Τη νέα του στρατηγική με την ονομασία «New Auto- Mobility for Generations to Come» παρουσίασε ο Όμιλος Volkswagen, μέσω της οποίας σκοπεύει να αυξήσει τα έσοδά του στηριζόμενος στην αυξημένη εστίαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε νέες υπηρεσίες λογισμικού και στην αυτόνομη οδήγηση.
Τη νέα στρατηγική «New Auto» του Ομίλου Volkswagen παρουσίασε ο επικεφαλής του γερμανικού «κολοσσού», Herbert Diess. Όπως γνωστοποίησε το ανώτατο στέλεχος η νέα στρατηγική θα διαρκέσει έως το 2030 και θα περιλαμβάνει τη μετατροπή του VW Group σε μια «εταιρεία κινητικότητας με γνώμονα το λογισμικό».
Το πλάνο έχει σχεδιαστεί για να επιτρέψει στον Όμιλο VW και κατ επέκταση στις μάρκες Audi, Bentley, Porsche, SEAT, Skoda και VW να συνεχίσουν να διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην ατομική κινητικότητα. Ωστόσο το βασικό προϊόν του Ομίλου Volkswagen - το αυτοκίνητο - και το υποκείμενο επιχειρηματικό μοντέλο αλλάζουν ριζικά. Όπως υποστηρίζει η VW oι πηγές εσόδων θα αλλάξουν σταδιακά από τώρα έως το 2030 από συμβατικά μοντέλα κινητήρων καύσης σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων και από πωλήσεις οχημάτων σε υπηρεσίες λογισμικού και κινητικότητας, που ενισχύονται από τη βασική τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης.
Εκτός από την ανάπτυξη λογισμικού και τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης, αυτό ισχύει επίσης για τομείς όπως η τεχνολογία μπαταριών, η ανακύκλωση μπαταριών, η υποδομή φόρτισης και οι υπηρεσίες κινητικότητας. «Με τα παγκόσμια έσοδα από την κινητικότητα να αναμένεται να διπλασιαστούν έως το 2030, οι προοπτικές είναι πολλά υποσχόμενες» λέει η VW, που θα ενισχύσει αυτό το δυναμικό, μέσω των ισχυρών εμπορικών σημάτων της, ενώ θα βασίζεται σε κορυφαίες τεχνολογικές πλατφόρμες, κυρίως στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Μιλώντας συγκεκριμένα για τις πλατφόρμες, από το 2026, ο Όμιλος Volkswagen θα συνδυάσει τις μελλοντικές του τεχνολογίες στην πλατφόρμα Scalable Systems (SSP). Η νέα πλατφόρμα αντιπροσωπεύει την επόμενη γενιά όλων των ηλεκτρικών, πλήρως ψηφιακών και εξαιρετικά επεκτάσιμων πλατφορμών, την οποία και αναμένεται να χρησιμοποιήσουν όλες οι μάρκες του Ομίλου. Μάλιστα πάνω της θα κατασκευαστούν περισσότερα από 40 εκατομμύρια αυτοκίνητα καθ 'όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής, κάτι που θα επιτρέψει στη VW να μειώσει την πολυπλοκότητα και το κόστος ανάπτυξης των οχημάτων. Από το 2025 το Project Artemis της Audi θα χρησιμοποιεί την SSP για πρώτη φορά, ενώ το 2026 θα ακολουθήσει το Project Trinity, το πρώτο αυτοκίνητο με το σήμα της VW που θα κάνει χρήση της SSP πλατφόρμας.
Μέσα στα επόμενα χρόνια αναμένεται να παρουσιαστεί και το νέο λογισμικό E3 2.0, που θα ανοίξει το δρόμο για τα μοντέλα του Ομίλου (όλων των μαρκών) να εξοπλιστούν με αυτόνομη οδήγηση 4ου επιπέδου. Σύμφωνα με την εταιρεία η νέα αρχιτεκτονική λογισμικού επιτρέπει ένα πλήρες οικοσύστημα, το οποίο θα προσφέρει στους πελάτες μια σειρά από υπηρεσίες που θα βασίζονται σε λογισμικό καθ 'όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του προϊόντος. Μέχρι το 2030, ο Όμιλος Volkswagen θα διαθέσει έως και 40 εκατομμύρια αυτοκίνητα με βάση το νέο λογισμικό.
Η VW βασίζει πολλά και στις μπαταρίες, καθώς υπογραμμίζει πως μέχρι το 2040, σχεδόν το 100% των οχημάτων Volkswagen σε όλες τις βασικές αγορές του κόσμου θα είναι ηλεκτρικά! Το κλειδί για αυτό είναι η μπαταρία και μια ολοκληρωμένη υποδομή, η οποία επιτρέπει γρήγορη και απλή φόρτιση. Μάλιστα από το 2023 τα περισσότερα μοντέλα του Ομίλου θα χρησιμοποιούν μία νέα μπαταρία με ένα κελί και όχι πολλά διαφορετικά γεγονός που μαζί με την επισκευή και την ανακύκλωση μπαταριών θα μειώσει σημαντικά το κόστος. Μέσα σε όλα η Volkswagen υποσχέθηκε να επεκτείνει τις υποδομές φόρτισης με ισχυρούς συνεργάτες για να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο ενεργειακό οικοσύστημα.
Τέλος, μέχρι το 2030 ο Όμιλος Volkswagen θα έχει επίσης δυνατότητες συστήματος για αυτόνομους στόλους οχημάτων μεταφοράς. Παράλληλα συνεχίζει να εξελίσσεται ένα σύστημα για αυτόνομα βαν μεταφοράς ανθρώπων. Μάλιστα το 2025, η Volkswagen υπόσχεται να προσφέρει την πρώτη αυτόνομη υπηρεσία κινητικότητας στην Ευρώπη, πριν αυτή στη συνέχεια πάει στις ΗΠΑ.