50 μονάδες, γράφοντας παράλληλα το 2011 ρεκόρ γύρου στο Nurburgring στα αυτοκίνητα παραγωγής.
Δείτε το γενέθλιο βίντεο που ετοίμασε η Lexus για την LFA