Με το τετράγωνο τιμόνι, σήμα κατατεθέν της Peugeot
Το πρώτο στρογγυλό τιμόνι αυτοκινήτου εμφανίστηκε τον Ιούλιο του 1894 από τον κατασκευαστή αυτοκινήτων, Alfred Vacheron. Αυτός συμμετείχε με ένα Panhard & Levassor στον αγώνα Παρίσι-Ρουέν που διοργανώθηκε από τον Pierre Giffard, δημοσιογράφο μίας μεγάλης εφημερίδας της εποχής, της Parisian Daily. Στον συγκεκριμένο αγώνα-ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία, άτυπα τον πρώτο παγκόσμιο αγώνα ταχύτητας, (πρώτος σε παγκόσμιο επίπεδο), παρά την μεγάλη καινοτομία του Alfred Vacheron, αυτός τερμάτισε 4ος. Πρώτος, αρχικά, βρέθηκε ο Jules-Albert de Dion, ο οποίος λόγω μηχανολογικών παρατυπιών ακυρώθηκε.
Και φτάνουμε στους τελικούς νικητές, τους 2 πρώτους, που οδηγούσαν αυτοκίνητο της Peugeot. Ο λόγος για τους Albert Lemaître και Auguste Doriot οι οποίοι έφεραν στα ψηλότερα σκαλιά του βάθρου την γαλλική μάρκα, σηματοδοτώντας μία σημαντική επιτυχία για την γαλλική μάρκα. Ανά τα χρόνια η Peugeot φρόντιζε να καινοτομεί σε διάφορους τομέις, με το 2012 να αποτελεί σημείο τομής σε καινοτομία και εξέλιξη. Από τότε και με πρώτο μοντέλο το 208 η Peugeot λάνσαρε μια επαναστατική καμπίνα διαμορφωμένη γύρω από ένα συμπαγές τιμόνι, μια οθόνη αφής και μια ξεχωριστή θέση οδήγησης. Όλα αυτά κάτω από την ονομασία Peugeot i-Cockpit, το οποίο βρίσκουμε ακόμα και σήμερα -περίπου 10 χρόνια μετά- στα μοντέλα της γαλλικής μάρκας.
Βασικό χαρακτηριστικό του i-Cockpit της Peugeot είναι το μικρό τετραγωνισμένο τιμόνι, το οποίο μόνο απαρατήρητο δεν μπορεί να περάσει στη θέασή του χάρη στον ιδιαίτερο σχεδιασμό, ο οποίος δεν έχει στόχο μόνο την καλαισθησία αλλά και την περαιτέρω βελτίωση της πρακτικότητας και της άνεσης για τον οδηγό. Δεδομένου ό,τι είναι συμπαγές διευκολύνει τους χειρισμούς και δίνει μια πιο σπορτίφ νότα στην αίσθηση οδήγησης, ενώ παράλληλα μειώνει το πλάτος της κίνησης και αυξάνει την ευελιξία του οχήματος και του οδηγού. Παράλληλα ενσωματώνει τα απολύτως απαραίτητα μπουτόν για τις ρυθμίσεις βασικών λειτουργιών.
Πίνακας οργάνων εμπνευσμένος από μαχητικά αεροσκάφη
Το δεύτερο κομμάτι του Peugeot i-Cockpit είναι ο πίνακας οργάνων τεχνολογίας Head-up Display, ο οποίος τοποθετείται ψηλότερα από το τιμόνι, αντί για πίσω από αυτό. Όπως αναφέρει η γαλλική μάρκα πρόκειται για τεχνολογία δανεισμένη από το cockpit των μαχητικών αεροσκαφών, όπου προβάλλει ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, όλες τις «ζωτικές» πληροφορίες που αφορούν την οδήγηση. Έτσι ο οδηγός δεν χρειάζεται να πάρει ούτε στιγμή το βλέμμα του από το δρόμο. Παράλληλα σημειώνεται πως η εργονομική αυτή διαμόρφωση έγινε εφικτή χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του τιμονιού, και έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση των επιπέδων άνεσης, αλλά και τον σημαντικό περιορισμό του αισθήματος της κούρασης για τον οδηγό. Ο πίνακας οργάνων έρχεται τόσο σε αναλογική μορφή με ανάστροφο δείκτη στο στροφόμετρο (ξεκινάει από δεξιά και ανεβαίνει προς τα αριστερά). Φυσικά διαθέσιμος είναι και ο νέας γενιάς full ψηφιακός και 3D πίνακας οργάνων με φουτουριστικά γραφικά ο οποίος με την πρώτη ματιά αποπνέει ένα έντονο αίσθημα υψηλής τεχνολογίας και πολυτέλειας.
Οθόνη αφής 10 έως ιντσών & premium αισθητική
Το τρίτο στοιχείο του Peugeot i-Cockpit είναι η οθόνη αφής που φιλοξενεί το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Το μέγεθός της φτάνει έως και τις 10 ίντσες και σε αυτήν προβάλλονται οι περισσότερες από τις πληροφορίες των συστημάτων του αυτοκινήτου (με εξαίρεση αυτές που βρίσκουμε στον πίνακα οργάνων), όπως για παράδειγμα ο κλιματισμός, το ραδιόφωνο, η πλοήγηση κ.ά.. Στην πιο πρόσφατη έκφανση του i-Cockpit, στο ολοκαίνουργιο Peugeot 308, η οθόνη αφής είναι τοποθετημένη στο μέσον του ταμπλό έχοντας από πάνω τους αεραγωγούς, ενώ σε άλλες διαμορφώσεις (208, 2008, 3008 και 5008) είναι «αιωρούμενη», καθώς εδράζεται ψηλότερα, και οι αεραγωγοί φιλοξενούνται από κάτω. Ανάλογα το μοντέλο, χαμηλότερα της οθόνης, υπάρχει μια συστοιχία κουμπιών είτε αφής, είτε σαν πλήκτρα πιάνου που αλλάζουν τα μενού και οδηγούν τον χρήστη να περιηγηθεί στο σύστημα ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και άνεσης, αλλά και στις ρυθμίσεις του οχήματος. Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τη χρήση μαλακών στην αφή υλικών με προσεγμένο φινίρισμα και συναρμογή είναι τα εχέγγυα που οδηγούν την Peugeot σε premium προσανατολισμό και πιο κοντά στα χωράφια των κραταιών γερμανικών premium κατασκευαστών.
Δείτε το σχετικό βίντεο για το i-Cockpit του νέου Peugeot 308