Μπορεί σήμερα η «μελωδία» ενός κινητήρα να μην νοιάζει και πολύ τους κατασκευαστές, αλλά δεν παύει να μας συναρπάζει ένας ατμοσφαιρικός V10 που «στροφάρει» μέχρι τις 9.000 σ.α.λ. Από τι εξαρτάται, όμως, ο ήχος του κάθε κινητήρα και γιατί είναι διαφορετικός σε κάθε περίπτωση;
Ένας 6κύλινδρος ή 8κύλινδρος έχει περισσότερες αναφλέξεις/περιστροφή
Ο ήχος αλλάζει ανάλογα & την αρχιτεκτονική του στροφάλου
Που διαφέρει ένας Flat-Plane από έναν Cross-Plane στρόφαλο; Εσύ μπορείς να ξεχωρίσεις τους κυλίνδρους από τον ήχο; Ένα μοτέρ σε σειρά από έναν boxer; Τι λες;
Οι όλο και πιο αυστηρές ρυθμίσεις σχετικά με τους ρύπους, η ανάγκη για μειωμένη κατανάλωση, έφεραν τα τελευταία χρόνια τη «μόδα» του downsizing, ακόμα και στα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων. Κάτω από το καπό των σύγχρονων μοντέλων βρίσκονται μικροί, υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες με επιδόσεις που θα ζήλευαν μοτέρ με έξι ή και οκτώ κυλίνδρους. Τι λείπει, όμως, από τα σύγχρονα μηχανικά σύνολα; Ασφαλώς εκείνος ο ήχος που δημιουργούσε συναισθήματα και «παρακινούσε» τον οδηγό να βυθίσει πιο βαθιά στο πάτωμα το δεξί πεντάλ.
Από τι εξαρτάται, όμως, ο ήχος ενός κινητήρα; Σίγουρα μπορείτε να ξεχωρίσετε ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ από έναν πολύστροφο ατμοσφαιρικό, ή έναν V6 από έναν V12; Ξέρετε ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε έναν cross-plane και έναν flat-plane στροφαλοφόρο άξονα; Τι παίζει με τις διάφορες μεθόδους τεχνητού ήχου που εφαρμόζονται στους σύγχρονους κινητήρες; Ώρα να γίνουμε «sound guys» της αυτοκίνησης!