Υβριδικό; Ναι! Plug-in; Ναι! Ηλεκτρικό; Ναι! Και υδρογόνο;;; Ναι! Ούτε 1, ούτε 2, αλλά 10 μοντέλα έχει η Toyota στην εξηλεκτρισμένη της γκάμα με σχεδόν όλες τις διαφορετικές τεχνολογίες μείωσης κατανάλωσης που κυκλοφορούν.
Η Toyota πάντως είναι έτοιμη σε κάθε περίπτωση, καθώς ήδη διαθέτει στη γκάμα της μοντέλα που μπορούν και προσφέρουν εξαιρετική οικονομία καυσίμου, καθώς και όλες τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες, οι οποίες θα αποτελέσουν τις λύσεις του μέλλοντος.
Συνολικά λοιπόν έχει 10 διαφορετικά εξηλεκτρισμένα μοντέλα στα οποία θα συναντήσουμε full hybrid τεχνολογίες, plug-in hybrid, αμιγώς ηλεκτρικά, ακόμα και λύσεις με βάση το υδρογόνο. Πάμε να τα δούμε αναλυτικά.
Το WOW Mirai που καίει υδρογόνο
Θα αρχίσουμε από την πιο εντυπωσιακή και άγνωστη τεχνολογία, αυτή του υδρογόνου, που θα τη συναντήσουμε στο Toyota Mirai.
Στην ουσία έχουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο όμως δεν αντλεί την ενέργειά του από μπαταρίες που φορτίζουν από πρίζα ή από κινητήρα εσωτερικής καύσης (γεννήτρια). Και εδώ έγκειται η διαφορά του Mirai, το οποίο είναι FCV (όχημα κυψελών καυσίμου). Η ενέργειά του αντλείται από την… παραγωγή νερού και είναι αρκετή για να κινεί το αυτοκίνητο, αλλά και να φορτίζει τις μπαταρίες του.
Στην πράξη λοιπόν, φουλάρεις με πεπιεσμένο υδρογόνο (σε πίεση 700 bar) τις δεξαμενές του αυτοκινήτου, το οποίο οδηγείται στις κυψέλες καυσίμου όπου βρίσκεται το οξυγόνο που συλλέγεται από τους αεραγωγούς. Εκεί η ένωση του οξυγόνου με το υδρογόνο δημιουργούν το νερό, το οποίο αποβάλλεται από το όχημα στο περιβάλλον (συνεπώς έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων) και ηλεκτρισμό, ο οποίος τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 182 ίππων, με τη συνολική αυτονομία να φτάνει περίπου τα 650 χιλιόμετρα.
Όμως επειδή δεν χρειάζεται πάντοτε το ίδιο ποσοστό ενέργειας, η πλεονάζουσα ενέργεια από τις κυψέλες καυσίμου φορτίζει τις μπαταρίες του οχήματος. Έτσι, όταν ο οδηγός βυθίσει το πόδι στο γκάζι, η μονάδα διαχείρισης ενέργειας τροφοδοτεί το μοτέρ με ενέργεια από τις κυψέλες καυσίμου αλλά και από τις μπαταρίες.
Το ηλεκτρικό bZ4Χ με εγγύηση μπαταρίας 1.000.000 χλμ.
Μπορεί ακόμα υποδομές στη χώρα μας να μην υπάρχουν για οχήματα υδρογόνου, ωστόσο η Toyota έχει και άλλο μοντέλο μηδενικών ρύπων. Πρόκειται για το αμιγώς ηλεκτρικό της bZ4Χ (δείτε εδώ το οδηγικό του), το οποίο ανήκει στην κατηγορία των μεσαίων SUV και έρχεται ως δικίνητο ή τετρακίνητο. H δικίνητη έκδοση έχει ένα ηλεκτροκινητήρα με 204 άλογα, ενώ η τετρακίνητη διαθέτει δύο ηλεκτρικά μοτέρ 109 ίππων για κίνηση σε όλους τους τροχούς. Η Toyota ισχυρίζεται ότι η αυτονομία φτάνει τα 516 χιλιόμετρα στην προσθιοκίνητη έκδοση και τα 470 χιλιόμετρα στην τετρακίνητη. Αυτά με τους τροχούς των 18 ιντσών, μιας και με επιλογή ζαντών 20 ιντσών τα νούμερα πέφτουν στα 436 και στα 411 χιλιόμετρα αντίστοιχα.
Εντυπωσιακό στοιχείο πάντως είναι η εγγύηση που δίνει η Toyοta για τη μπαταρία του bZ4Χ, που εγγυάται ότι η μπαταρία θα εξακολουθήσει να λειτουργεί μέχρι το 70% της αρχικής χωρητικότητάς της μετά από 11 χρόνια ιδιοκτησίας ή οδήγηση ενός εκατομμυρίου χιλιομέτρων.
Τα plug-in RAV4 και Prius για μηδενική κατανάλωση στις καθημερινές μετακινήσεις
Περνώντας τώρα στις υβριδικές επιλογές της γκάμας της, η Toyota διαθέτει plug-in hybrid μοντέλα που συνδυάζουν αμιγή ηλεκτροκίνηση για διαδρομές έως 75 χλμ. και ένα βενζινοκινητήρα για μεγαλύτερα ταξίδια. Ουσιαστικά δηλαδή η ενέργεια της μπαταρίας φτάνει για να καλύψει τις καθημερινές σας ανάγκες.
Στη γκάμα της ιαπωνικής φίρμας αυτή τη στιγμή θα συναντήσουμε δύο μοντέλα, το κουπέ-σεντάν Prius και το γνωστό RAV4. Σχετικά με το Prius, τα λόγια είναι περιττά. Είναι το μοντέλο που ανέδειξε την υβριδική τεχνολογία το 1997(!) και τα οφέλη της, το οποίο πλέον διατίθεται αποκλειστικά σε Plug-in Hybrid. Έτσι, το 5ης γενιάς Prius (διαβάστε εδώ το οδηγικό της από την πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Ελλάδα ) φορά το 5ης γενιάς υβριδικό σύστημα της μάρκας που περιλαμβάνει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων ισχύος 152 ίππων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 163 ίππων έχοντας συνδυαστική απόδοση φτάνει τα 223 άλογα και ηλεκτρική αυτονομία 70 χιλιομέτρων.
Το RAV4 τώρα (από 52.950 ευρώ), συνδυάζει μία μπαταρία ιόντων λιθίου, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και έναν 2,5 λίτρων κινητήρα βενζίνης. Αυτός ο συνδυασμός προσφέρει ισχύ 306 ίππων και μέσω μπουτόν μπορείτε να επιλέξετε αμιγώς ηλεκτρική κίνηση (για ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα) και αυτονομία αρκετή για να κάνετε πάνω από 60-65 χλμ., όπως είδαμε και στη δοκιμή του.