4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Το ηλεκτρικό Ford Focus είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο που κατασκευάζεται στην Ευρώπη.
Oδηγούμε: Ford Focus Electric, C-MAX Energi και υβριδικό Mondeo
7.185 Επισκέψεις στο άρθρο (17/9/2013)
Για πρώτη φορά στην ιστορία η Ford προσφέρει μια διευρυμένη γκάμα μοντέλων με εναλλακτικές μορφές κίνησης στην Ευρώπη και εμείς, οδηγούμε στη Γερμανία τις τρεις κύριες εκφάνσεις της.
Τονίζοντας το τεχνολογικό της υπόβαθρο, η Ford το 2014 θα έχει για πρώτη φορά στην Ευρώπη μια πλήρη γκάμα άκρως οικολογικών εκδόσεων των μοντέλων της.
Ξεκινώντας με το πρώτο ηλεκτρικό Focus, συνεχίζοντας με το C-MAX Energi (υβριδικό που φορτίζει από πρίζα) και ολοκληρώνοντας με το πρώτο υβριδικό Ford Mondeo στην ιστορία (ή Fusion όπως ονομάζεται στις Η.Π.Α.), η Γερμανική εταιρεία έρχεται για να βρεθεί μέσα στην πρωτιά των εξελίξεων στο κομμάτι των εναλλακτικών μορφών κίνησης και ειδικότερα, της ηλεκτροκίνησης.
Ως πρώτο βήμα, το Focus Electric και το C-MAX Energi συμμετέχουν ήδη στο πιλοτικό πρόγραμμα «colognE-mobil» της Γερμανικής πόλης της Κολωνίας, ώστε να διερευνηθεί η χρήση της ηλεκτροκίνησης στην καθημερινότητα και η επικείμενη επέκτασή της σε άλλες πόλεις της χώρας, αλλά και σε όλη την Ευρώπη. Εμείς, προσκεκλημένοι της εταιρείας οδηγούμε στη Φρανκφούρτη τα δύο αυτά αυτοκίνητα μαζί με το Fusion Hubrid και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας…
Ford Focus Electric: Ηλεκτρο-κίνητρο!
Το ηλεκτρικό Ford Focus είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο που κατασκευάζεται στην Ευρώπη (στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Ζααρλούι της Γερμανίας), ενώ διατίθεται ήδη στη Γερμανική αγορά.
Το αυτοκίνητο, χρησιμοποιεί για την κίνησή του έναν ισχυρότατο ηλεκτροκινητήρα 145 ίππων, ο οποίος αντλεί την ενέργειά του από μπαταρίες ιόντων-λιθίου 23 kWh τοποθετημένες στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου.
Οι μπαταρίες αυτές εφαρμόζουν μια νέα τεχνολογία διατήρησης της θερμοκρασίας σε σταθερά επίπεδα μέσω της χρήσης ενός ειδικού υγρού που τις περιβάλλει. Από πλευράς επιδόσεων, η Ford υπόσχεται τελική ταχύτητα 137 χλμ./ώρα για το ηλεκτρικό Focus και αυτονομία κίνησης με μια φόρτιση, 162 χλμ. Όσον αφορά τέλος στη φόρτιση των μπαταριών, για μια πλήρη φόρτιση απαιτούνται 3 με 4 ώρες μέσω ειδικής πηγής ρεύματος 32 amp.
Πώς είναι στην πράξη
Το ηλεκτρικό Ford Focus στην πράξη και για τα περίπου 16 χιλιόμετρα που διανύσαμε μαζί του, αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευκολοδήγητο, ευχάριστο και εύχρηστο. Εντυπωσιάζει η αμεσότητα της επιτάχυνσης από στάση που δίνει η άφθονη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, ενώ αντίστοιχα εύκολα πραγματοποιούνται οι προσπεράσεις σε λογικά πάντα ταχύτητες. Ο οδηγός, έχει στη διάθεσή του και πάνω στον πίνακα οργάνων μια πλήρη ψηφιακή οθόνη πληροφοριών, που τον ενημερώνει ακριβώς για τα χιλιόμετρα που απομένουν να διανύσει μέσω της ενέργειας που υπάρχει στις μπαταρίες, ενώ παράλληλα τον ωθεί να οδηγήσει ακόμη πιο οικονομικά.
Όσον αφορά στην αυτονομία κίνησης τέλος, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, η αυτονομία των 162 χλμ. που ανακοινώνει η Ford είναι δυνατόν να επιτευχθεί χωρίς μεγάλη προσπάθεια.
Ford C-MAX Energi: Ενεργειακό πλεονέκτημα
Το C-MAX Energi είναι μια ακόμη πρωτιά για τη Ford, αφού αποτελεί το πρώτο υβριδικό μοντέλο παραγωγής που φορτίζει από πρίζα (plug-in hybrid) στην ιστορία της. Διαθέτει έναν 2λιτρο βενζινοκινητήρα κύκλου Ατκινσον και έναν ηλεκτροκινητήρα, ώστε να προσφέρει συνδυαστική ισχύ 188 ίππων.
Το κιβώτιο είναι αυτόματο, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων και ελεγχόμενο ηλεκτρονικά. Η απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια παρέχεται από μια μπαταρία ιόντων-λιθίου, η οποία φορτίζει σε μόλις 2,5 ώρες μέσω απλής πηγής ρεύματος 230V. Με την μπαταρία φορτισμένη πλήρως, το C-MAX Energi είναι σε θέση να διανύσει ακόμη και 40 χλμ. κινούμενο μόνο με ηλεκτρισμό, ενώ μαζί με τη χρήση του βενζινοκινητήρα, η τελική του αυτονομία φθάνει στο εντυπωσιακό νούμερο των 998 χιλιομέτρων.
Εντυπωσιακά χαμηλές είναι και οι εκπομπές CO2 (κάτω από 50 γρ./χλμ.).
Στο δρόμο τέλος, το C-MAX Energi έδειξε να διατηρεί μια αρκετά ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, όντας ιδιαίτερα σταθερό και αρκούντως άνετο.
Ford Fusion (Mondeo) Hybrid: Υβριδικών ανέσεων
Η τρίτη διαφορετική οικολογική τεχνολογία της Ford έρχεται προς το παρόν μόνο με το εξ Αμερικής «αδελφό» της επόμενης γενιάς του Ford Mondeo, του Fusion. Πρόκειται για ένα υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο θα διατεθεί στην Ευρώπη μαζί με το Mondeo το 2014. Το σύστημα αυτό αποτελείται από ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα κύκλου Ατκινσον, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο CVT κιβώτιο (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων).
Παράλληλα με την ύπαρξη μια μπαταρίας ιόντων λιθίου στο πίσω τμήμα, παρέχεται η δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά ηλεκτρικά για λίγο διάστημα και σε ταχύτητες έως 136 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, η μέση κατανάλωση καυσίμου μειώνεται κάτω από τα 4,5 λτ./100 χλμ. και παράλληλα, οι εκπομπές CO2 πέφτουν στα 99 γρ./χλμ. Στα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου έρχονται οι μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες, η πολύ καλή άνεση και ποιότητα κύλισης, όμως το πορτ-μπαγκάζ περιορίζεται από την μπαταρία σε σχέση με τη χωρητικότητα αυτού του Fusion/Mondeo με συμβατικούς κινητήρες.
To ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του Focus αποτελείται από έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και μια συστοιχία μπαταριών τοποθετημένη στο πίσω τμήμα.