- Τα αυτοκίνητα των SEAT & CUPRA θα λέγονται μόνο... CUPRA
- H SEAT δεν κατάφερε να γίνει η Alfa Romeo της VW
- H CUPRA το κατάφερε με τη σχεδίαση & τις επιδόσεις
- Έτσι από το εργοστάσιο στην Ισπανία θα βγαίνουν πλέον CUPRA
Η περίπτωση της SEAT είναι πολύ διαφορετική από κάθε άλλη που μια μάρκα σταμάτησε να παράγει αυτοκίνητα. Όπως η Saab, που έκλεισε, ή η Daihatsu που έφυγε από την Ευρώπη. Η SEAT μπορεί να χαθεί ως σήμα, τα αυτοκίνητά της όμως θα συνεχίσουν κανονικά. Απλά θα λέγονται CUPRA. Ή όχι;
Αν δούμε ας πούμε την περίπτωση της Saab που έκλεισε, δεν άφησε πίσω της τίποτα. Κανένα ίχνος της μάρκας, εκτός από όσα Saab κυκλοφορούν ακόμη στους δρόμους, δεν υπάρχει σε κανένα άλλο αυτοκίνητο της αγοράς. Ούτε η σχεδίαση, ούτε η τεχνολογία, ούτε η φιλοσοφία, ούτε φυσικά η χώρα προέλευσης, ως απόγονος της Saab.
Για την Daihatsu, η αποχώρησή της από την Ευρώπη, παρότι απότομη, άφησε πίσω της ίχνη, όμως τα μοντέλα τα οποία χρησιμοποίησαν και την τεχνολογία και την φιλοσοφία της, όπως η τριπλέτα Peugeot 108, Citroen C1 και φυσικά το Aygo της Toyota, της μάρκας στην οποία εξάλλου ανήκει η Daihatsu, χάνονται και αυτά σιγά σιγά. Με το τέλος και αυτών των μοντέλων χάθηκαν και οριστικά, έστω και με καθυστέρηση, τα ίχνη της Daihatsu από την Ευρώπη.
Όμως η περίπτωση της SEAT είναι τελείως μα τελείως διαφορετική. Σαφώς το όνομα θα χαθεί. Όμως η σχεδίαση, η τεχνολογία, η φιλοσοφία και η χώρα προέλευσης θα παραμείνουν ως έχουν. Ας το πάμε αντίστροφα. Η CUPRA θα παραμείνει η μόνη ισπανική μάρκα, ξεκάθαρα ίδια με την SEAT ως μπράντα. Η φιλοσοφία ακόμη περισσότερο. Εξάλλου ποιoς ήταν ο στόχος της SEAT ανάμεσα στις άλλες μάρκες του ομίλου VW; Να γίνει η Alfa Romeo του ομίλου, μιας και η ίδια η Alfa αρνήθηκε επανειλημμένα να γίνει μέλος του γερμανικού κολοσσού.
Και μπορεί η SEAT να μην το κατάφερε, το κατάφερε όμως το «σπορ» παρακλάδι της, η CUPRA. Και με τον καλύτερο τρόπο. Οπότε σίγουρα, απολύτως σίγουρα, η φιλοσοφία της SEAT παραμένει ως έχει. Και όσο για την τεχνολογία, με δεδομένο ότι όλη προέρχεται από τον όμιλο VW, και η CUPRA θα συνεχίσει να κάνει χρήση, σίγουρα δεν θα χαθεί τίποτα από την αγορά, που είχαμε δει ή θα βλέπαμε σε ένα SEAT.
Οπότε τι ακριβώς ισχύει; Όταν μια μάρκα κλείνει αυτό σημαίνει πως τίποτε από αυτή τη μάρκα δεν μένει πίσω. Όμως στην περίπτωση της SEAT αυτό που πρόκειται να δούμε είναι βασικά μια αλλαγή ονόματος. Πρώτα τη λέγαμε SEAT, μετά δημιουργήθηκε η CUPRA, τώρα όλα τα SEAT θα λέγονται CUPRA. Μην αφήνουμε το διάστημα όπου οι δύο μάρκες συνυπήρχαν να θολώσει τα νερά. Απλά από ένα σημείο και ύστερα, η CUPRA είναι αυτή που έφερε τα νέα μοντέλα, όσο η SEAT έμεινε πίσω. Τώρα απλά όλα τα SEAT από εδώ και στο εξής θα είναι CUPRA, όπως κάποτε όλα τα CUPRA ήταν (εκδόσεις της) SEAT.
Αυτό που η SEAT προσπαθούσε να γίνει τόσο καιρό, έγινε, απλά για να το πετύχει χρειάστηκε να αλλάξει όνομα. Και λοιπόν;
Δεν είναι αυτή η επιτυχία ότι καλύτερο έτυχε στη SEAT; Και αν η θυσία του ονόματος ήταν ότι χρειάστηκε, μήπως δεν πειράζει, και θα πρέπει απλά αν αρχίσουμε να βλέπουμε τη SEAT για αυτό που είναι τώρα; Δηλαδή η CUPRA;