Ο ρόλος της Skoda μέσα στο VW Group φαίνεται πως αποτελεί πλέον πεδίο αντιπαράθεσης μέσα στον όμιλο, σύμφωνα με πληροφορίες από το γερμανικό στρατόπεδο. Ο λόγος είναι ότι ενώ τα μοντέλα της τσέχικης εταιρείας εξοπλίζονται με τα ίδια προηγμένα συστήματα που εφοδιάζονται τα μοντέλα της VW, εκείνα της Skoda προσφέρουν μεγαλύτερη ευρυχωρία, θυσιάζοντας ωστόσο την ποιότητα των υλικών στην καμπίνα ώστε να κρατήσουν χαμηλά το κόστος, ενώ παράλληλα θεωρείται από πολλούς η πιο αξιόπιστη εταιρεία από αυτές του Group.
H Skoda για να πουλήσει σε χαμηλότερη τιμή τα μοντέλα της, επωφελείται από τα πιο φθηνά εργατικά χέρια της Τσεχίας καταφέρνοντας παράλληλα να έχει ποσοστό κέρδους που φτάνει το 8,7%, όντας άτυπα στη δεύτερη θέση της κατάταξης των κερδών αμέσως μετά την Porsche.
Ωστόσο, όλα αυτά ίσως αλλάξουν γιατί φαίνεται πως η Volkswagen καταστρώνει ένα σχέδιο ώστε να αναγκάσει την Skoda να πληρώσει περισσότερα για να έχει πρόσβαση στον τεχνολογικό εξοπλισμό του Group. Το πλάνο δεν τελειώνει εκεί αλλά φαίνεται πως μέρος της παραγωγής θα μετακινηθεί σε εργοστάσια της φίρμας στη Γερμανία όπου ήδη κατασκευάζονται τα Golf και Passat, ώστε η Skoda αφενός μεν να έχει πιο ακριβά εργατικά χέρια να πληρώσει, αφετέρου δε τα εργοστάσια της VW να αξιοποιηθούν πλήρως.
O στόχος αυτών των αλλαγών δεν είναι άλλος από το να μειωθούν τα πλεονεκτήματα της Skoda έναντι της Volkswagen, κυρίως όσον αφορά στους προαναφερθέντες παράγοντες, ούτε ώστε να η VW να συνεχίσει να είναι η κυρίαρχη φίρμα μέσα στο VW Group. Φυσικά, ο γερμανικός κολοσσός συνεχίζει να σημειώνει ακόμα περισσότερες πωλήσεις από την τσέχικη εταιρεία, ωστόσο η μάρκα από το Μlada Boleslav έχει σημειώσει σημαντική αύξηση στις πωλήσεις των αυτοκινήτων της.