ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η νέα μπαταρία της CATL δε «λυγίζει» ούτε στο πολικό ψύχος!

(19/11/2024)
Η νέα μπαταρία της CATL δε «λυγίζει» ούτε στο πολικό ψύχος!

- Η CATL παρουσίασε τις μπαταρίες ιόντων νατρίου δεύτερης γενιάς.
- Δεν χάνουν αυτονομία ακόμα και σε πολικές θερμοκρασίες.
- Τα ιόντα νατρίου ανταποκρίνονται καλύτερα στο ψύχος από τα ιόντα λιθίου.
- Κυκλοφορούν το 2025, σε μαζική παραγωγή το 2027.

Η CATL παρουσίασε τις μπαταρίες ιόντων νατρίου δεύτερης γενιάς

Τις μπαταρίες ιόντων νατρίου δεύτερης γενιάς αποκάλυψε η CATL. Η κινεζική φίρμα, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μπαταριών στον κόσμο, ισχυρίζεται ότι έχει ξεκλειδώσει νέα επίπεδα απόδοσης σε ακραίες καιρικές συνθήκες, υποστηρίζοντας πως οι νέες μπαταρίες νατρίου μπορούν να λειτουργούν χωρίς απώλειες ακόμα και σε πολικές θερμοκρασίες -40 βαθμών Κελσίου!

Φθηνότερο το υδροξειδίου του νατρίου από του λιθίου

Αν και αυτή τη στιγμή οι περισσότερες μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στα οχήματα λειτουργούν με ιόντα λιθίου, μελέτες αναφέρουν πως οι μπαταρίες ιόντων νατρίου θα μπορούσαν να εξαλείψουν τα ενοχλητικά χαρακτηριστικά των ιόντων λιθίου. Σύμφωνα με τις μελέτες, υπάρχει μικρότερος κίνδυνος θερμικής διαφυγής, μπορούν να λειτουργήσουν σε ποικίλες θερμοκρασίες και κυρίως, το κόστος του υδροξειδίου του νατρίου, μιας βασικής πρώτης ύλης, είναι πολύ χαμηλότερο από το λίθιο.

Θα προσφέρουν όλη την αυτονομία τους και σε πολικές θερμοκρασίες

Στο πλαίσιο αυτό η CATL εργάστηκε, ετοίμασε και παρουσίασε τις νέες μπαταρίες ιόντων νατρίου δεύτερης γενιάς, που ακολουθούν από αυτές της πρώτης γενιάς οι οποίες έχουν ήδη εισέλθει στην παραγωγή στην Κίνα, εξοπλίζοντας κάποια ηλεκτρικά, όπως για παράδειγμα το Yiwei. Όπως αποκάλυψε λοιπόν η CATL, οι νέες μπαταρίες νατρίου μπορούν να αποφορτιστούν χωρίς προβλήματα ακόμη και στους -40 βαθμούς Κελσίου. Αυτό επί της ουσίας σημαίνει πως τα ηλεκτρικά που θα εξοπλίζονται με αυτές τις μπαταρίες δε θα έχουν απώλεια στην αυτονομία τους σε χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ θα μπορούν να φορτίζουν πιο γρήγορα.

Τα ιόντα νατρίου ανταποκρίνονται καλύτερα στο ψύχος από τα ιόντα λιθίου

Η υπερβολική ζέστη και το υπερβολικό κρύο είναι και τα δύο εχθροί μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου. Σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες τα ιόντα λιθίου δεν μπορούν να κινηθούν τόσο ελεύθερα όσο μπορούν υπό κανονικές θερμοκρασίες. Αυτό οδηγεί σε χαμηλότερη αυτονομία και μεγαλύτερους χρόνους φόρτισης. Σε θεωρητικό επίπεδο τα ιόντα νατρίου λύνουν αυτό το πρόβλημα καθώς είναι πολύ πιο ανθεκτικά.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Mercedes
SMALL VANS AYTONOMIA