Η αγορά αυτοκινήτου επανέρχεται στα καλύτερά της & υπάρχουν αποδείξεις
- Τα προηγούμενα 3 χρόνια είχαμε καθυστερήσεις στις παραδόσεις (ακόμα και 2 χρόνια)
- Πλέον υπάρχουν πολλά ετοιμοπαράδοτα, ενώ οι χρόνοι παράδοσης έχουν μειωθεί πάρα πολύ
- Απόδειξη ότι πολλές εταιρείες κάνουν γενναίες εκπτώσεις (πχ. Nissan)
- Πρόσω ολοταχώς για νέο ρεκόρ πωλήσεων, μετά κρίσης, το 2023
Τα προηγούμενα 3 χρόνια είχαμε καθυστερήσεις στις παραδόσεις (ακόμα και 2 χρόνια)
Πριν μερικά χρόνια πήγαινες σε μια αντιπροσωπεία, έβλεπες το αυτοκίνητο που σου άρεσε και αν δεν ήταν ετοιμοπαράδοτο, πράγμα ιδιαίτερα σύνηθες τότε, το παρήγγελνες και 2-3 μήνες μετά το πάρκαρες στο γκαράζ σου.
Με τον Covid όμως αυτό άλλαξε τελείως. Αρκετά εργοστάσια διέκοψαν την παραγωγή τους για μήνες, ενώ η ζήτηση αυξήθηκε (για πολλούς έπαιξε ρόλο η αποταμίευση που έκαναν κάποιοι μέσα στην καραντίνα). Αν βάλουμε στο παιχνίδι και το παγκόσμιο πρόβλημα με τις ελλείψεις σε μικροτσίπ, είχαμε ως αποτέλεσμα πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις καινούργιων, που ξεκινούσαν από 8 και έφταναν έως και πάνω από 20 μήνες.
Πλέον υπάρχουν πολλά ετοιμοπαράδοτα, ενώ οι χρόνοι παράδοσης έχουν μειωθεί πολύ
Σήμερα φαίνεται πως είμαστε πολύ κοντά στην κανονικότητα όπως την ξέραμε. Η αγορά μπορεί να καλύψει καλύτερα τη ζήτηση, που πάντως παραμένει ιδιαίτερα αυξημένη. Αυτό φαίνεται από το ότι οι εισαγωγείς προσφέρουν πολλά μοντέλα ετοιμοπαράδοτα, ενώ οι αγοραστές επισκέπτονται τις εκθέσεις και έχουν πολλές περισσότερες επιλογές σε μοντέλα και εκδόσεις εξοπλισμού.
Ακόμα και αν ένα μοντέλο δεν είναι ετοιμοπαράδοτο, γιατί π.χ. ο αγοραστής θέλει κάποιον πιο ιδιαίτερο συνδυασμό εξοπλισμού, τότε τα διαστήματα παράδοσης είναι πολύ πιο φυσιολογικά, πιο κοντά στις περιόδους που οι παραδόσεις δεν ήταν ζήτημα διψήφιου αριθμού μηνών.
Αυτό φαίνεται από το ότι πολλές εταιρείες κάνουν γενναίες εκπτώσεις (π.χ. Nissan)
Απόδειξη πως πλέον η διαθεσιμότητα είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση αποτελούν και οι γενναίες εκπτώσεις που πραγματοποιούν κάποιες εισαγωγικές. Από εκεί που βλέπαμε τις τιμές να παίρνουν μόνο την ανηφόρα, πλέον έχουμε εταιρείες που κάνουν σοβαρές εκπτώσεις, όπως π.χ. η Nissan, που πλέον προσφέρει το Juke με κάτω από 20 χιλιάρικα και το Qashqai κάτω από το ψυχολογικό όριο των 25 χιλιάδων. Και δεν είναι μόνο η Nissan, εκπτώσεις σε ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα προσφέρουν πολλές ακόμα εταιρείες, όπως οι Ford, Citroen, Opel, Fiat, Jeep, SEAT, Volkswagen, Honda αλλά και η Peugeot που «τρέχει» εκπτώσεις με αφορμή την Black Friday.
Πρόσω ολοταχώς για νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2023
Και για όσους αμφισβητούν τα παραπάνω στοιχεία, υπάρχουν και οι αριθμοί, που δεν μπορεί κανείς να τους παραβλέψει. Πιο συγκεκριμένα ο φετινός Οκτώβρης έκλεισε με 44% αύξηση πωλήσεων σε σχέση με τον περσινό, ενώ μέχρι στιγμής οι πωλήσεις των πρώτων 10 μηνών του 2023 έχουν ξεπεράσει τις συνολικές πωλήσεις όλου του 2019 (πάνω από 115.000 μέχρι στιγμής φέτος), που αποτελούσε τη χρονιά ρεκόρ μετά την κρίση. Και με δύο ακόμα μήνες να απομένουν μέχρι το κλείσιμο του 2023, υπολογίζεται ότι το φετινό ρεκόρ θα ξεπεράσει το προηγούμενο κατά τουλάχιστον 20.000 αυτοκίνητα.
Εσύ όμως τι λες; Τώρα που η αγορά και οι παραδόσεις «έστρωσαν» είναι η κατάλληλη περίοδος για αλλαγή αυτοκινήτου; Ή μήπως η ακρίβεια που μας ταλαιπωρεί λίγο-πολύ όλους, σου βάζει φρένο;